تولیدکننده فکلس پای، اولین گوشی تاشدنی سهم بیشتری از بازار می خواهد

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت رویولی که در معرفی اولین گوشی‌های هوشمند تاشدنی از سامسونگ پیشی گرفته بود، تلاش می‌کند با تأمین سرمایه و بزرگ‌تر شدن، درآمد بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند به‌دست بیاورد.
تبلیغات

اگر اخبار صنعت گوشی‌های هوشمند را به‌دقت پیگیری نمی‌کنید، شاید از این موضوع بی‌اطلاع باشید که اولین گوشی‌های هوشمند تاشدنی که معرفی شد گلکسی فولد سامسونگ (Samsung Galaxy Fold) نبود. اکتبر گذشته، رویولی (Royole)، یک شرکت کوچک مستقر در چین، فلکس پای (FlexPai) را تقریبا چهار ماه پیش از آنکه سامسونگ محصول خود را رونمایی کند، به همگان معرفی کرد. فلکس پای، برخلاف گوشی‌های گلکسی فولد و میت ایکس هواوی (Huawei Mate X)، لبه‌های سختی دارد. قیمت این محصول برای دو مدل دارای ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، به‌ترتیب، برابر با ۱۳۱۸ و ۱۴۶۹ دلار است که در مقایسه با قیمت ۱۹۸۰ دلار برای گلکسی فولد ۵۱۲ گیگابایت و ۲۶۰۰ دلار برای میت ایکس ۵۱۲ گیگابایت، قیمت خیلی خوبی به‌نظر می‌رسد.

بلومبرگ گزارش داده که رویولی به‌دنبال تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام است و می‌خواهد پیش از اقدام به عرضه‌ی سهام اولیه‌ی خود، یک میلیارد دلار سرمایه تهیه کند. این شرکت، شهرت خود را علاوه‌بر تولید فلکس‌پای، مدیون تولید پنل‌های انعطاف‌پذیر OLED است که رقیبی جدی برای شرکت‌های نام‌آوری چون BOE Technology و سامسونگ محسوب می‌شود. این شرکت، ژوئن گذشته تأسیسات تولید پنل‌های انعطاف‌پذیر جدیدی را در شن‌زن به بهره‌برداری رساند که ۱٫۵ میلیارد دلار برای ساختن و راه‌اندازی آن هزینه شد.

ارزش این شرکت در آخرین مرحله‌ی تأمین مالی برابر با ۵ میلیارد دلار بود و اکنون درصدد افزایش آن تا مبلغ ۸ میلیارد دلار است. حتی اگر شرکت مذکور بتواند این پول را تأمین و سهام خود را به‌صورت عام عرضه کند، ولی محصولات تمام‌شده‌ای که به‌صورت مستقیم به مشتری می‌فروشد این ظرفیت را نخواهند داشت که آینده‌ی مالی رویولی را تأمین کنند. با توجه‌به حضور تولیدکنندگان بزرگی مانند سامسونگ،‌ هواوی، شیائومی، Oppo، TCL و اپل که پیش‌بینی می‌شود هر کدام‌شان تنها تا دو سال آینده یک گوشی تاشدنی به بازار عرضه کنند، رویولی نباید متکی به درآمد حاصل از تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای سایر شرکت‌ها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات