آگهی‌های وبسایت رند از مرز دو میلیون گذشت

یک‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
وب‌سایت رند به‌عنوان مرجعی برای خرید و فروش شماره‌های رند اعلام کرد که تعداد آگهی‌های این وب‌سایت از مرز دو میلیون عبور کرده که یک رکورد جدید در ۱۰ سالگی فعالیت این وب‌سایت است.
تبلیغات

از اولین روزی که شبکه‌ی تلفن همراه در ایران راه‌اندازی شد، یک بازار جانبی درکنار بازار رسمی فروش سیم‌کارت ایجاد شد که محلی برای خرید و فروش شماره‌های رند بود. هرچند شماری معتقدند که با وجود گوشی‌ها و حافظه برای ذخیره کردن شماره‌های موبایل، داشتن شماره‌ی رند چندان اهمیتی ندارد، اما نمی‌توان کتمان کرد که داشتن شماره‌ای رند همچون داشتن خودرویی لوکس یا استفاده از ابزارهای لوکس است و می‌تواند به همان اندازه در تعاملات تأثیرگذار باشد. در یک دهه‌ی اول گسترش شبکه‌ی تلفن‌ همراه در ایران و باتوجه‌به اینکه تنها یک اپراتور در کشور فعال بود، شماره‌های رند نیز محدود بودند، حال آنکه با وجود محدودیت در تعداد شماره‌های رند، علاقمندان به خرید شماره‌های رند زیاد بوده و بسیاری از طرق مختلف در پی یافتن شماره‌ی رند مدنظر خود بودند تا اینکه وب‌سایت رند در سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد.

وب‌سایت رند با شناسایی ظرفیت بالا در این بازار پس از ورود اپراتور‌های دیگر و بزرگ شدن بازار شماره‌های رند، تأسیس شد. رند وب‌سایتی است که خریداران و فروشندگان شماره‌های رند می‌توانند برای درج آگهی یا خرید از میان گزینه‌های موجود به آن مراجعه کرده و گزینه‌ی مدنظر خود را در این وب‌سایت پیدا کنند. حال پس از گذشت ۱۰ سال از زمان فعالیت این وب‌سایت، تعداد آگهی‌ها از مرز دو میلیون گذشته که دستاورد بزرگی برای این وب‌سایت رند است.

وب‌سایت رند جز ارائه‌ی هشدارهایی برای دقت در خرید و فروش، در جزئیات معاملات دخالتی نمی‌کند، به‌گونه‌ای که رند حتی کمیسیونی را نیز از بابت معامله دریافت نمی‌کند. کاربران به‌راحتی‌ می‌توانند آگهی خود را برای فروش درج کرده یا در صورت انتخاب شماره‌ی مدنظر خود با آگهی‌دهنده تماس گرفته و بدون درگیر شدن رند اقدام به خرید کنند. رند در از دور روش درآمدزایی می‌کند:

  • سرویس‌های ارزش افزوده برای آگهی‌دهندگان
  • آگهی در وب‌سایت رند

هرچند ثبت آگهی در رند رایگان است، اما آگهی‌دهندگان در صورتی که به‌دنبال دیده شدن هرچه بیشتر تبلیغات خود باشند، می‌توانند از بسته‌های پیشنهادی این وب‌سایت به منظور بهتر دیده شدن آگهی استفاده کنند. همچنین باید به امکان ثبت آگهی بنری در وب‌سایت رند نیز اشاره کرد.

شاید در نگاه اول این‌گونه به نظر رسد که رند بستری برای قیمت‌گذاری گزاف روی شماری از سیم‌کارت‌ها است، حال آنکه در اصل کارکرد این وب‌سایت برخلاف چنین برداشتی است. رند با تعریف انواع شماره‌های رند نظیر رند آینه‌ای، پله‌ای از اول یا آخر، رند ترازویی، تاریخ تولدی و ... به‌نوعی انواع شماره‌های رند را تفکیک و رده‌بندی کرده است. همچنین وجود رند به‌نوعی باعث ایجاد رقابتی بین فروشندگان شده تا برای درآمدزایی، قیمت‌های واقعی‌تری را پیشنهاد کرده و در نتیجه بازاری منطقی را در این حوزه پدید آورند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که با گسترش نفوذ اینترنت در کشور و پررنگ شدن بهره‌گیری از یک دامنه‌ی خوب برای کسب‌وکارها، رند به این حوزه نیز ورود پیدا کرده و امکان خرید و فروش دامنه را نیز فراهم آورده است.

براساس آمارهای ارائه‌شده توسط رند، بیشترین آگهی در رند متعلق به شماره‌‌های موبایل بوده و در این بین همراه اول با اختصاص دادن یک سوم از آگهی‌های شماره رند به خود رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات