زوم‌اپ: Quick Graph؛ رسم نمودار توابع ریاضی

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن Quick Graph برنامه‌ی رسم نمودار ساده و در‌عین‌حال کارآمدی است که به درک بهتر از توابع ریاضیاتی کمک می‌کند.
تبلیغات

رسم نمودار در ریاضی، کاربردهای فراوانی دارد و حتی برای افراد علاقه‌‌مند به ریاضیات مشاهده و بررسی نمودار یک تابع می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در این مقاله، اپلیکیشن Quick Graph را برای دستگاه‌های iOS معرفی می‌کنیم که اپلیکیشنی بسیار کارآمد برای رسم نمودارها است و کاربران اپ‌استور نیز به آن امتیاز ۴.۴ را داده‌اند.

این اپلیکیشن طراحی ساده‌ای دارد و درعین‌حال، بسیار قوی و باکیفیت است. برای رسم نمودار جدید، با انتخاب دکمه‌ی «+» به صفحه‌ی نوشتن عبارت ریاضی منتقل می‌شوید. در این صفحه، به طیف وسیعی از توابع دسترسی دارید که دست شما را برای رسم نمودار دلخواه باز می‌گذارند. همچنین با نوشتن تابع مدنظر، اپلیکیشن شکل خواناتر آن را نیز نمایش می‌دهد.

Quick Graph
Quick Graph

اگر چند تابع رسم کرده باشید، با دکمه‌ی کنار «+» در نوار پایین، می‌توانید آن‌ها را بیابید و خود تابع یا رنگ و وضعیت نمایش آن را تغییر دهید. همچنین، با انتخاب دکمه‌ی بالا سمت چپ در صفحه‌ی اصلی، می‌توانید توابع رسم‌شده را همراه‌با رنگ مربوط‌به هریک مشاهده کنید (شکل چپ).

Quick Graph
Quick Graph

دکمه‌ی میانی نمایش مختصات را به حالت اولیه بازمی‌گرداند و با دکمه‌ی سمت راست آن نیز به امکان بسیار مفید دیگر این برنامه، یعنی رسم نمودارهای سه‌بعدی، دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بین مختصات دوبعدی و سه‌بعدی جابه‌جا شوید. همچنین در قسمت سه‌بعدی، با دوبار لمس پشت‌سرهم صفحه، می‌توانید بین نمایش نمودار به‌شکل نقطه‌ای یا خطی یا سطوح یکدست جابه‌جا شوید.

Quick Graph
Quick Graph

با انتخاب دکمه‌ی «...» در سمت راست نیز به گزینه‌هایی مانند کتابخانه‌ی توابعکه خودتان نیز می‌توانید توابع جدید به آن بیفزایید، اشتراک‌گذاری نمودار و راهنما و تنظیمات اپلیکیشن دسترسی خواهید داشت. علاوه‌براین، این اپلیکیشن قسمت پولی ۲.۹۹ دلاری دارد که امکاناتی مانند خروجی VGA، رسم نمودارهای توابع ضمنی، نمایش مقادیر روی نمودارهای دو بعدی و رسم نمودار توابع نامساوی را شامل می‌شود.

Quick Graph
Quick Graph

امیدواریم این اپلیکیشن برایتان مفید باشد. آیا اپ‌های مفید دیگری برای کمک در یادگیری و حل مسائل ریاضی می‌شناسید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌ها خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

نکات مثبت

  • رابط کاربری ساده
  • امکان رسم توابع نسبتا پیچیده
  • رسم نمودارهای سه‌بعدی
  • وجود کتابخانه برای ذخیره‌ی توابع

نکات منفی

  • نبود نسخه‌ی اندروید
  • اندکی بی‌دقتی در رسم جزئیات در برخی موارد

دانلود اپلیکیشن

اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات