پرونده مالی ۲۰۱۸ شرکت HTC خبر از ضرردهی مالی شرکت می‌دهد

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی سال ۲۰۱۸ میلادی را در حالی به‌پایان رساند که پرونده‌ی مالی درخشانی نداشت و ضرردهی مالی را برای خودش به ثبت رساند. هرچند در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌های جزئی هم دیده می‌شود.
تبلیغات

طی چند سال گذشته، درآمد شرکت اچ‌تی‌سی به‌میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای در مسیر سوددهی رو‌به‌رو بوده و فصل چهارم سال ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست و همچنان با ضرردهی این شرکت تایوانی به پایان رسیده است.

پیش‌تر نیز اخباری در مورد درآمد ناچیز و زیان قابل‌توجه در گزارش‌های مالی HTC منتشر شده بود. طی فصل چهارم ۲۰۱۸، مجموع درآمد اچ‌تی‌سی به رقمی درحدود ۱۳۲.۷ میلیون دلار رسید. این رقم به‌معنی سود ناخالص ۹.۷ میلیون دلاری است. اما زمانی‌که هزینه‌های دفتری و اداری، هزینه‌های مربوط‌به بخش تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی محاسبه می‌شود، ارقام به‌سرعت وضعیت قرمز مالی شرکت را نشان می‌دهند.

اچ‌تی‌سی برای دومین فصل متوالی ضرردهی مالی ۹۰.۶ میلیون دلاری را به ثبت رساند، هرچند در برخی حوزه‌ها، پیشرفت‌های جزئی را نیز تجربه کرد. اچ‌تی‌سی موفق شد حاشیه‌ی سود ناخالص خود به ۸ درصد افزایش دهد. این روند رشد در مقایسه با حاشیه‌ی سود ناخالص ۳۰.۸- درصدی که یک سال قبل تجربه کرده بود، پیشرفت خوبی به‌حساب می‌آید. حاشیه‌ی عملکرد شرکت نیز به مقدار جزئی بهبود یافته است ولی همچنان روی ۶۸.۷- درصد قرار دارد.

به‌جرات می‌توان گفت برای آنکه HTC بتواند به شرکت با سودآوری بالا تبدیل شود، باید مسیری طولانی بپیماید. هرچند به‌نظر می‌رسد که طی سه‌ماهه‌ی آینده شاهد رشد جزئی درآمد این شرکت باشیم. انتظار می‌رود به‌زودی هاب 5G اچ‌تی‌سی به بازار عرضه شود. همچنین کاربران منتظر معرفی سرویس اشتراک گیمینگ  Viveport Infinity VR  این شرکت هستند. همچنین انتظار می‌رود که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، اچ‌تی‌سی گوشی هوشمند 5G خود را رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات