راهنمای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های برتر کانادا تحصیل کنید، باید ویزای تحصیلی کانادا دریافت کنید. برای اخذ این ویزا، باید از دانشگاه‌ یا مؤسسه مورد نظرتان پذیرش تحصیلی (Study Permit) بگیرید.
تبلیغات

در ادامه به توضیح مراحل اخذ این ویزا و مدارک مورد نیاز  آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

با اینکه دانشگاه‌های برتر کانادا دانشجویان دارای نمره‌های تحصیلی عالی را پذیرش می‌کنند، اما برای تحصیل در کانادا باید یک اجازه تحصیل (Study Permit) داشته باشید. اگر می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌ها، کالج یا هر مؤسسه آموزشی دیگری در کانادا آموزش علمی، حرفه‌ای یا فنی‌وحرفه‌ای ببینید، قبل از ورود به کانادا به این اجازه تحصیل نیاز خواهید داشت.

برای دریافت این مجوز می‌توانید از موسسات معتبر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی نظیر ایران کانادا کمک بگیرید.

شرایط تحصیل در کانادا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

پس از اینکه نامه پذیرش در دانشگاه را دریافت کردید باید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. اگر هدف شما شروع سال تحصیلی در سپتامبر است، باید فرایند ویزا را حداقل از ژوئن شروع کنید. در ادامه مدارک موردنیاز برای درخواست را آورده‌ایم:

۱. گذرنامه معتبر

برای درخواست مجوز تحصیل به گذرنامه معتبر نیاز دارید. از نظر کمیسیون عالی کانادا، داشتن گذرنامه‌ای که اعتبار آن مدت‌زمان تعیین‌شده را برای حضور در کانادا پوشش دهد مهم است. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید در سپتامبر ۲۰۱۹ برای یک دوره دو ساله به کانادا سفر کنید، گذرنامه شما باید حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۱ اعتبار داشته باشد.

۲. مدارک پذیرش از سوی یکی از مؤسسات آموزشی تعیین‌شده

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به نامه پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی که قصد دارید در آنجا حضور پیدا کنید نیاز دارید. در صورتی‌که برای استان کبک درخواست داده‌اید، علاوه‌بر مجوز تحصیل در کانادا به یک مجوز تحصیل در کبک (CAQ) هم نیاز خواهید داشت که به‌موقع خودش به شما اعلام خواهد شد.

۳. اثبات تمکن مالی

باید نشان دهید که از پس هزینه‌های تحصیل در کانادا برمی‌آیید. باتوجه‌به استانداردهای کنونی، باید بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و پرداخت هزینه‌های زندگی در مدت حضور در آنجا داشته باشید. یک دانشجو به حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار کانادایی برای هر سال اقامتش نیاز دارد.

علاوه‌بر دو مورد ذکر شده، دانشجو باید اثبات کند که پس از پایان دوره تحصیل، بودجه کافی برای بازگشت بدون مشکل به مبدأ و خروج از کانادا دارد. هنگام تکمیل فرم درخواست، باید مدارکی دال بر پرداخت هزینه‌ها و نیز هزینه‌های تعیین‌شده برای زندگی به اندازه ۱۰,۰۰۰ دلار کانادایی تسلیم کنید.

اگر برای کبک درخواست می‌کنید، حداقل ۱۱,۰۰۰ دلار کانادایی برای هر سال اقامت در این استان را نیاز دارید.

۴. عکس

اگر به‌صورت آفلاین درخواست می‌دهید، به دو قطعه عکس به اندازه عکس گذرنامه و مطابق با استانداردهای تعیین‌شده نیاز خواهید داشت. اگر درخواست‌تان به‌شکل آنلاین است، باید یک رونوشت دیجیتال از عکس تهیه کنید که بیشتر از ۴ مگابایت نباشد. همچنین باید عکس را مطابق با‌ آخرین استانداردهای اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید.

۵. معاینات پزشکی

کلیه دانشجویان خارجی برای مهاجرت به کانادا به‌صورت اجباری به معاینه پزشکی مهاجرت (IME) که توسط پزشک معتمد صادر شده باشد نیاز دارند. این کار را ترجیحا یک هفته قبل از شروع فرایند درخواست ویزا انجام دهید. دراین‌صورت پزشک فرصت کافی برای تأیید و آپلود مدارک موردنیاز خواهد داشت.

پزشک آزمایش‌های کامل را روی شما انجام می‌دهد. هنگامی‌که آزمایش‌ها کامل شد، پزشک نتایج را به CIC (تابعیت و مهاجرت کانادا) ارسال خواهد کرد.

۶. نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگرچه دریافت نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی در زمان درخواست ویزا اجباری نیست، اما به‌شدت توصیه می‌کنیم قبل از شروع فرایند این کار را انجام دهید. درهرصورت شما باید نمره آزمون را برای تأیید پذیرش در دانشگاه کانادا ارسال کرده باشید. تافل، آیلتس و نظایر آن‌ها همه قابل‌قبول هستند.

۷. بیانیه هدف

هنگام درخواست برای مجوز تحصیل در کانادا، باید مقاله‌ای که بیان‌کننده هدف شما از سفر به کانادا و دلیل انتخاب مؤسسه آموزشی‌تان باشد ارائه کنید. البته این مقاله در چک فهرست مدارک موردنیاز، به‌عنوان مدرک اختیاری درنظر‌گرفته می‌شود؛ بااین‌حال به‌شدت توصیه می‌کنیم که آن را ارسال کنید.

۸. کارت اعتباری

درصورتی‌که درخواست آنلاین می‌دهید، برای پرداخت هزینه درخواست به کارت اعتباری نیاز دارید. هزینه درخواست ویزا برای کانادا مبلغ ۱۶۰ دلار کانادایی است. لطفا به یاد داشته باشید که سامانه فقط کارت اعتباری را می‌پذیرد نه دبیت کارت.

به‌غیر از موارد فوق، اگر به‌شکل آنلاین درخواست می‌دهید باید به یک اسکنر دیجیتال مجهز باشید. اگر به‌شکل آفلاین درخواست می‌دهید، باید یک نسخه از تمام مدارکی را که در بالا ذکر شد داشته باشید.

در صورت درخواست آنلاین، بسیار مهم است که مدارک را دانلود کنید، پر کنید، از آن‌ها پرینت بگیرید، امضا کنید و سپس آن‌ها را آپلود کنید. بر این اساس، باید به اسکنر دسترسی داشته باشید.

۹. مدارک مورد نیاز برای مصاحبه

در هنگام مصاحبه شخصی مدارک موردنیاز اضافی عبارت‌اند از:

  • ریزنمرات، دیپلم‌ها، مدارک تحصیلی یا گواهینامه‌های مدارسی که در آن‌ها حضور یافته‌اید؛
  • نمرات آزمون‌هایی مانند تافل، سات (SAT)، جی‌آر‌ای (GRE) یا جی مَت (GMAT)؛
  • تصمیم‌تان برای خروج از کانادا پس از اتمام دوره تحصیل؛
  • نحوه پرداخت همه هزینه‌های مربوط‌به سفر، تحصیل و زندگی.
نحوه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

نحوه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

زمان پردازش ویزا را بررسی کنید

روند درخواست ویزا ممکن است از ۳ تا ۴ هفته طول بکشد. توصیه می‌کنیم از وب‌سایت کنسولگری کانادا بازدید کنید تا زمان تقریبی موردنیاز برای پردازش ویزای دانشجویی را بدانید. لطفا توجه داشته باشید این مدت زمان تضمینی نیست و فقط برآورد است.

نحوه درخواست را تعیین کنید

دو راه برای این کار وجود دارد:

الف) درخواست آنلاین: برای درخواست آنلاین باید یک اسکنر و دوربین داشته باشید تا بتوانید نسخه‌های الکترونیکی اسناد و مدارک‌تان را آپلود کنید. همچنین به یک کارت اعتباری برای پرداخت هزینه‌ها نیاز دارید. علاوه‌بر این‌ها، برای اسکن اثر انگشت باید به سفارت کانادا در کشوری واسطه مانند ترکیه مراجعه کنید.

ب) درخواست شخصی: بسته درخواست را دانلود کنید و راهنمای دستورالعمل را بخوانید. راهنمای دستورالعمل حاوی اطلاعات مهم درباره مجوز تحصیلی و دستورالعمل‌هایی برای کمک به شما جهت تکمیل درخواست‌تان است. راهنما را با دقت بخوانید و از چک فهرست مدارک استفاده کنید.

فرم توافق‌نامه VFS را پر کنید و آن را به فرم درخواست‌تان پیوست کنید. شما برای دریافت خدماتVFS  به‌منظور پرونده‌سازی ویزایتان به این فرم نیاز دارید.

هزینه پردازش را پرداخت کنید

هزینه پردازش ویزا به‌هیچ‌عنوان قابل‌استرداد نیست. اگر همسر، شریک‌ عاطفی قانونی یا فرزندان‌تان شما را همراهی می‌کنند، شما باید هزینه‌های پردازش ویزای آن‌ها را هم پرداخت کنید.

درخواست و مدارک موردنیاز را ارسال کنید

هزینه خدمات را پرداخت کنید و درخواست تکمیل‌شده‌تان را به آن‌ها ارائه کنید. آن‌ها در ازای مدارکی که به آن‌ها داده‌اید به شما رسید می‌دهند. این رسید حاوی شماره ردیابی منحصربه‌فرد شماست که برای پیگیری پیشرفت درخواست آنلاین شما لازم است.

درصورتی‌که درخواست‌تان تأیید شده باشد، دولت کانادا اعلانی به شما خواهد فرستاد که در آن از شما گذرنامه را می‌خواهد. می‌توانید گذرنامه و نامه درخواست گذرنامه را شخصا یا ازطریق VFS ارسال کنید. به شما یک ویزای اقامت موقت و نامه‌ای برای معرفی ارائه می‌دهند.

دریافت مجوز تحصیلی

شما ملزم هستید که نامه معرفی را همراه‌با تمام مدارک مشخص‌شده با خودتان به کانادا ببرید. در فرودگاه، با افسر مهاجرت ملاقات خواهید کرد. گذرنامه و نامه معرفی را به افسر آژانس کنترل مرزی ارائه کنید. این افسر آن را اعتبارسنجی می‌کند و اگر همه‌چیز درست باشد مجوز تحصیلی را به شما اعطا می‌کند.

دریافت مشاوره جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

از آنجایی که در سال‌های اخیر بخشی از درخواست‌های ویزا به‌دلیل عدم رعایت نکات به ظاهر کوچک رد شده است، بهتر است از کسانی که بارها این مسیر را رفته‌اند کمک بگیرید تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشوید و درخواست‌تان برای تحصیل در کانادا به تعویق نیافتد.

متخصصان ما در شرکت ایران کانادا می‌توانند در تمامی مراحل تهیه و تنظیم مدارک مطابق با آخرین استانداردهای ادارهٔ مهاجرت کانادا، اخذ ویزای تحصیلی و ویزای همراه، گام‌به‌گام شما متقاضیان عزیز را همراهی کنند. برای مطالعه جزئیات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره، روی لینک زیر کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات