جزئیات کاملی از مشخصات و دوربین هواوی P30 و P30 Pro فاش شد

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
اخبار و شایعات پیرامون پرچمداران جدید هواوی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در جدیدترین خبر، جزئیات کاملی از P30 و P30 پرو فاش شد.
تبلیغات

تاکنون تصاویر و جزئیات متعددی از پرچمداران آتی هواوی یعنی P30 و P30 پرو فاش شده است. در جدیدترین خبر، WinFuture جزئیات کاملی از مشخصات داخلی و خارجی گوشی‌های شرکت چینی منتشر کرد.

صفحه‌نمایش غول‌پیکر

همان‌طور که در اخبار گذشته شنیده شد، گوشی‌های جدید هواوی ماه آینده‌ی میلادی و با نمایشگر اولد به بازار عرضه می‌شوند. نسخه‌ی بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر Pro با نمایشگر ۶.۴۷ اینچی عرضه خواهد شد که در لبه‌های طرفین، انحنا دارد. در گوشی جدید، به‌جای استفاده از رزولوشن ۱۴۴۰*۳۱۲۰ پیکسل، رزولوشن پایین‌تر 1080P ارائه می‌شود. نسخه‌ی معموای هواوی P30، مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی خواهد بود که رزولوشنی برابر با نسخه‌ی پرو خواهد داشت. آن‌طور که رندرها نشان می‌دهند، احتمالا نسخه‌ی معمولی در لبه‌ها انحنا نخواهد داشت.

نمایشگرهای هر ۲ مدل، حاشیه‌های بسیار کم کناری و پایینی دارند و از یک بریدگی قطره‌ای شکل در بالای آن‌ها استفاده می‌شود. هواوی پی 30، از دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی در آن بریدگی و در زیر اسپیکر استفاده می‌کند که احتمالا مجهز به فناوری تشخیص چهره هم خواهد بود. همان حسگر دوربین در پی ۳۰ پرو هم استفاده خواهد شد. منتهی، نسخه‌ی بزرگ‌تر احتمالا به اسپیکر سنتی مجهز نخواهد بود و هواوی از فناوری صدا در صفحه‌نمایش با ترکیبی از لرزش و ارتباط با استخوان‌های گوش، برای انتقال صدا استفاده می‌کند.

دوربین‌های عالی

با نگاهی به رندرهای پشت گوشی‌های جدید هواوی، متوجه تفاوت اصلی آن‌ها می‌شویم. هواوی P30 مجهز به دوربین سه‌گانه است و نسخه‌ی پرو، از جانمای چهارگانه‌ی دوربین بهره می‌برد و سنسورهایی حرفه‌ای‌تر هم دارد.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

گوشی هواوی P30 مجهز به دوربین اصلی با حسگر ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود که دیافراگم f/1.6 دارد، اما به لرزش‌گیر تصویر مجهز نیست. هواوی میت 20 پرو هم حسگر مشابهی دارد، اما دهانه‌ی دیافراگم آن به این ابعاد نیست. درنتیجه، هواوی پی ۳۰ احتمالا در شرایط با نور نامناسب، عملکرد بهتری خواهد داشت. درکنار حسگر اصلی، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار دارد که امکان زوم تا ۵ برابر را بدون افت کیفیت به کاربر می‌دهند.

نسخه‌ی پرو به دوربین چهارگانه و لرز‌ش‌گیر اپتیکال مجهز است

دوربین اصلی هواوی پی ۳۰ پرو نیز به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. البته، به‌جای دیافراگم f/1.6، از f/1.8 در آن استفاده می‌شود. درعوض، نسخه‌ی پرو به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز خواهد بود. امکانات اضافه‌ی پی 30 پرو این نوید را می‌دهد که فیلم‌های ضبط‌شده با آن، کیفیت بالاتری نسبت به برادر ارزان‌قیمت‌تر خواهد داشت. قابلیت Night Mode نیز امکانات دوربین‌های نسخه‌ی پرو را دوچندان می‌کند که البته به‌خاطر وابستگی به اکسپوژر طولانی، باید با کمترین لرزش دست استفاده شود.

تصاویر تبلیغاتی P30 Pro با تمرکز روی قابلیت بزرگ‌نمایی

هواوی پی ۳۰ پرو نیز مانند نسخه‌ی معمولی، دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی واید خواهد بود که یک حسگر مجزای مخصوص زوم نیز در آن استفاده می‌شود. منتهی، هواوی در نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر به‌جای استفاده از یک لنز معمولی تله‌فوتو، از سیستم بزرگ‌نمایی شبیه به سیستم پریسکوپ استفاده می‌کند. درنتیجه‌ی به‌کارگیری آن فناوری‌ها، پی ۳۰ پرو توانایی زوم اپتیکال تا ۷.۸ برابر را خواهد داشت. درکنار آن موارد، قابلیت‌های نرم‌افزاری، ظرفیت زوم را به ۱۰ برابر می‌رسانند. در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از محتوای تبلیغاتی هواوی برای نشان دادن این قابلیت‌ها می‌بینید.

هواوی برای تکمیل ساختار دوربین‌ها در پی 30 پرو از دوربین سه‌بعدی مدت پرواز (ToF) استفاده می‌کند تا کیفیت تصاویر بوکه را به حداکثر برساند. آن دوربین‌ها، ثبت عمق واقعی و دقیق تصاویر را تضمین می‌کنند. هر دو پرچم‌دار جدید هواوی، مجهز به فناوری فوکوس خودکار لیزری و فلاش دوگانه‌ی LED خواهند بود.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

کارایی حرفه‌ای و باتری‌های بزرگ

در بخش ویژگی‌های داخلی گوشی‌های جدید هواوی، هر ۲ محصول با پردازنده‌ی اختصاصی شرکت یعنی کرین ۹۸۰ عرضه می‌شوند. این تراشه قبلا در میت ۲۰ پرو استفاده شده بود و کارایی بالایی از خود نشان داد. البته، نمی‌توان سرعت و کارایی بالای گلکسی اس 10 را از آن انتظار داشت.

هواوی پی 30 از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که با استفاده از یک کارت حافظه‌ی nanoSD قابل افزایش خواهد بود. نسخه‌ی پرو، همان مقدار حافظه‌ی داخلی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. البته، به‌احتمال زیاد آن گوشی در نسخه‌هایی با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت هم عرضه خواهد شد.

از لحاظ نرم‌افزاری، پرچمداران آتی هواوی، به اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1 مجهز خواهند بود. نسخه‌‌های تک‌سیم و ۲ سیم‌کارت نیز برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود و مقاومت دربرابر آب و گردوغبار با استاندارد IP68 نیز دور از انتظار نیست. هر ۲ گوشی، به‌احتمال زیاد از فناوری SuperCharge با توان ۴۰ وات بهره می‌برند که شارژ سریع را تضمین می‌کند. هواوی پی ۳۰ با باتری ۳۶۵۰ و نسخه‌ی پرو با باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

تاریخ عرضه و قیمت گوشی

هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو، ۲۶ مارس (۶ فروردین) در رویدادی در شهر پاریس رونمایی خواهند شد که قطعا نسخه‌ی ارزان‌تر Lite نیز در آن حضور خواهد داشت. اگر روی عملکردهای سابق شرکت چینی متمرکز شویم، پیش‌خرید گوشی‌ها احتمالا به‌محض پایان آن مراسم، ممکن خواهد بود. ارسال خریدهای اولیه هم احتمالا حدود یک هفته پس از رویداد و از ۵ آوریل شروع می‌شود.

قیمت و منطقه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های جدید هواوی هنوز مشخص نیست. درباره‌ی طراحی و رنگ نیز احتمالا رنگ‌های مشکی، کریستال و طراحی طیف رنگی شبیه به شفق قطبی، برای نسخه‌ی معمولی و پرو و طیف رنگی طلوع خورشید به‌صورت اختصاصی برای نسخه‌ی پرو در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات