خرید دوربین عکاسی از نورنگار

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تا چند سال پیش، معمولاً خریداران دوربین‌های عکاسی کسانی بودند که پیش از آن تجربه عکاسی با دوربین عکاسی خودشان را نداشتند.
تبلیغات

این افراد که خود ما هم از همان گروه بودیم، برای اولین‌بار با دوربین عکاسی دیگران شروع به عکاسی می‌کردیم و کم‌کم با علاقه‌مند شدن به عکاسی، به این فکر می‌افتادیم که یک دوربین عکاسی هم برای خودمان خریداری کنیم.

در آن زمان تنوع و کاربرد دوربین‌های عکاسی هم مانند امروز و دنیای دیجیتال، این‌قدر پیچیده و متنوع نبود و معمولاً چند مدل محدود را می‌شد در بازار پیدا کرد که با میزان هزینه‌ای که می خواستیم بابت آن بپردازیم متناسب باشد.

اما امروزه، شرایط به کلی متفاوت شده است. تنوع محصولات مختلف، امکانات متنوع و عملکرد پیچیده این تجهیزات باعث شده تا انتخاب‌ یک دوربین عکاسی بسیار مشکل‌تر بشود. خصوصاً اینکه افرادی که امروز به سراغ دوربین‌های عکاسی می‌روند، احتمالاً بهتر از قبل با شاخه‌های متنوع عکاسی آشنا هستند.

وجود گوشی‌های موبایل هوشمند، به ما این امکان را داده است تا قبل از خرید یک دوربین عکاسی واقعی، با دنیای عکاسی و عکس گرفتن آشنا شویم و احتمالاً راحت‌تر می‌توانیم حدس بزنیم که به کدام شاخه از عکاسی بیشتر علاقه‌مند هستیم. به این ترتیب دستکم سریع‌تر می‌توانیم از بین تنوع گسترده محصولات مختلف موجود در بازار، گروه محصولات مورد نظرمان را پیدا کنیم.

نورنگار - noornegar

اما برای خرید یک دوربین عکاسی باید به کجا برویم؟ چه کسی می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنیم؟

این روز‌ها وب‌سایت‌ها و دنیای مجازی تبدیل به یک مرجع مهم شده است تا بتوانیم هم با تجهیزات مختلف آشنا شویم و هم قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. دراین‌میان برخی از فروشندگان هستند که صرفاً عرضه کننده یک برند خاص از دوربین‌های عکاسی یا فیلم‌برداری هستند و طبیعتاً گزینه‌هایی که به شما معرفی می‌کنند هم اغلب از میان محصولات همان برند است.

اما برخی از وب‌سایت‌های تخصصی فروش تجهیزات عکاسی مانند نورنگار هم هستند که صرفاً به‌عنوان عرضه کننده محصولات از برند‌های مختلف عمل می‌کنند و بدون اینکه اصرار بر فروش محصولی خاص، تنها با درنظرگرفتن قابلیت‌ها دربرابر قیمت محصول، گستره متنوعی از تجهیزات تخصصی عکاسی و فیلم‌برداری را ارائه می‌دهند.

از آنجا که مخاطبان این وب‌سایت‌ها، تشکیل شده از گروه بزرگی از افراد حرفه‌ای و علاقه‌مندان این رشته هنری است، طبیعتاً باعث می‌شود تا عرضه کالا‌های عمومی و غیر تخصصی یا برند‌هایی که چندان مورد توجه این گروه از خریداران نیستند، کمتر صورت بگیرد و در اغلب موارد، کالا‌هایی عرضه شوند که کارشناسان و افراد حرفه‌ای در این حوزه رویکرد مثبتی نسبت به آن‌ها دارند.

به همین دلیل هم بسیاری از خریداران دوربین عکاسی ترجیح می‌دهند کالاهای خود را از فروشگاه‌های تخصصی عکاسی تهیه کنند.

باید توجه داشته باشیم که خرید یک دوربین عکاسی، تنها شروع یک راه بی‌پایان از لذت و یادگیری پیوسته است. به همین دلیل هم فروشگاه‌های تخصصی عکاسی، درکنار خدمات فروش و پس از فروش و گارانتی، سعی می‌کنند تا این عطش سیری‌ناپذیر برای یادگیری و کاربرد‌ پیشرفته‌تر تجهیزات را با مطالب و آموزش‌های متنوعی که منتشر می‌کنند پاسخ دهند.

نورنگار - noornegar

به همین دلیل هم در این وب‌سایت‌ها مانند بخش مجله نورنگار به‌طور پیوسته مطالب و اخبار متنوع درباره محصولات جدید و کاربر‌دهای آن‌ها منتشر می‌شود تا کاربرانی که از دوربین عکاسی خود، چیزی فراتر از یک کاربرد عمومی انتشار دارند بتوانند همواره در جهت پیشرفت و ارتقا سطح علمی خودشان حرکت کنند.

حتی کسانی که هنوز دوربین عکاسی ندارند هم می‌توانند با این مطالب چیز‌های زیادی درباره عکاسی یاد بگیرند و راحت‌تر بتوانند برای انتخاب دوربین و ورود به دنیای پر هیجان عکاسی قدم بردارند.

نهایتاً اینکه دوربین‌های عکاسی پیشرفته مانند دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه که امکان تغییر لنز دارند، می‌توانند با تغییر لنز‌های خودشان برای کار در شاخه‌های مختلف هماهنگی بهتری پیدا کنند.

اصولاً امکان تعویض لنز برای یک دوربین عکاسی به این دلیل است که هر شخص بتواند باتوجه‌به علاقه‌مندیهای خودش، از لنز‌های مخصوص برای آن شاخه عکاسی بهره ببرد یا با استفاده از لنز‌های مختلف، صرفاً با یک دوربین عکاسی در زمینه‌های مختلف این شاخه هنری فعالیت کند.

راهنمایی‌ها و مطالبی که در وب‌سایت‌های تخصصی منتشر می‌شود به شما امکان می‌دهد تا با مطالعه و آشنایی با انواع گسترده عدسی برای دوربین عکاسی، بتوانید بهترین انتخاب را برای گام گذاشتن در مسیر این هنر ارزشمند انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات