ویندوز 10 به‌روزرسانی‌های دارای باگ را به‌صورت خودکار حذف می‌کند

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حذف خودکار فایل‌های به‌روزرسانی‌، آخرین راه‌حل ویندوز ۱۰ برای مقابله با مشکلات ناشی از به‌روزرسانی‌هایی است که از باگ‌های جدی رنج می‌برند.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده است که اگر پس از آخرین باری که ویندوزتان را به‌روزرسانی کردید در کار با آن دچار دردسر شدید، ویندوز ۱۰ می‌تواند آن را به‌صورت خودکار حذف کند. بیانیه‌ای که توسط تیم پشتیبانی مایکروسافت منتشر شده است می‌گوید شاید برخی از به‌روزرسانی‌ها با سیستم شما ناسازگار باشند یا شاید هم یک باگ جدی در آن‌ها وجود دارد. اگر ویندوز نتوانست مشکل شما را با هیچ ابزار دیگری حل کند، به‌عنوان آخرین راه‌حل آن را حذف خواهد کرد.

در صورت انجام چنین کاری، کاربر در زمان راه‌اندازی سیستم پیغام زیر را مشاهده خواهد کرد:

We removed some recently installed updates to recover your device from a startup failure 

یعنی «برخی از به‌روزرسانی‌هایی که به‌تازگی نصب کرده‌اید را حذف کردیم تا مشکل مربوط‌به راه‌اندازی سیستم را برطرف کنیم». برای اینکه این مشکل دوباره پیش نیاید، ویندوز قابلیت نصب خودکار «به‌روزرسانی‌هایی که مشکل ایجاد کرده‌اند» را به‌مدت ۳۰ روز متوقف می‌کند. مایکروسافت می‌گوید باید به آن‌ها فرصت داد تا علت این مشکل را پیدا و آن را حل کنند. 

اگر فکر می‌کنید که ویندوز نباید به‌روزرسانی‌‌ها را حذف کند، می‌توانید دوباره آن را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید؛ ولی اگر آن‌ها همچنان مانع از عملکرد صحیح کامپیوتر بشوند، ویندوز یک بار دیگر مانع از اجرای آن‌ها می‌شود و حذف‌شان می‌کند. 

کاربران ویندوز از این ویژگی استقبال کرده‌اند؛ چرا که آن‌ها دیگر مجبور نیستند برای حل مشکلاتی که ناگهانی درگیرش می‌شوند، دست به اقدامات سختی مانند فرمت درایوهای خود بزنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات