نتیجه نظرسنجی: مخاطبان زومیت به پوشش اخبار ابرخودروها در رویدادها علاقه بیشتری دارند

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بازتاب و پوشش گسترده‌ی نویسندگان زومیت از نمایشگاه خودرو ژنو فرصت مغتنمی بود تا به‌کمک نظرسنجی، میزان علاقه‌مندی مخاطبان زومیت به انواع خودروهای خارجی و اخبار مرتبط با صنعت خودروسازی جهان مشخص شود.
تبلیغات

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ امسال هم باشکوه و سرشار از رویدادهای متنوع بود. خودروها و فناوری‌های متعددی در ژنو معرفی شدند و نویسندگان زومیت مطالب مختلفی درباره‌ی آن‌ها به‌اطلاع مخاطبان رساندند. در کمتر از یک هفته، حدود ۴۰ مقاله و خبر با موضوع نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ در وب‌سایت زومیت منتشر شد که در‌مقایسه‌با تمامی رسانه‌های خبری فارسی‌زبان، بی‌نظیر بود. به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفتیم از مخاطبان زومیت نظرسنجی کنیم تا براساس علایق آن‌ها، نمایشگاه‌های خودرو و دیگر رویدادهای مرتبط با این صنعت را پوشش دهیم.

نمایشگاه ژنو

هرچند بازار خودروِ ایران جایی برای خودروهای مدرن و نسبتا گران‌قیمت خارجی ندارد، علاقه‌مندان اخبار و رویدادهای مرتبط با صنعت جهانی خودرو و حتی ابرخودروهای میلیون‌دلاری را با حساسیت دنبال می‌کنند. معمولا هزاران نفر در یک روز، مطالب زومیت با موضوع جدیدترین اخبار صنعت خودروسازی جهان را مطالعه می‌کنند. این موضوع اهمیت نظرسنجی از مخاطبان را افزایش می‌دهد تا بنا به سلیقه‌ی آن‌ها در زومیت، پربازدیدترین وب‌سایت اخبار علمی ایران، عمل شود.

کونیگزگ یسکو (Koenigsegg Jesko

نظرسنجی از خوانندگان زومیت و علاقه‌مندان نمایشگاه خودرو ژنو به دو قسمت تقسیم شد. در نظرسنجی اول، درباره‌ی محبوبیت گروه‌های مختلف خودروها سؤال شد تا مشخص شود بین ابرخودروها، سوپراسپرت‌ها، مدل‌های مفهومی، محصولات جاده‌ای معمولی و خودروهای تیونینگ‌شده، کدام‌یک برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارند. نظرسنجی دوم با تمرکز بر مهم‌ترین رونمایی‌ها در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹، از میان بوگاتی لاواچو نویر، کونیگزگ یسکو، پینین فارینا باتیستا، استون مارتین لاگوندا و هیوندای سوناتا انجام گرفت.

بوگاتی لاواچو نویر (La voiture noire)

در پایان نظرسنجی، مشخص شد کابران زومیت به اخبار و رویدادهای مرتبط با ابرخودروها و سوپراسپرت‌ها علاقه‌ی بیشتری دارند. این کلاس خودرویی برای بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، درمقایسه‌با مدل‌های مفهومی و جاده‌ای و تیونینگ‌شده اهمیت بیشتری داشت. همچنین در نظرسنجی مربوط‌به انتخاب مهم‌ترین رویداد نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹، خبر رونمایی بوگاتی لاواچو نویر با کسب ۵۱درصد آراء، محبوب‌تر از محصولات کونیگزگ، پینین فارینا، هیوندای و استون مارتین بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات