سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی قاچاق بسته شد [به‌روزرسانی]

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت ثبت گوشی مسافری برای غیرمسافران بسته شده و با اتصال سامانه‌ی ناجا و گمرک به یکدیگر، افرادی که از کشور خارج و به آن وارد نشده‌اند، نمی‌توانند گوشی ثبت کنند.
تبلیغات

مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و لوازم‌جانبی، از بسته‌شدن وب‌سایت ثبت گوشی مسافری روی غیرمسافران خبر داد. به‌گفته‌ی وی، با اتصال سامانه‌ی ناجا و گمرک به یکدیگر، افرادی که از کشور خارج و به آن وارد نشده‌اند، نمی‌توانند گوشی ثبت کنند. وی دراین‌باره گفت:

از دیشب وب‌سایت ثبت گوشی مسافری روی غیرمسافران بسته شده و با اتصال سامانه‌ی ناجا و گمرک به یکدیگر، افرادی که از کشور خارج و به آن وارد نشده‌اند، نمی‌توانند گوشی ثبت کنند. این سامانه همچنان برای مسافران واقعی، یعنی کسانی باز است که از کشور خارج و به آن وارد شده‌اند.
رجیستری مویابل

با پیگیری از چند فروشنده‌ی موبایل، هنگام ثبت گوشی موبایل مانند تصویر بالا پیغام «خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه» نشان داده شده و گوشی‌ها ثبت نمی‌شوند. فروشندگان به‌دلیل ثبت‌نشدن موبایل، فروش را متوقف کرده‌اند و مطمئنا این موضوع روی قیمت موبایل در آینده تأثیر خواهد گذاشت.

مشکلات متعددی که در واردات رسمی موبایل وجود دارد، مانند اعطانشدن مجوز، باعث نابه‌سامانی این بازار شده و حال این موضوع با نبود امکان ثبت گوشی‌های مسافری و توقف فروش موبایل تشدید خواهد شد. درنهایت، این موضوع تأمین‌نشدن نیاز بازار و افزایش قیمت گوشی‌های موبایل در آینده را در پی خواهد داشت.

به‌روزرسانی:

مهدی محبی، اعلام کرد در پایان جلسه‌ی فعالان بازار مقرر شد تا اطلاع‌ ثانوی وضعیت سامانه‌ی سایت ثبت گوشی مسافری به حالت قبل بازگردد و مشکل حل شود. به‌گفته‌ی رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی درحال حاضر همه‌ی افراد یعنی مسافران و غیر مسافران می‌توانند یک عدد گوشی در یک سال را احراز کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تصمیم برای شب عید گرفته شده و مهلت آن محدود است گفت:

شاید باتوجه‌به شرایط تنها تا پایان سال باشد، اما در این‌باره چیزی اعلام نشد و گفتند تا اطلاع ثانوی باز است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات