جیبی مو جایگزین مناسبی برای کارت به کارت

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کارت به کارت کردن یکی از روش‌های رایج انتقال پول است. به‌طور خاص در کشور ما این ابزار به شکلی منحصر‌به‌فرد به کار گرفته می‌شود.
تبلیغات

کارت به کارت کردن پول در پرداخت کرایه تاکسی وقتی مشکل پول خرد وجود دارد یا پرداخت هزینه خرید یک محصول وقتی دستگاه کارت‌خوان خراب است، از مواردی است که احتمالا نمونه‌اش را در جای دیگر نمی‌توان یافت. البته روش‌های موجود برای کارت به کارت کردن، آن‌چنان بی دردسر هم نیستند. مراجعه به عابر بانک در بسیاری از موارد شدنی نیست. استفاده از اپلیکیشن بانک‌ها نیز مشکلات مربوط‌به خود را دارند؛ کسر کارمزد به ازای هر تراکنش از جمله این مشکلات است که در کاربردهای روزانه یا کسب‌وکارهایی که با مبالغ ریز و تعداد تراکنش بالا سروکار دارند، مبلغی چشم‌گیر می‌شود؛ به‌علاوه برای هر کارت بانکی به یک اپلیکیشن و برای نصب هر اپلیکیشن به مراجعه حضوری به بانک نیاز است که این فرایند نیز می‌تواند وقت‌گیر باشد.

حل مسئله  توسط جیبی مو

اهمیت و کاربرد کارت به کارت کردن درکنار مشکلات روش‌های موجود، بسیاری را به فکر انداخته تا سازوکاری مناسب برای تسهیل این فرایند ایجاد کنند. در این بین، تیم جیبی‌مو پاسخی متفاوت به این دغدغه داده‌است. جیبی‌مو (جیب موبایلی من)، یک کیف پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه اجتماعی است که در آن پرداخت و دریافت پول بدون کارمزد انجام می‌شود. با استفاده از جیبی‌مو کاربران می‌توانند موجودی کیف پول الکترونیکی خود را با استفاده از هر کارت بانکی افزایش دهند و سپس تراکنش‌های مالی خود را ازطریق حساب جیبی‌مو به انجام رسانند؛ این‌گونه است که محدودیت‌های بانکی در انتقال وجوه برداشته می‌شود، سرعت عملیات انتقال پول افزایش می‌یابد، پرداخت کارمزد برای هر تراکنش نیز از میان می‌رود و جیبی مو به‌عنوان جایگزین کارت به کارت عمل می‌کند. همچنین در این برنامه کاربران می‌توانند ازطریق شماره موبایل یا نام کاربری به کاربری که در جیبی‌مو یا خارج از آن است تراکنش مالی داشته باشند. استفاده از شماره موبایل به‌جای اطلاعات کارت بانکی علاوه‌بر اینکه موجب تسهیل فرایند انتقال پول می‌شود، به افزایش هرچه بیشتر امنیت این فرایند نیز کمک می‌کند.

 جیبی‌‌مو برای کسب‌وکارها

استفاده از جیبی‌مو به‌عنوان کیف پول الکترونیکی محدود به کاربری‌ روزانه نمی‌شود. یکی دیگر از کاربردهای کارت به کارت کردن در کسب‌وکارهای اینترنتی است که امکان استفاده از درگاه پرداخت مستقیم بانکی را ندارند. برای گرفتن درگاه بانکی نیاز به صرف زمان زیاد، مراجعه به بانک، طی کردن فرایند بروکراتیک مرتبط با آن و از همه مهم‌تر داشتن وب‌سایتی با کیفیت که استاندارهای گرفتن نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیک را داشته باشد، لازم است. به‌علاوه امروزه با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام، کسب‌وکارهایی که در بستر این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش‌ هستند که امکان گرفتن درگاه پرداخت مستقیم را ندارند. در نتیجه این کسب‌وکارها مجبورند از مشتریان خود بخواهند که هزینه کالا یا خدمات را برایشان کارت به کارت کنند؛ پرداخت هزینه به این شکل علاوه‌بر اینکه برای مشتریان دشوار است برای کسب‌وکار مذکور هم مشکلاتی از قبیل دشواری در پیگیری پرداخت را به همراه دارد.

جیبیمو

جیبی‌مو برای این مسئله هم راهکاری اندیشیده است. کسب‌وکارهایی که با این مشکل روبه‌رو هستند، می‌توانند به‌جای دادن مشخصات کارت بانکی، نام کاربری جیبی‌مو خود را به مشتریان بدهند تا به این ترتیب از جیبی‌مو به‌عنوان درگاه پرداخت واسط استفاده کنند. از آنجایی که جیبی‌مو خود بر پایه شبکه اجتماعی است، هم پیگیری نقل و انتقالات در آن آسان‌تر است و هم با انتشار عمومی خریدی که از آن کسب‌وکار صورت گرفته، داستانی که منجر به آن خرید شده، بین دوستان بازگو می‌شود و خودبه‌خود بازاریابی دهان‌به‌دهان برای آن کسب‌وکار و محصول خریداری شده را به ارمغان می‌آورد. البته مبلغ تراکنش‌ها در شبکه اجتماعی نمایش داده نمی‌شود و تنها توضیحات، لایک‌ها و کامنت‌های تراکنش است که برای سایرین قابل رؤیت است. علاوه‌بر مزیت مذکور، چون هر کسب‌وکاری می‌تواند صفحه شخصی مربوط‌به خود را در شبکه اجتماعی جیبی‌مو بسازد، سایر کاربران جیبی‌مو می‌توانند اطلاعات شرکت، لینک وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آن را ببیند و این خود به آشنایی بیشتر کاربران با کسب‌وکار مورد نظر کمک می‌کند..

علاوه‌بر راهکار مذکور، در محصول جدید جیبی‌مو با عنوان «راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت»  که قرار است در نسخه مخصوص کسب‌وکارها منتشر شود، امکان ایجاد درگاه پرداخت شخصی برای کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم می‌گردد.

راهکار ۳۶۰ درجه پرداخت به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که در اندک زمان ممکن و بدون نیاز به اخذ مجوزهای نماد اعتماد، درگاه پرداخت شخصی خود را بسازند و برای دریافت هزینه محصول از لینک درگاه پرداخت شخصی که دقیقا به نام خودشان است، استفاده کنند. به این ترتیب کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند در ارتباطی نزدیک و مطمئن با مشتریان خود، فعالیتشان را رونق بخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات