چهار مکان دیدنی ترکیه از نگاه کاربران تریپ ادوایزر

جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ترکیه، یکی از مقاصد پرطرفدار در دنیا، به‌خصوص در میان ایرانی‌ها است که در این مقاله به مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

ترکیه، کشوری ارواسیایی است که از شرق با ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، از جنوب‌شرقی با عراق و سوریه، و از شمال‌غربی با بلغارستان و یونان همسایه است. این کشور تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است و به همین دلیل آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است. البته وجود دریاهای سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه را در به‌وجود آمدن آب و هوای مناسب برای داشتن طبیعتی زیبا و جذب گردشگر نباید نادیده گرفت.

شهرهای مهم ترکیه شامل استانبول، آنکارا، آنتالیا، قونیه، کوش آداسی، بدروم، مارماریس و آلانیا است که در این مقاله ۴ جاذبه دیدنی (براساس رتبه‌بندی سایت TripAdvisor) از چهار شهر اول را معرفی می‌کنیم.

اگر به ترکیه سفر می‌کنید می‌توانید از برترین دیدنی‌های این کشور، در هر یک از شهرهای زیر بازدید کنید. کجارو مهم‌ترین مکان‌های دیدنی هر شهر را از دیدگاه تریپ ادوایزر معرفی می‌کند تا درصورتی که فرصت شما محدود است، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و شاخص‌ترین جاذبه‌های هر شهر را از دست ندهید.

اگر مایل هستید در سفر به این کشور از شهرهایی که اشاره شده بازدید کنید، می‌توانید برای انتخاب بهترین تور ترکیه از کجارو کمک بگیرید. از فهرست متنوع تورهایی که از میان آژانس‌های معتبر ارائه شده، قیمت تور ترکیه را مقایسه کنید و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

مناطق تاریخی استانبول

استانبول

مناطق تاریخی استانبول شامل گروهی از مکان‌ها است که در محله فاتح قرار گرفته‌اند. این مناطق تاریخی در سال ۱۹۸۵ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند. این گروه شامل سرابورنو (sarayburnu)، قصر توپ‌قاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کلیسای ایا ایرنه، مسجد زیرک، مسجد سلیمانیه، مسجد ایاصوفیه کوچک، و دیوارهای قسطنطنیه است. اگر در سفر به استانبول قصد بازدید از این اماکن را دارید، در هنگام خرید تور استانبول هتلی را انتخاب کنید که در محله فاتح قرار داشته باشد تا زمان کم‌تری را صرف رفت و آمد کنید.

آنیت‌کابیر آنکارا

آنکارا

آنیت‌کابیر محل دفن مصطفی کمال آتاترک، بنیان‌گزار و اولین رئیس‌جمهور ترکیه است که در شهر آنکارا قرار دارد. این مقبره در سال ۱۹۴۴ روی یک تپه ساخته شد. علاوه بر قبر آتاترک، قبر عصمت اینونو، دومین رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این مکان قرار دارد.

ترمسوس آنتالیا

آنتالیا

شهر باستانی ترمسوس در ۳۰ کیلومتری شهر آنتالیا، یکی از معدود شهرهای باستانی است که به خوبی حفاظت شده است. این شهر در احاطه‌ی انبوه جنگل‌های کاج و بر فراز کوهی بلند ساخته شده است. شاید دلیل محفوظ ماندن این شهر از ویرانی نیز موقعیت آن باشد. ساختار شهر در ارتفاع ۱۰۵۰ متری بنا شده است. بنابراین برای دیدن آن باید کوهنوردی نسبتا طولانی را در برنامه‌ی خود جای دهید. در این شهر یک تئاتر میان صخره، یک تنگه عمیق، یک ورزشگاه بزرگ، پارک ملی، اودئون، مجموعه‌ی معبد و قبرستان وجود دارد.

مقاله‌های مرتبط:

    آنتالیا، مرکز استان آنتالیا، در جنوب‌غرب ترکیه و بین رشته‌کوه‌های توروس و دریای مدیترانه قرار گرفته است. این موقعیت جغرافیایی عالی و طبیعت بسیار زیبا، آنتالیا را به مقصدی محبوب در فصول گرم سال تبدیل کرده است، به طوری که سالانه ۳۰ درصد از جذب گردشگران کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ به همین دلیل است که تور آنتالیا بین ایرانیان، بیشترین متقاضی را در فصل تابستان یا ایام تعطیلات نوروز دارد.

    اگر برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید قیمت تور آنتالیا از ده‌ها آژانس گردشگری مختلف را در کجارو ببینید، مقایسه کنید و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

    آرامگاه و موزه مولانا در قونیه

    قونیه

    آرامگاه و موزه مولانا، مقبره جلال‌الدین محمد رومی، صوفی ایرانی است. زمانی که پدر مولانا، بهاالدین ولد، در سال ۱۲۳۱ فوت شد، سلطان علاالدین کیقباد، پادشاه سلجوقی، دستور داد تا او را در باغ رز خود دفن کنند، و زمانی هم که جلال‌الدین جان به جان آفرین سپرد، او را در کنار پدرش دفن کردند. این بنا که در سال ۱۹۲۷ به موزه تبدیل شد، اتاق‌های مختلفی دارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات