بررسی دوج چارجر تیونینگ اسپیدکُر در گاراژ جی لنو

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در جدیدترین قسمت برنامه گاراژ جی لنو، این کلکسیونر مشهور به تست و بررسی دوج چارجر فیبرکربنی تیونینگ اسپیدکُر می‌پردازد.
تبلیغات

جی لنو یکی از کلکسیونر‌های شناخته‌شده حوزه خودرو است که در برنامه تلویزیونی خود با نام Jay Leno's Garage که از کانال یوتیوب وی هم پخش می‌شود، خودروهای مختلفی را تست می‌کند. از خودروهای کلاسیک گرفته تا سوپراسپرت‌های جدید و خودروهای مفهومی، جی لنو پشت فرمان هر نوع خودرویی که دلتان بخواهد نشسته است. در برنامه گاراژ جی لنو، تاکنون خودروهای تیونینگ‌شده زیادی تست شده‌اند اما یکی از محبوب‌ترین تیونرها نزد جی لنو، اسپیدکُر نام دارد.

دوج چارجر ۱۹۷۰ اسپیدکر

جی لنو به‌تازگی یک نمونه دوج چارجر مدل ۱۹۷۰ که توسط اسپیدکر تیونینگ شده را تست کرده است. پس از معرفی به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه SEMA سال ۲۰۱۸، اکنون این دوج چارجر که Evolution نام دارد، در گاراژ جی لنو حاضر شده تا نشان بدهد که ویژگی‌های خاص یک خودرو کلاسیک و در عین حال مدرن را دارا است. قبل‌تر تیونر اسپیدکر با نمونه‌هایی همچون شورولت کامارو ۱۹۶۷، فورد موستانگ شلبی GT350 R مدل ۲۰۱۶ و دوج چارجر Tantrum مدل ۱۹۷۰ در برنامه جی لنو حضور پیدا کرده بود.

چارجر ایوولوشن قطعات زیادی را از قدرتمندترین سوپراستارهای مدرن دوج یعنی هلکت و دیمن قرض گرفته است. درواقع یکی از معدود راه‌های رانندگی با موتور دیمن و جعبه‌دنده دستی، راندن چارجر ایوولوشن مدل ۱۹۷۰ است. زیر کاپوت این خودرو، موتور دوج دیمن قرار گرفته که به‌لطف تیونر اسپیدکر، اکنون ۹۶۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. موتور دیمن با جعبه‌دنده ۶ سرعته Tremec با کد M6 6060 هماهنگ شده است.

دوج چارجر ۱۹۷۰ اسپیدکر

در هنگام گاز خوردن، صدای خروجی موتور سوپرشارژ دیمن از اگزوزهای ضدزنگ فولادی ساخت اسپیدکر، بسیار هیجان‌انگیز است. از آنجایی که برخی پروژه‌های تیونینگ خودروهای کلاسیک با اشکالات ظاهری رو‌به‌رو هستند، جی لنو از فیبرکربن استفاده‌شده در بدنه و کابین خودرو بسیار راضی به نظر می‌رسد و از کیفیت کار تیم اسپیدکر تمجید می‌کند. اکنون به‌لطف استفاده از فیبرکربن در کابین و بدنه، وزن خودرو به ۱۳۶۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات