کوالکام پلتفرم جدید تحقیق و توسعه‌ روباتیک معرفی کرد

سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در نمایشگاه MWC پلتفرم جدیدی مخصوص فعالان حوزه‌ی روباتیک رونمایی کرد که توسعه در آن صنعت را آسان‌تر خواهد کرد.
تبلیغات

کوالکام، همیشه تمایل زیادی به فعالیت در بازار روباتیک داشته است. این صنعت، به‌نوعی قدمی مهم و منطقی برای ادامه‌ی فعالیت غول پردازنده‌ی جهان محسوب می‌شود. به‌علاوه، به‌نظر می‌رسد روباتیک در دنیای کنونی در تمامی بخش‌های صنعت روباتیک تأثیر داشته باشد.

شرکت‌های رباتیکی متعددی، اکنون از پردازنده‌های کوالکام پیشتیانی می‌کنند. شرکت‌های همچون Anki، سونی و iRobot، تا به امروز از انواع پردازنده‌های کوالکام در محصولات و پلتفرم‌های خود استفاده کرده‌اند. کوالکام در نمایشگاه MWC 2019 از پلتفرم جدیدی با نام Robotics RB3 رونمایی کرد که سطحی جدیدی از فناوری‌ توسعه‌ی روباتیک را عرضه خواهد کرد.

پلتفرم جدید کوالکام، بر پایه‌ی SDA/SDM845 توسعه یافته است. این پلتفرم، با بهره‌گیری از سال‌ها تحقیق و توسعه پیرامون فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روباتیک پهپادها، ربات‌ها و محصولات دیگر طراحی شد که برای ساخت ربات‌های نسل‌های آینده، کاربردی خواهد بود. برخی از ویژگی‌هایی که در پلتفرم جدید ارائه‌ می‌شوند، قابلیت اتصال LTE، سیستم هوش مصنوعی کوالکام و فناوری پردازش حسگرها هستند که برای کاربردهایی همچون نقشه‌خوانی و مسیریابی کاربرد دارند.

دو سنگ، مدیر بخش روباتیک و پهپادهای کوالکام درباره‌ی پلتفرم جدید شرکت گفت:

ما قصد داریم تا با معرفی پلتفرم RB3 کوالکام، فناوری‌های پیش‌گام هوش مصنوعی، رایانش لبه‌ای و فناوری‌های ارتباطی خود را به دست نوآوران بیشتر در حوزه‌ی روباتیک برسانیم. درنتیجه، توسعه‌ی سریع و تجاری‌سازی نسل جدید ربات‌های هوشمند در صنایعی همچون کشاورزی، ربات‌های مخصوص مصرف‌کننده، ربات‌های تحویل کالا، نظارت، خدمات، ساخت‌وتولید هوشمند، انبارداری و لجستیک، آسان‌تر خواهد شد.

پلتفرم جدید کوالکام علاوه‌بر هماهنگی با ابزارهای نرم‌افزاری اختصاصی آن‌ها، با سرویس‌های دیگر همچون RoboMaker آمازون و اوبونتو نیز هماهنگ خواهد بود. شرکت‌هایی همچون Anki، Misty و JD از اولین خریداران پلتفرم جدید خواهند بود که درحال‌حاضر به‌صورت یک کیت توسعه‌ای ارائه می‌شود. کاربردهای تجاری نیز در ماه‌های آتی سال جاری میلادی معرفی می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات