پینترست برای عرضه عمومی سهام اقدام کرد

پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پینترست قصد دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند و همچنین تخمین می‌زند ارزش شرکت در چند ماه آینده به ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید.
تبلیغات

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، پینترست مدارک محرمانه‌ای را به منظور عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) به کمیسیون اوراق بهادار و بورس ارسال کرده و قصد دارد به یک شرکت عمومی تبدیل شود. پینترست باور دارد تا اواخر خردادماه سال آینده می‌تواند ارزش خود را به ۱۲ میلیارد دلار برساند.

پینترست ۱.۵ میلیارد دلار بودجه ازطریق سرمایه‌گذاری به‌دست آورده و طبق گزارش CNBC در سال گذشته یک میلیارد دلار درآمد داشته است، بنابراین خبر عمومی شدن این شرکت چندان هم دور از انتظار نبود. پینترست شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس است که ماهانه ۲۵۰ میلیون کاربر از آن بازدید می‌کنند. پینترست دسته‌بندی‌های متفاوتی دارد و به منبعی برای الهام گرفتن مردم از ایده‌های مختلف مانند دکوراسیون خانه، نحوه‌ی کادو کردن، باغبانی، تربیت فرزندان و... تبدیل شده است.

پینترست با این اقدام به لیستی از شرکت‌های فناوری مانند لیفت، اسلک و Postmates اضافه می‌شود که قصد دارند سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کنند، همچنین به نظر می‌رسد شرکت‌هایی مانند Peloton نیز به‌زودی به این فهرست اضافه شوند.

pinterest

پینترست به‌عنوان خلاق‌ترین شرکت سال ۲۰۱۹ از سوی Fast Company در بخش زیبایی معرفی شده است. این پلتفرم هر ماه میلیون‌ها تصویر را در قسمت جستجوی خود پردازش می‌کند و بهترین نتیجه را به کاربران نشان می‌دهد. موتور جستجوی پینترست با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم‌هایی را توسعه داده است که کاربران می‌توانند تصاویر را براساس رنگ پوست و رنگ مو جست‌وجو کنند. البته این یکی از زمینه‌هایی است که پینترست با استفاده از هوش مصنوعی خدمات بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. اوان شارپ، بنیان‌گذار پینترست می‌گوید:

نتیجه‌ی نهایی جستجوی تصویری، یک محصول یا ویژگی خاص نیست، هدف این است هرچیزی که دیده می‌شود به وسیله‌ای قابل استفاده تبدیل شود تا کاربر زمان بیشتری در اینترنت به جست‌وجو بپردازد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات