انویدیا به پشتیبانی از فناوری عینک‌های سه بعدی خاتمه می‌دهد

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت انویدیا قصد دارد به پشتیبانی خود از فناوری عینک‌های سه‌بعدی در درایورهای گرافیکی آینده‌اش خاتمه دهد.
تبلیغات

هیچ دقت کرده‌اید که فناوری عینک‌های سه‌بعدی حداقل در خانه‌ها در حال منسوخ شدن است، گویا برای انویدیا هم این فناوری تمام‌شده به حساب می آید. شرکت تراشه‌ساز تصمیم خود را برای خاتمه‌ دادن به پشتیبانی از  3D Vision، که راهکار این شرکت برای بازی‌کردن با عینک‌های سه‌بعدی بود، علنی کرده است. آخرین درایوری که با پشتیبانی از 3D Vision ارائه خواهد شد، ریلیز نهایی ۴۱۸ در ماه آوریل خواهد بود و پس از آن در نسخه‌های بعدی 3D Vision برای همیشه کنار گذاشته می‌شود. 

کاربران هنوز می‌توانند تا آوریل ۲۰۲۰ برای حل اشکالات احتمالی 3D Vision در نسخه‌ی منتشرشده‌ی درایور ۴۱۸ از پشتیبانی تیم انویدیا بهره‌مند شوند؛ اما باید کم‌کم آماده‌ی کنار گذاشتن این فناوری نسبتاً قدیمی باشند.

ابزار رسمی شرکت انویدیا برای اجرای بازی روی تلویزیون‌های سه‌بعدی با نام 3DTV Play همراه‌با نسخه‌ی ۴۱۸ درایور گرافیکی انویدیا به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بااین‌حال برنامه‌ی پلیر ویدئوی 3D Vision تنها تا پایان سال ۲۰۱۹ به‌صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

عینک‌های سه‌بعدی محبوبیت خود را در سال‌های اخیر به‌خصوص با روی کار آمدن هدست‌های واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه از دست داده است. جایی برای پشتیبانی از فناوری که تعداد نسبتاً کمی از مردم از آن استفاده می‌کنند وجود ندارد؛ به‌خصوص با وجود معماری جدید تورینگ شرکت انویدیا با بهره‌گیری از رهگیری پرتو و دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی که پشتیبانی خاص خود را می‌طلبد.

انویدیا به‌تازگی در بیانیه‌ای که در اختیار وبسایت Engadget قرار گرفته، گفته که این تصمیم گامی به سوی فناوری‌های جدیدتر مانند واقعیت مجازی است که اولویت بالاتری دارد. متن صحبت‌های انویدیا به قرار زیر است:

ما نظاره‌گر صنعت و کاربران خود بوده‌ایم که به سمت اشکالی جدید از تجربیات هیجان‌انگیز مانند واقعیت مجازی در حال حرکت هستند و درایورهای خود را بر پشتیبانی از این فناوری‌های به‌روزتر متمرکز کرده‌ایم. ما به پشتیبانی خود از 3D Vision  به مدت ده سال تمام مفتخریم؛ فناوری که برای اولین‌بار در CES ۲۰۰۹ معرفی شد و ما تا امروز آن را گام به گام همراهی کرده‌ایم. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات