عملکرد ضعیف بی ام و X1 در تست ترمز اضطراری خودکار

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در آزمایش سیستم ترمز اضطراری خودکار ۱۱ مدل شاسی‌بلند سایز کوچک توسط مؤسسه IIHS، بی‌ام‌و X1 ضعیف‌ترین عملکرد را داشت.
تبلیغات

کراس‌اور بی‌ام‌و X1 به‌طور کامل در تست ترمز اضطراری خودکار برای پیشگیری از برخورد با عابر پیاده مردود شد؛ این تست توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS) انجام گرفت. کراس‌اور سایز کوچک بی‌ام‌و تنها خودرویی بود که در میان ۱۱ مدل شاسی‌بلند نتوانست نمره قبولی دریافت کند. دومین خودرویی که در این آزمایش‌ها عملکرد نامطلوبی داشت، میتسوبیشی اوتلندر بود. این در حالی است که سوبارو فارستر، هوندا CR-V، تویوتا راو4 و ولوو XC40 بالاترین امتیازات را در این آزمایش دریافت کردند.

Subaru Forester

دراین‌میان مدل‌های شاسی‌بلند شورولت اکوئیناکس، مزدا CX-5، کیا اسپورتیج، هیوندای کنا و نیسان ایکس تریل در سطح پایه قرار گرفتند. 

اسپورتیج

سه شرایط برای آزمایش سیستم ترمز اضطراری خودکار خودرو توسط IIHS بررسی شد: شرایط اول که در آن آدمک کوچکی از پشت خودروی پارک شده به وسط جاده می‌دود. شرایط دوم که در آن آدمک بزرگ‌تری وارد جاده و مسیر خودرو می‌شود. در  شرایط سوم که با وجود آدمک‌های بزرگ، خودروها زمان بیشتری برای ارائه‌ی واکنش خواهند داشت. این شرایط‌ها باتوجه‌به رفتار عابران پیاده هنگام ورود به خیابان و سوانح رانندگی تنظیم شده است و به خوبی می‌تواند عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار انواع محصولات را ارزیابی کند. 

BMW X1 / بی ام و

همان‌طور که در ویدئوی زیر دیده می‌شود، بی‌ام‌و X1 در تمام آزمایش‌ها عملکرد ضعیفی برای کاهش سرعت یا توقف کامل از خود نشان داد. با این‌ حال میتسوبیشی اوتلندر توانست در شرایط اول ۸۰ درصد سرعت را کاهش دهد،. اما تویوتا راو4 و سوبارو فارستر در تمام آزمون‌ها موفق به پیشگیری از برخورد با آدمک شدند. 

سیستم ترمز اضطراری خودکار از حسگرها و رادار برای تشخیص حضور عابر پیاده در جلوی خودرو استفاده می‌کند. این سیستم پیشرفته در ابتدا به کمک هشدار صوتی یا بصری به راننده اخطار می‌دهد و در صورت پاسخ ندادن راننده، به‌طور خودکار عمل ترمزگیری را انجام می‌دهد؛ در این صورت سرعت خودرو کاهش یافته و از برخورد با عابر پیاده جلوگیری می‌شود.

تویوتا راو4

هدف مؤسسه IIHS از انجام این آزمایش‌ها و ارائه امتیاز به خودروها، تشویق خودروسازان به تجهیز محصولات خود به سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار با کارایی بالا است. این کار همچنین به منظور آگاهی بخشیدن به مشتریان برای انتخاب آگاهانه هنگام خرید خودرو انجام می‌گیرد. در نتیجه کیفیت محصولات خودروسازان و رضایت مشتریان افزایش یافته و آمار تصادف نیز در بلندمدت کاهش می‌یابد. 

گوشی هوشمند تصادف

دیوید آیلور عضو مؤسسه IIHS می‌گوید:

بهترین نتیجه ممکن برای ما، جلوگیری از برخورد خودروها با عابران پیاده است. حتی در حالتی که وقوع تصادف اجتناب‌ناپذیر باشد، کاهعش سرعت حرکت خودرو نیز عابر پیاده را در معرض خطر کمتری قرار می‌دهد؛ زیرا از وارد آمدن صدمه جدی و برخوردهای شدید به عابر جلوگیری می‌شود و زندگی انسان‌ها حفظ خواهد شد. 

دانلود    360P     720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات