راهنمای سفر به قزوین؛ از پر جاذبه ترین پایتخت های ایران

پنج‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
قزوین، شهر آب انبارها و پایتخت خوشنویسی ایران است. در راهنمای سفر به قزوین با اطلاعات ضروری سفر به این شهر تاریخی آشنا شوید.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    قزوین دارای تاریخ و فرهنگ اصیل و کهن است. این شهر گردشگرپذیر، ۵۷ سال پایتخت ایران بوده و به همین دلیل تاریخ فراوانی را به خود دیده است. این شهر را همچنین پایتخت خوشنویسی ایران می‌دانند که مشاهیر بزرگی را در خود پرورش داده است. جاذبه‌های گردشگری فراوان تاریخی سبب شده است تا مسافران بسیاری هرساله به ویژه از استان‌های همجوار کرج و تهران از آن دیدن کنند. غذاهای محلی، صنایع دستی و شیرینی‌های سنتی این شهر تاریخی نیز زبانزد است.

    آب و هوای قزوین | اطلاعات ضروری قزوین | هزینه‌های سفر به قزوین | خورد و خوراک در قزوین | هزینه حمل و نقل در قزوین | دیدنی‌های قزوین| مراکز خرید قزوین | سوغات و صنایع دستی قزوین

    آب و هوای قزوین

    اوان قزوین

    عکس: عصر ایران

    قزوین در بخش مرکزی ایران واقع شده و به دلیل داشتن ارتفاعات متعدد دارای آب و هوای نیمه خشک و سرد است. تیر و مرداد گرم‌ترین و دی و بهمن سردترین ماه‌های سال در شهر قزوین‌ به شمار می‌روند. متوسط دمای هوا در این منطقه ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

    اطلاعات ضروری قزوین

    آزادراه قزوین

    عکس: تین نیوز

    کد تماس قزوین: ۰۲۸

    فاصله از تهران: ۱۵۰ کیلومتر

    مدت سفر زمینی از تهران: ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه

    قزوین در گلوگاه ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور واقع شده و دارای یک فرودگاه کوچک و ایستگاه قطار است. این فرودگاه مخصوص هواپیماهای سبک و خدمات وی‍ژه مانند تفریح و آموزش است. آزادراه تهران به قزوین از استان البرز نیز عبور می‌کند. بهترین راه سفر به این شهر استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوسرانی و تاکسیرانی است. در حال حاضر این شهر دارای دو ترمینال مسافربری در محورهای شرق و غرب است که اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستید استفاده از این ترمینال‌های مسافربری پیشنهاد می‌شود.

    برای بازدید از دیدنی‌های قزوین، می‌توانید از تور گردشگری قزوین نیز استفاده کنید. کجارو علاوه بر معرفی دیدنی‌های شهرهای ایران و جهان و راهنمای سفر به آن‌ها در انتخاب تور به مقاصد داخلی و خارجی نیز مسافران را راهنمایی می‌کند.

    کجارو از میان ده‌ها آژانس‌ معتبر، انواع تورهای گردشگری به مقاصد مختلف داخلی و خارجی را با ارائه قیمت‌ها به شما معرفی کرده است شما می‌توانید با جستجو و بررسی در میان آن‌ها ارزان‌ترین و بهترین تور قزوین را انتخاب کنید و به بازدید از این شهر تاریخی بروید.

    هزینه‌های سفر به قزوین

    هتل بهروزی ها قزوین

    عکس: توریستا

    مهم‌ترین بخش هزینه هر سفری مربوط به هزینه‌های اقامت و مسکن خواهد بود. در این شهر هتل‌های گوناگونی با رنج قیمت‌های متنوعی وجود دارد که باتوجه به بودجه سفر خود می‌توانید مناسب‌ترین هتل‌های قزوین را انتخاب کنید.

    هتل‌های لوکس

    هتل مرمر با درنظرگرفتن استانداردهای بین‌المللی، هتل سنتی خانه بهروزی‌ها و هتل ایرانیان از هتل‌های لوکس و سه ستاره این شهر هستند که هزینه اقامت در آن‌ها به حدود ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد و متغیر است.

    هتل‌های میان‌رده و ارزان

    از هتل‌های میان‌رده و ارزان شهر قزوین می‌توان به هتل ایران، هتل ورزش، هتل راژیا و هتل میرعماد اشاره کرد که هزینه اقامت در آن‌ها متناسب با نوع خدمات و امکانات متغیر است و حدود هزینه در آن‌ها ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

    خورد و خوراک در قزوین

    نگارالسلطنه قزوین

    عکس:‌ علیرضا کیخا

    قزوین به عنوان یکی از شهرهای سنتی ایران دارای غذاها و شیرینی‌های محلی متنوع و دلپذیری است. به همین دلیل رستوران‌های سنتی، فست فودها و کافی‌شاپ‌های متعددی درشهر قزوین قرار دارند. از رستوران‌های قزوین می‌توان به نمونه، اقبالی و شانی اشاره کرد که هزینه تقریبا بالایی نسبت به سایر رستوران‌ها دارند. کافی‌شاپ‌های حاضر در کاروانسرای سعدالسلطنه نیز نظیر کافه ارثیه، کافه انسان و کافه نگارالسطنه نیز میزبان گردشگران خارجی و داخلی بسیاری هستند.

    هزینه حمل و نقل در قزوین

    حمل و نقل قزوین

    عکس: شهرداری قزوین

    حمل و نقل در قزوین هزینه اندکی دارد. تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و حتی اسنپ در این منطقه با قیمت مناسب شما را به هر نقطه‌ایی از شهر خواهند برد. همچنین اگر شهروند کارت قزوین را برای استفاده از اتوبوسرانی تهیه کنید، از هزینه‌های حمل و نقل شما بسیار کاسته خواهد شد. همچنین در ایام نوروز شهرداری قزوین از اتوبوس‌های ویژه گردشگری برای مسافران استفاده می‌کند که لذت گردش در شهر را چندین برابر خواهد کرد.

    دیدنی‌های قزوین

    کلیسای کانتور

    عکس از : علیرضا کیخا

    دیدنی‌های قزوین علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، جاذبه‌های طبیعی را نیز شامل می‌شود. قلعه الموت و کاروانسرای سعدالسلطنه از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. کاخ چهلستون، مسجدالنبی، خیابان سپه، عمارت سردار مفخم، آب ابنارها، حسینیه امینی‌ها و دروازه تهران قدیم برخی از دیدنی‌های جذاب این شهر تاریخی محسوب می‌شود. اگر به مرکز شهر قزوین حوالی سبزه میدان بروید می‌توانید بسیاری از این جاذبه‌های را در کنار یکدیگر پیدا کنید و به دیدن آن‌ها بروید.

    مراکز خرید قزوین

    قزوین

    عکس: علیرضا کیخا

    از مراکز خرید قزوین می‌توان به بازار قدیم قزوین، سرای سعدالسلطنه و مجتمع‌های تجاری همچون ایرانیان، آفتاب، نور و فردوسی اشاره کرد. اگر به دنبال خرید سوغات و صنایع دستی خاص این شهر هستید حتما سری به بازار قدیم و سرای سعدالسلطنه بزنید.

    سوغات و صنایع دستی قزوین

    سوغات قزوین

    عکس: میثم درویش‌پور

    از مشهورترین سوغات‌های خوراکی شهر قزوین می‌توان به باقلوا، نخودی، نان قندی، پسته و انگور اشاره کرد. همچنین صنایع‌دستی این شهر مانند ظروف مسی و جاجیم و گلیم نیز از سوغات‌های پرطرفدار هستند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات