مایکروسافت علاقه‌ای به فروش آفیس 2019 ندارد

جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیزرهای تبلیغاتی منتشر شده‌‌ی مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت به‌دنبال فروش آفیس 2019 نیست و فقط روی آفیس 365 تمرکز دارد.
تبلیغات

امروز مایکروسافت یک کمپین بازاریابی آغاز کرد و در آن آفیس ۲۰۱۹ و آفیس ۳۶۵ را رودرروی هم قرار داد. هدف چه بوده است؟ اثبات این که آفیس ۲۰۱۹ ارزش خرید ندارد و شما یا شرکت شما باید به‌دنبال آفیس ۳۶۵ باشید.

ردموندی‌ها در سه فیلم تبلیغاتی، چند برادر و خواهر دوقلو را مأمور به بررسی تفاوت‌های میان محصولات آفیس کرده‌اند. جرمی و ناتان نرم‌افزار اکسل، سینی و تانی برنامه‌ی پاورپوینت و اسکات و سین به بررسی و مقایسه‌ی وُرد پرداخته‌اند. اگرچه این سه فیلم تبلیغاتی اندکی عجیب هستند، ولی حداقل نکته‌هایی برای گفتن دارند.

هنگامی که مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ را در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی کرد، این محصول را برای کاربرانی مناسب دانست که هنوز برای فناوری ابری آماده نیستند. همچنین زمانی که این شرکت آفیس ۲۰۱۹ را در سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر کرد، قول داد که آخرین نسخه‌ی ارائه شده نباشد:

ما به انتشار یک نسخه‌ی درون سازمانی (on-premise) دیگر متعهد هستیم.

مایکروسافت ترجیح می‌دهد که کاربران نرم‌افزار پرکاربرد و محبوب آفیس را به سمت اعضای ۳۳.۳ میلیون نفری آفیس ۳۶۵ سوق دهد. اگر شما واقعا ناچار باشید، هنوز هم می‌توانید از آفیس ۲۰۱۹ استفاده کنید. ولی خواسته‌ی مایکروسافت از شما خریدن آفیس ۳۶۵ است.

البته این اولین باری نیست که مایکروسافت نسخه‌ی درون سازمانی (on-premise) آفیس را با نسخه‌ی ابری مقایسه می‌کند. ردموندی‌ها امیدوار هستند که در سال جدید شرکت‌ها را به سمت فناوری ابری خود که از قابلیت‌های هوش مصنوعی برخوردار است، هدایت کنند.

جرد اسپاتارو، معاون مجموعه‌ی مایکروسافت 365، این دو محصول را این‌گونه مقایسه کرده است:

آفیس ۳۶۵ تمامی اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس را دربرمی‌گیرد، یعنی جدیدترین نسخه‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک. ولی این نرم‌افزارها به‌مرور زمان بهبود می‌یابند و ماهانه قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود. از همه مهم‌تر، آفیس ۳۶۵ به فضای ابری متصل است که به شما اجازه می‌دهد از هر دستگاهی به محتوای خود دسترسی داشته باشید و به‌صورت همزمان و در لحظه با دیگران به تولید محتوا بپردازید (حتی اگر آن‌ها این محصول را خریداری نکرده باشند) و از قدرت بی‌نظیر هوش مصنوعی (AI) برای تولید محتوای تأثیرگذار با زحمت کمتر استفاده کنید. اگرچه آفیس ۲۰۱۹ نرم‌افزارهایی را که همه‌ی ما می‌شناسیم و دوست داریم، به‌طور کامل نصب می‌کند، ولی آن‌ها در زمان منجمد شده‌اند. آن‌ها هرگز با قابلیت‌های جدید به‌روز نمی‌شوند و به فناوری ابری متصل نیستند. همچنین آفیس ۲۰۱۹ از تولید محتوای اشتراکی درلحظه در اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی نمی‌کند و از قابلیت‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی که در آفیس 365 ارائه شده کاملاً بی‌بهره است.

شاید مایکروسافت می‌توانست این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در آفیس ۲۰۱۹ نیز ارائه کند. ولی این فناوری ابری است که ارائه‌ی چنین قابلیت‌هایی را ممکن می‌کند و آفیس ۳۶۵ نسخه‌ی ابری مجموعه‌ی آفیس به‌حساب می‌آید.

به‌عبارت دیگر، اگر فناوری ابری نتوانسته این بسته‌ی نرم‌افزاری را به پیروزی برساند، امید است که هوش مصنوعی این کار را انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات