دیزنی با سرویس جدیدی به رقابت با نتفلیکس می‌رود

پنج‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
دیزنی سرویس استریم خود از جمله اپلیکیشن +Disney را تا پایان سال میلادی جاری راه‌اندازی کرده و با برندهایی مانند نتفلیکس رقابت خواهد کرد.
تبلیغات

کمتر از یک سال بعد از راه‌اندازی سرویس ورزشی استریم +ESPN دیزنی، تعداد کاربران آن به بیش از دو میلیون نفر رسید. این موضوع نه تنها موفقیت این سرویس را نشان می‌دهد بلکه همچنین خبر خوبی برای دیزنی است. دیزنی قصد ارائه‌ی سرویس مستقیمی به مصرف‌کنندگان را دارد که اپلیکیشن +Disney نیز شامل آن می‌شود؛ این اپلیکیشن خانوادگی تا پایان سال جاری میلادی راه‌اندازی خواهد شد. دیزنی همیشه در دنیای سرگرمی پیشتاز بوده و ارائه‌ی اپلیکیشن‌های جدید آن به شدت از سوی فعالان رسانه و سرگرمی تحت نظر است.

باب ایگر، رئیس و مدیرعامل دیزنی در مراسمِ اعلام درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم، خدمات جدید این شرکت را آینده‌ی کسب‌وکار توصیف کرد و رشد سریع +ESPN نشان می‌دهد خدمات جدید این شرکت تا اینجای کار موفقیت‌آمیز بوده‌اند. ایگر در این مراسم گفت پخش مبارزات کشتی UFC از این شبکه بسیار موفقیت‌آمیز بود و بعد از آن حدود ۶۰۰ هزار علاقه‌مند در ای‌اس‌پی‌ان پلاس ثبت‌نام کردند. او همچنین اضافه کرد در آینده محتوای مرتبط با مبارزه و کشتی بیشتری به این سرویس اضافه خواهد شد.

netflix disney

علاوه‌براین، دیزنی ای‌اس‌پی‌ان پلاس را پیش طرحی برای ارائه‌ی دیزنی پلاس، اپلیکیشنی حاوی محتوای دیزنی، مارول، پیکسار، نشنال جئوگرافی و استاروارز می‌داند. ایگر گفته است موفقیت ای‌اس‌پی‌ان پلاس در پلتفرم BAMTech نه تنها توانایی آن‌ها در پخش زنده را نشان می‌دهد بلکه موفقیت در مدیریت تراکنش‌های زیاد در مدت زمان کم را ثابت می‌کند. او می‌گوید BAMTech پیش از پخش مبارزات UFC حدود ۱۵ هزار تراکنش را در دقیقه پردازش می‌کرد.

وی همچنین اعلام کرد شبکه‌ها و کانال‌های دیجیتال ESPN نقش موثری در بازاریابی و رشد پلتفرم ای‌اس‌پی‌ان پلاس داشته‌اند و این روش برای دیزنی پلاس نیز با استفاده از کانال‌های ABC، Freeform و Disney Channel تکرار خواهد شد. او می‌گوید:

اگر همه‌ی این واقعیت‌ها را در نظر بگیریم که پلتفرم تکنولوژی ما به خوبی کار می‌کند، رابط کاربری خوبی داریم که ثبت‌نام‌ها را مدیریت می‌کند و می‌توانیم از پلتفرم فعلی برای بازاریابی اپلیکیشن استفاده کنیم، فکر می‌کنم تصویر خوب و مثبتی پیش روی راه‌اندازی خدمات Disney+ باشد.  
netflix disney

ایگر همچنین در این مراسم اعلام کرد هدف از خریدن اپلیکیشن Hulu این بوده که آن را به سودآوری برساند و این اتفاق زمانی رخ خواهد دارد که خرید شرکت قرن ۲۱ (21st Century Fox) توسط دیزنی به‌طور کامل تأیید شود. او همچنین اعلام کرد گسترش Hulu در خارج از آمریکا بیشتر خواهد بود و به‌عنوان پلتفرم اصلی پخش محتوای شرکت FX در نظر گرفته خواهد شد. شرکت FX نیز بعد از معامله‌ی شرکت فاکس در اختیار دیزنی خواهد بود. او گفت:

ما بسیار تحت تأثیر برنامه‌ها و خلاقیت FX قرار گرفتیم. اما از آنجایی که محتوای آن برای بزرگسالان مناسب است، ترجیح دادیم به‌جای پخش آن در دیزنی پلاس اپلیکیشن Hulu را برای پخش محتوای آن در نظر بگیریم.

دیزنی درآمد هر سهم این شرکت را ۱.۸۴ دلار اعلام کرد که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است. همچنین درآمد شرکت ۱۵.۳ میلیارد دلار اعلام شد که تقریبا مشابه سال گذشته بود اما نتایج نهایی علی‌رغم کاهش درآمد از سینما و به لطف رشد درآمد حاصل از برودکست، از پیش‌بینی وال‌استریت بهتر بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات