۳ دلیل برای سفر به باکو با خانواده

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی ایرانیان تبدیل شده است. اما این شهر چه جذابیت‌هایی دارد که باید به آن سفر کرد؟
تبلیغات

باکو، پایتخت مدرن آذربایجان، ترکیبی از شهر قدیمی قرون وسطایی، برج‌های شعله مدرن که بعد از تاریکی هوا مثل چراغی در شهر می‌درخشند و پیاده‌روهایی است که در امتداد دریای خزر کشیده شده‌اند. این شهر بسیار دلفریب است و زیر آسمان بی‌کران آبی می‌درخشد و لایه‌هایی از تاریخ در شهر در انتظار کشف شدن توسط گردشگران است. باکو جذابیت‌های بسیار زیادی برای گردشگران دارد و دلایل زیادی برای سفر به این شهر وجود دارد. در ادامه دلایلی را ذکر می‌کنیم که چرا باید باکو را به‌عنوان مقصد تور نوروز 98 انتخاب کنید. 

باکو، شهری مدرن و تاریخی

باکو

هسته تاریخی باکو یا همان ایچری شهر (Icheri Sheher) برج استوانه‌ای باستانی دختر (Maiden Tower)، کاخ شیروان شاهان و غرفه‌های فروش فرش سنتی آذربایجان را در خود جای داده است. از مرکز شهر فاصله بگیرید و در خیابان نظامی قدم بزنید و در خیابان سنگ فرش آن که اطرافش پر از مغازه است، خرید کنید. سبک‌های گوتیک و باروک که باقی مانده امپراطوری روسیه و نخستین چاه نفت باکو، هر دو متعلق به اواخر قرن ۱۹ میلادی است، در خیابان‌های پایتخت جمهوری آذربایجان مشهود است.

زباله یکی از مشکلات اساسی در بسیاری از کشورهای دنیا است، مثل قفقاز و شهرهای کوچک‌تر آذربایجان که یک واقعیت غم‌انگیز زندگی است.  اما باکو شهر تمیزی است. از باکو بازدید کنید؛ تقریبا در هیچ کجای مرکز این شهر روی زمین آشغال نمی‌بینید. مردم معمولا تمایل دارند از سطل آشغال استفاده کنند.

باکو، شهری امن

باکو

باکو در مقایسه با سایر پایتخت‌ها، امن‌تر است. البته جرم و جنایات در هر جای جهان وجود دارد و شما حتما باید احتیاط کنید. اما بعد از تاریک شدن هوا در باکو، احساس امنیت می‌کنید و می‌توانید در شهر قدم بزنید و مجبور نیستید کوله پشتی یا کیف خود را محکم بغل کنید. در این شهر بعد از غروب خورشید، همه احساس امنیت می‌کنند، شما نیز حتما جزو این دسته خواهید بود. اگر امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای انتخاب مقصد سفر است، تور باکو می‌تواند بهترین انتخاب باشد برای سفر با خانواده باشد.

خوب است بدانید کجارو به مسافرانی که قصد سفر به باکو را دارند، در انتخاب تور ارازن و برنامه‌ریزی سفر با پایین‌ترین قیمت کمک می‌کند. شما می‌توانید در کجارو از میان فهرست متنوع تورهای آذربایجان و تور باکو که ازطریق آژانس‌های مسافرتی معتبر کشور عرضه می‌شود، تور دلخواه‌تان را با پایین‌ترین قیمت و ارزان‌تر از همه‌جا خریداری کنید.

باکو، شهری خانواده محور

باکو

در هر ساعت از صبح و شب، خانم‌ها در حال قدم زدن با هم حرف می‌زنند و خانواده‌ها از محیط جذاب اطراف لذت می‌برند. ساعت ۱۱ شب را نشان می‌دهد، بچه‌های کوچک‌تر می‌دوند و بازی می‌کنند و والدین‌شان به تماشای آن‌ها و اطراف خود نشسته‌اند. مردم محلی معمولا به گردشگران خیره نمی‌شوند، ناخواسته به شما توجه نمی‌کنند یا باعث ناراحتی و معذب شدن خانم‌ها نمی‌شوند. این خود دلیل بزرگی برای سفر به باکو است.

اگر شما هم قصد سفر به باکو را دارید، فهرست کاملی از جاهای دیدنی باکو را نیز در کجارو مشاهده کنید تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات