۳ سوپ تایلندی که در سفر به این کشور باید امتحان کنید

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تایلند را در سراسر دنیا به خاطر غذاهای لذیذش می‌شناسند. اگر اهل امتحان کردن غذاهای جدید هستید، در سفر به تایلند حتما این سوپ‌ها را امتحان کنید.
تبلیغات

تایلند سرزمین لبخند، آشپزی خاصی دارد که در سراسر دنیا مشهور است. تور تایلند فرصت مناسبی برای سفر به تایلند و امتحان کردن طعم‌های جدید خواهد بود.

اگر دنبال تور تایلند ارزان می‌گردید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تورها از برترین آژانس‌های گردشگری را جست‌وجو کنید و از آژانس‌های همکار کجارو خریداری کنید.

در سفر به تایلند، اگر اهل امتحان کردن طعم‌های جدید هستید، این سوپ‌ها را فراموش نکنید.

سوپ میگوی اسپایسی (Tom Yum Goong)

این غذای نمادین و پرعطر و طعم یکی دیگر از غذاهای محبوب و مشهور تایلندی است. این غذا با مواد غذایی اصلی رایج در اکثر غذاهای تایلندی تهیه می‌شود از جمله علف لیمو، چیلی، برگ لیمو، موسیر، آب لیموی تازه مقدار زیادی سس ماهی و... برای تهیه‌ٔ آن از تازه‌ترین قارچ‌ها و میگوها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید نوع خامه‌ای آن را امتحان کنید، خامه نارگیل به آن اضافه می‌شود.

مرغ در سوپ نارگیل (Tom Kha Gai)

این غذا برای کسانی مناسب است که تحمل غذاهای پرادویه را ندارند. اگر شما هم اهل غذاهای پرادویه نیستید یا به دلایلی در رژیم غذایی خود برای خوردن انواع ادویه‌ها محدودیت دارید، ولی دوست دارید طعم لذیذ غذاهای تایلندی را بچشید، این غذا را انتخاب کنید.

این غذا علاوه‌بر اینکه ادویه‌جات کمتری دارد، پر از شیر و خامه نارگیل است. یعنی طعمی ملایم و شیرین و لذت بخش دارد. مثل اکثر غذاهای تایلندی، این غذا هم با تغییرات کوچکی در مواد اولیه، به یک غذای گیاهی عالی تبدیل می‌شود و گیاه‌خواران نیز می‌توانند از خوردن آن لذت برند.

سوپ نودل Guay Teow

غذاهای تایلندی

این سوپ نودل بدون شک یکی از مشهورترین غذاهای تایلندی است. تقریبا همه جا به‌راحتی پیدا می‌شود. این غذا درواقع شامل همه انواع سوپ نودل است. ممکن است آن را با گوشت مرغ، گوساله یا هر گوشت دیگری تهیه کنند. نودل آن ممکن است نودل برنجی یا نودل تخم مرغی باشد. به ندرت مدل گیاهی این غذا تهیه می‌شود.

 در بیشتر مواقع، فروشنده‌های سوپ نودل، در آب سوپ کمی دامپلینگ یا گوشت قلقلی اضافه می‌کنند. برای طعم دار کردن این غذا از مجموعه‌ای از ادویه‌‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف استفاده می‌کنند از جمله شکر، چیلی خشک شده، آب لیمو و سس ماهی. این غذا را هر زمان از روز که میل داشتید می‌توانید نوش جان کنید ولی معمولا به‌عنوان اسنک شبانگاهی طرفدار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات