۳ غذای ترکیه‌ای متفاوت که حتما باید امتحان کنید

سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ترکیه غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگ زیادی دارد که در این مقاله به معرفی ۳ مورد از بهترین آن‌ها می‌پردازیم که کمتر میان گردشگران شناخته شده‌اند.
تبلیغات

طراوت و سادگی دو عنصر اصلی در غذاهای ترکیه هستند. در خوراکی‌های مردم ترکیه، سبزیجات تازه و مواد خوشمزه همراه گوشت نرم و چاشنی‌دار به چشم می‌خورد. یکی از معروف‌ترین غذاهایی که ترکیه با آن شهرت یافته است، دونرکباب (donar kebab) است که طعم بسیار خوبی دارد؛ البته اغلب غذاهای این کشور لذیذ هستند و گاهی‌اوقات میل کردن آن‌ها در خیابان‌ ازطریق دست‌فروشان نیز بسیار لذت‌بخش‌ است.

اکثر افراد شکمو و علاقه‌مند به غذاهای ترکیه‌ای، حتما نام دونر کباب را شنیده‌ و بسیاری، این غذا را نوش جان کرده‌اند. اما غذاهای ترکیه‌ای فقط به همین مورد ختم نمی‌شوند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم ۳ مورد از بهترین، خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای ترکیه را به شما معرفی کنیم که گردشگران کمتری سراغ آن‌ها می‌روند. اگر به ترکیه سفر کردید، حتما در رستوران‌ها از این غذاها نوش جان کنید. کمتر کسی پیدا می‌شود که در سفر ترکیه از چنین غذاهای خوشمزه‌ای به‌راحتی بگذرد!

کجارو به مسافرانی که می‌خواهند به ترکیه سفر کنند بهترین آفر تور ترکیه را ارائه می‌کند. در کجارو می‌توانید انواع تور ترکیه را که از طرف آژانس‌های معتبر عرضه شده‌اند مشاهده کرده و با مقایسه آن‌ها تور مورد نظر خود را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.

Menemen

غذاهای ترکیه ای

اگر فکر می‌کنید که خوردن تخم مرغ به شکل‌های گوناگون برای صبحانه خسته‌کننده است، بهتر است کمی دقیق‌تر به اطراف خود نگاه کنید.Menemen غذایی شبیه به Shakshuka است که در بین مردم ترکیه محبوبیت زیادی دارد و درواقع ترکیبات اصلی آن شامل تخم مرغ و سبزیجات تازه است. پیاز، گوجه فرنگی و فلفل از جمله مواد اصلی این غذا هستند. Menemen یک صبحانه عالی به‌شمار می‌رود و البته موادی نظیر پنیر و سوسیس تند را نیز گاهی به این غذا اضافه می‌کنند. بدون شک تمام دوست‌داران صبحانه، عاشق Menemen خواهند شد و سعی خواهند کرد آن را با نان و سرعت کم بخورند تا نهایت لذت را ببرند. در حقیقت Menemen شباهت بسیاری به املت گوجه فرنگی دارد.

سوپ عدس (Mercimek Corbasi)

غذاهای ترکیه ای

Mercimek Corbasi به معنای واقعی همان سوپ عدس است. این سوپ را تقریبا در هر جایی از ترکیه می‌توان پیدا کرد و محبوبیت زیادی دارد. سوپ عدس در ترکیه از ترکیب ساده‌ای بهره می‌برد و تنها شامل پوره عدس و ادویه‌جات مختلف است که در این بین می‌توان به گشنیز و تکه‌هایی از لیموی تازه اشاره کرد. البته درکنار این سوپ، ترشی (Tursu) نیز استفاده می‌شود که کلم، سبزیجات، هویج و زیتون از مواد تشکیل‌دهنده‌ی این ترشی هستند. البته نان داغ Pita نیز یکی دیگر از موادی است که درکنار سوپ میل می‌شود. سوپ عدس یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین غذاهای ترکیه است و در هر جایی نظیر رستوران‌های مجلل یا کافه‌های شبانه می‌توان آن را تهیه کرد.

Lahmacun

غذاهای ترکیه ای

Lahmacun در ترجمه‌های متداول به‌عنوان پیتزای ترکیه شناخته می‌شود و شیوه تلفظ آن نیز lah mah joon است. درواقع Lahmacunیک نوع ماده غذایی است که در آن لایه‌ای نان و ورقه‌هایی از گوشت وجود دارد و مواد مختلفی نیز به‌ عنوان چاشنی درکنار آن سرو می‌شوند. این غذا اغلب به‌صورت تازه پخت و سرو می‌شود و حتی می‌تواند برای دو یا سه وعده غذایی کافی باشد. پیاز و گشنیز از جمله موادی هستند که باعث می‌شوند این غذا حس و حال متفاوتی داشته باشد و یکی از بهترین چاشنی‌ها برای گوشت گاو هستند. گاهی درکنار این غذا مقداری بادام زمینی و انار نیز سرو می‌شود. درواقع Lahmacun نوعی پیتزا است که ساختار طبیعی‌تری دارد و شکل و شمایل قدیمی خود را نیز حفظ کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات