اسنپدراگون 712 با چند تغییر جزئی نسبت به اسنپدراگون 710 معرفی شد

جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام از جدیدترین تراشه‌ی میان‌رده‌ی خود رونمایی کرد. این تراشه که نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ محسوب می‌شود از کوییک شارژ ۴ پلاس پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

کوالکام عضو تازه‌ای را به خانواده‌ی تراشه‌های اسنپدراگون اضافه کرد. اسنپدراگون ۷۱۲ جدیدترین تراشه‌ی شرکت آمریکایی با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به‌حساب می‌آید و به‌عنوان نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ معرفی شده است.

طیق اعلام کوالکام، این تراشه پردازنده‌ی هشت هسته‌ای سریع‌تری دارد و به همین جهت از لحاظ قدرت اجرایی قوی‌تر شده است که همین مسئله آن را به گزینه‌ی مناسبی برای انجام بازی‌ها و سایر پردازش‌های سنگین بدل می‌کند.

تقاوت اصلی بین اسنپدراگون ۷۱۲ و اسنپدراگون ۷۱۰ به فرکانس پردازشی بالاتر تراشه‌ی جدید بازمی‌گردد. هسته‌های Kryo 360 در تراشه‌ی جدید روی ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند؛ در حالی که در اسنپدراگون ۷۱۰ حداکثر با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز قادر به پردازش هستند؛ کوالکام در نسخه‌ی جدید، نسخه‌ی کوییک شارژ را نیز بهبود داده و آن را از کوییک شارژ ۴ به کوییک شارژ ۴ پلاس ارتقاء داده است. همچنین، به لطف فناوری‌های TrueWireless استریو پلاس و Broadcast Audio دریافت صدا از طریق بلوتوث بهتر از همیشه خواهد بود.

مشخصات / پردازنده

اسنپدراگون ۷۱۲

اسنپدراگون ۷۱۰

لیتوگرافی

۱۰ نانومتر FinFET

۱۰ نانومتر FinFET

CPU

هشت هسته‌ی Kryo 360

با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز

هشت هسته‌ی Kryo 360

با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز

GPU

کوالکام آدرنو ۶۱۶

کوالکام آدرنو ۶۱۶

دوربین

تا ۲۰ مگاپیکسل دوگانه

تا ۳۲ مگاپیکسل تکی

تا ۲۰ مگاپیکسل دوگانه

تا ۳۲ مگاپیکسل تکی

مودم

اسنپدراگون X15

دانلود ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه (Cat. 15)

آپلود ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه (Cat. 13)

اسنپدراگون X15

دانلود ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه (Cat. 15)

آپلود ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه (Cat. 13)

شارژ سریع

کوییک شارژ ۴ پلاس

کوییک شارژ ۴

واحد پردازش گرافیکی در اسنپدراگون ۷۱۲ همان آدرنو ۶۱۶ و باقی مانده و ریزپردازنده‌ی سیگنال‌های دیجیتال نیز Hexagon 685 است. مودم X15 با پشتیبانی از LTE Cat. 15 برای دانلود و Cat. 13 برای آپلود در این نسخه نیز وظیفه‌ی برقرارسازی اتصال دیتا را برعهده دارد تا اسنپدراگون ۷۱۲ نیز مانند ۷۱۰ بیشینه‌ی سرعت دانلود ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای و آپلود ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه‌ای داشته باشد.

از دیگر مشخصات مشابه دو پردازنده‌ی یادشده، می‌توان به پشتیبانی از حداکثر ۲۰ مگاپیکسل دوربین دوگانه و ۳۲ مگاپیکسل دوربین تکی در کنار استفاده از اسپکترا ۲۵۰ به‌عنوان پردازنده‌ی سیگنال تصویر اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات