ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروهای ام جی کارکرده در سایت دیوار

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
این روزها دغدغه بسیاری از خریداران خودرو این است که با بودجه‌ای که در اختیار دارند، چه ماشینی با چه ویژگی‌هایی می‌توانند خریداری کنند.
تبلیغات

انتخاب یک خودروی مناسب از آن‌ جهت که هرروز به انواع مدل‌های خودروهای چینی اضافه می‌شود و هرکدام از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و آپشن‌های خاص خود را دارند، بسیار سخت شده است. اما بهتر است قبل از اینکه سراغ خود ماشین بروید، کمی پیشینه برند آن نیز مورد مطالعه قرار دهید.

بین برندهای چینی موجود در بازار ایران، چند سالی است که نام برندی چینی با اصالت انگلیسی را می‌شنویم. به‌ احتمال‌ زیاد این عبارت تابه‌حال به گوشتان خورده است. برند ام جی یک خودروسازی چینی با اصالت انگلیسی است و طراحی محصولات آن در کشور انگلیس انجام می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت محصولات ام جی در بازار ایران نسبت به چینی‌های دیگر از کیفیت و کارایی بهتری برخوردارند.

متأسفانه نسخه‌های جدید برخی از مدل‌های این برند مطرح چینی دیگر وارد ایران نمی‌شوند. اما خریدوفروش ام‌جی کارکرده هم چنان در بازار ادامه دارد. در ادامه قصد داریم رنج قیمتی مدل‌های مختلف را براساس آگهی‌های خریدوفروش ام‌جی در سایت دیوار به اطلاع شما برسانیم تا با آگاهی بیشتر و برحسب نیاز خود خودرو مناسب خود را انتخاب کنید.

دیوار

رنج قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون

کم‌قیمت‌ترین آگهی‌هایی که در سایت دیوار برای فروش ام جی ثبت‌ شده، مربوط‌به فروش ام جی ۳ است. این آگهی مربوط‌به یک ام جی ۳ سال ۹۴ است. این خودرو بدون رنگ با ۷۳۰۰۰ کیلومتر کارکرد با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته‌ شده است. در رنج‌های بالاتر شاهد حضور مدل‌هایی مانند ام جی ۵۵۰، ام جی ۳۶۰ و ام جی ۶ نیز هستیم.

البته با این محدوده قیمتی بیشتر خودروهای کارکرده با کارکرد بالا موجود هستند. در میان آگهی‌های فروش ام جی ۶ موارد زیادی با قیمت حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون مشاهده می‌شود. یکی از این آگهی‌ها شامل فروش ام جی ۶ اتوماتیک می‌شود. این خودرو سال ۹۷ با کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر و بدون رنگ و فول آپشن به قیمت ۱۲۲ میلیون به فروش گذاشته‌ شده است. با همین محدوده قیمتی، ام جی ۵۵۰ بدون رنگ سال ۹۰ را با کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتر و با مبلغ ۱۲۸ میلیون می‌توانید خریداری کنید.

تا سقف ۱۵۰ میلیون خرید ام جی ۵۵۰ (۲۰۱۳)، ام جی ۳ (۲۰۱۵) و ام جی۶ (۲۰۱۴) بدون رنگ اما با کارکردهای تقریباً بالا ممکن است.

دیوار

محدوده قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون

در این رنج قیمتی بیشتر ام جی ۶ GT کارکرده با کارکرد نسبتا خوب موجود است. ام جی ۶ (GT (۲۰۱۴ با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ را می‌توانید با مبلغ ۱۶۷ میلیون تومان خریداری کنید. البته آگهی فروش ام جی ۶ GT زیر ۱۷۰ میلیون نیز در سایت دیوار موجود است. به‌عنوان‌مثال در یک آگهی فروش ام جی ۶ مگنت یک مورد مدل ۲۰۱۴ و با کارکرد ۶۲ هزار کیلومتر بدون رنگ با ظاهری بسیار سالم، ۱۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

هرچه در این رنج قیمتی بالاتر می‌رویم خودروهای جدیدتری نیز یافت می‌شود. به‌عنوان‌مثال خرید ام جی ۶ (GT (۲۰۱۵ با ۷ هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ با ۱۸۰ میلیون تومان ممکن است. خریدوفروش ام جی ۳۶۰ کارکرده و صفر نیز با مدل‌های جدیدتر ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در رنج قیمتی ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون انجام می‌شود.

به‌طورکلی تا سقف ۲۰۰ میلیون بیشتر مدل‌های سدان و هاچ‌بک ام جی حضور دارند. به همین دلیل اکثر آگهی‌های این بخش مربوط‌به خریدوفروش ام جی ۶، ام جی ۳ و ام جی ۳۶۰ است و بسته به امکانات، سال تولید و میزان کارکرد تا ۲۰۰ میلیون هم ادامه دارد.

محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون

در این محدوده قیمتی مدل‌های شاسی‌بلند و کراس آور ام جی سر برمی‌آورند. البته لازم به ذکر است که تا اوایل سال ۹۷ و قبل از افزایش ناگهانی قیمت دلار این خودروها زیر ۱۵۰ میلیون قیمت داشتند. اما پس از این آشفتگی‌ها قیمت این خودروهای چینی نیز سر به فلک کشیده است.

خرید و فروش ام جیGS که یکی از شاسی‌بلندهای پرطرفدار ام جی در ایران است، از حدود ۲۲۰ میلیون‌ تا ۲۴۵ میلیون در بازار انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال یک ام جیGS ۲۰۱۶ با ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ با گارانتی ۶ ساله باقیمت ۲۴۳ میلیون به فروش می‌رسد.

یکی دیگر از ام جی‌هایی که در این محدوده بسیار دیده می‌شود، ام جی 6 نیوفیس است. این خودرو به‌دلیل آپشن‌های بیشتر و ظاهر جدیدتری که دارد قیمت بالاتری نسبت به سدان‌های دیگر ام جی دارد. خرید و فروش ام جی ۶ نیوفیس نیز از ۲۰۰ تا ۲۳۰ میلیون در بازار صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات