چرا باید از رایانش ابری یا IaaS استفاده کرد؟

پنج‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌کارگیری کلود کامپیوتینگ و استفاده از مدل‌های عرضه‌ی سرویس بر بستر رایانش ابری، چند سالی است که میان کسب‌وکارها متداول شده است.
تبلیغات

امروزه هر کسب‌وکاری که خدماتش وابسته به اینترنت و فضای آنلاین است، نیاز به زیرساختی متشکل از سرور، شبکه و فضای ذخیره‌سازی دارد تا بتواند پلتفرم و اپلیکیشن‌های تحت وب یا موبایل خود را برپایهی آن بنا کند.

به‌دلیل اهمیت این موضوع، بسیاری از شرکت‌ها ماه‌ها برای طراحی، خریداری و راه‌اندازی زیرساخت‌شان وقت می‌گذارند و برای آن هزینه می‌کنند. اگرچه استفاده و راه‌اندازی زیرساخت‌های درون‌سازمانی مزیت‌هایی با خود به همراه دارد، این مزیت‌ها حتی برای شرکت‌های بزرگ و متوسط آنقدرها چشم‌گیر نیست و به دردسرهایش نمی‌ارزد.

حتی اگر یک‌بار بهسراغ خرید و راه‌اندازی سروری کوچک رفته باشید، می‌دانید مراحل کانفیگ و راه‌اندازی آن چه اندازه وقت و انرژی می‌گیرد؛ حال هرچه کسب‌وکار و نیازهای شما بزرگ‌تر و بیشتر باشد، باید وقت و هزینهی بیشتری برای راه‌اندازی زیرساخت مورد نظرتان صرف کنید. از سویی، باید به فکر هزینه‌های نگه‌داری از این زیرساخت نیز باشید و تیمی تدارک ببینید تا بتواند مشکلات احتمالی را برطرف کند.

 مزیت‌های استفاده از IaaS چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از رایانش ابری، حل کردن مشکلات راه‌اندازی زیرساخت به‌روش سنتی است. رایانش ابری یا IaaS به شما امکان می‌دهد تنها با چند کلیک و در زمانی بسیار کوتاه، سرور ابری مورد نظرتان را با هر امکاناتی که بخواهید ایجاد کنید.

آروان از عرضه‌کنندگان سرویس IaaS در ایران است و یکی از محصولاتش دیتاسنتر ابری است که بسیاری از سازمان‌ها و استارتاپ‌های بزرگ و موفق ایرانی از آن بهره می‌برند.

با استفاده از خدمات ابری آروان، دیگر نگران راه‌اندازی و نگه‌داری از زیرساخت خود نخواهید بود و هزینه‌های شما بهشکل چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

از دیگر مزیت‌های استفاده از رایانش ابری آروان این است که زمان ورود و عرضه محصولتان به بازار کاهش پیدا می‌کند و به‌راحتی و در زمان لازم می‌توانید منابع زیرساخت خود را گسترش دهید. این قابلیت بهدلیل منعطف بودن خدمات IaaS آروان است که به شما امکان می‌دهد به سادگی میزان رم، پردازنده و فضای ذخیره‌سازی ابری را بسته به نیازهای خود افزایش یا کاهش دهید و تنها به تناسب آنچه مصرف می‌کنید، هزینه بپردازید.

 چرا استارت‌آپ‌ها باید از IaaS استفاده کنند؟

رایانش ابری آروان نهتنها برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، بلکه برای سایت‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک، که درحال رشد هستند، مزیت‌هایی بسیاری به همراه دارد.

برای استارت‌آپ‌ها وقت طلا است! چون باید هرچه سریع‌تر محصول خود را آماده و وارد بازار کنند. هرچه زمان ورود به بازار طولانی‌تر شود، ریسک بیشتری متوجه محصول می‌شود و ممکن است اهداف از پیش تعیین شده از دست بروند.

کانفیگ و راه‌اندازی زیرساخت از عواملی است، که حتی در ابعاد کوچک نیز زمان‌بر است و اگر استارت‌آپ‌ها خودشان برای ایجاد زیرساخت وارد عمل شوند، درگیر مشکلاتی می‌شوند که در برنامه‌ی‌ زمان‌بندی‌شان تأخیر ایجاد می‌کند؛ در حالی‌که ایجاد زیرساخت ابری با استفاده از خدمات آروان کم‌تر از چند دقیقه طول می‌کشد.

شرکت‌های استارت‌آپی چون همواره در حال رشد و پذیرش کاربران جدید هستد؛ نیاز دارند تا منابع خود را بیشتر و بیشتر کنند و آماده‌ی فشارهای لحظه‌ای باشند. به‌طور معمول شرکت‌ها، سروری را انتخاب می‌کنند که در بالاترین سطح فشار، تاب بیاورد، اما این موضوع برای شرکت‌های کوچک انتخاب به‌صرفه‌ای نیست.

استارتآپ‌ها با استفاده از IaaS آروان، ضمن اینکه می‌توانند منابع مورد‌ نیازشان را در لحظه کاهش یا افزایش دهند، می‌توانند هزینه را متناسب با مصرف خود و به‌شکل Pay-As-You-Go پرداخت کنند که کاهش هزینه‌های نهایی را در پی خواهد داشت.

 تمایز آروان در عرضه‌ی زیرساخت ابری، امکان ترکیب این خدمات با CDN ابری است که تاثیر چشم‌گیری بر افزایش سرعت و عملکرد سایت شما خواهد گذاشت. شبکه‌ی توزیع محتوای آروان با داشتن ده‌ها پاپ‌سایت در نقاط مهم ایران و جهان، به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت و کاهش زمان انتظار کاربران کمک بسیاری می‌کند که در بهبود SEO سایت شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. همچنین بستر امنیت ابری آروان کمک می‌کند تا دربرابر حملات DDoS امن بمانید، دچار اختلال نشوید و از مزیت‌ داشتن SSL رایگان نیز بهرمند شوید.

برای آشنایی بیشتر با رایانش ابری می‌توانید به سایت ArvanCloud.com مراجعه کنید و اگر پرسشی داشتید، با توییتر آروان در تماس باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات