اپل در رویداد معرفی سرویس استریم ویدئویی خود چه محتوایی را به‌نمایش خواهد گذاشت؟

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سرویس استریم ویدئویی اپل به‌زودی معرفی می‌شود، بلومبرگ ادعا می‌کند محتوای اورجینال اپل برای نمایش در این رویداد آماده نیست.
تبلیغات

پس از آنکه اپل از معرفی سرویس استریم خود در تاریخ ۵ فروردین ماه خبر داد، حال شاهد انتشار جزئیات بیشتری در این رابطه هستیم.

آخرین گزارش بلومبرگ در مورد این سرویس، اطلاعات جدیدی از سرویس جنجالی کوپرتینویی‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. درحالی‌که اپل در حال تهیه‌ی محتواهای اورجینال برای سرویس استریم ویدئویی جدیدش است، بلومبرگ ادعا می‌کند که بیشتر محتواهای اپل تا روز رویداد رونمایی آماده نخواهند شد. در نتیجه انتظار می‌رود اپل تیزرهایی از محتواهای در دست تولید خود به‌ نمایش بگذارد ولی احتمالا محتوای اصلی که در این رویداد به‌نمایش گذاشته خواهد شد، محتوای تهیه‌شده از شرکت‌های شخص ثالث خواهد بود. 

بی‌شک کوپرتینونشین‌ها برای تأمین و تهیه‌ی محتوای مورد نیاز خود با شرکت‌های مختلفی مذاکره کرده‌اند. اما بسیاری از شبکه‌ها و کانال‌های موجود فعلی هنوز تصمیم خود را برای همکاری با اپل در سرویس استریم ویدئویی جدید مشخص نکرده‌اند. HBO، Showtime و Starz باید تا روز جمعه‌ی این هفته تصمیم نهایی خود را مشخص کنند و در مورد حضور خود در مراسم رونمایی نظر نهایی خود را به‌اطلاع کوپرتینونشین‌ها برسانند.

هنوز مشخص نیست اپل درنهایت بخشی یا همه‌ی محتواهای چنین شرکت‌هایی را به‌نمایش خواهد گذاشت یا خیر. بسیاری از این شرکت‌ها، سرویس استریم خودشان را دارند و کاربران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن تلویزیون روی Apple TV یا دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل iOS به‌ چنین محتواهایی دسترسی داشته باشند.

اپل قصد دارد در سرویس استریم ویدئویی جدید خود، شرایطی را برای کاربران فراهم کند تا بتوانند به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشند. در حال حاضر آمازون نیز ازطریق کانال‌های ویدئویی آمازون پرایم، رویکرد مشابهی را دنبال می‌کند. از آنجایی که نتفلیکس و Hulu در اصل رقبای اصلی محتوای اورجینال سرویس استریم ویدئویی اپل خواهند بود، انتظار می‌رود به‌صورت مستقل به کار خود ادامه دهند. 

انتظار می‌رود اپل در رویداد ۲۵ ماه مارس برابر با ۵ اسفندماه، سرویس اشتراک خبری‌اش را نیز رونمایی کند. سال گذشته، اپل اعلام کرد که سرویس Texture را تصاحب کرده و از آن زمان روی سرویس اشتراک مجله‌ی دیجیتال کار می‌کند. استیو تراتون اسمیت در توییتی اعلام کرد: 

واقعا هیجان‌انگیز است، انتظار می‌رود سرویس اشتراک خبری اپل در دسترس کاربران سیستم‌های MacOS نیز قرار گیرد. استیو تراتون اسمیت، ۱۲ مارس ۲۰۱۹ برابر با ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ 

اطلاعات زیادی در مورد قیمت‌گذاری، در دسترس بودن در خارج از ایالات متحده و محتوای سرویس استریم ویدئویی جدید اپل هنوز در دسترس نیست و باید منتظر اخبار بیشتری باشیم. ماه گذشته‌ی میلادی، وال استریت ژورنال اعلام کرد که اپل و گلدمن ساکس کارت اعتباری عرضه می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که کارت اعتباری مذکور به‌صورت یکپارچه با سیستم پرداخت اپل و کیف پول Apple Wallet در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. باید ببینیم باتوجه به اینکه اپل قصد دارد سرویس‌های جدید خود را در رویداد ۵ فروردین معرفی کند، آیا باید منتظر رونمایی محصولات جدیدی هم باشیم یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات