استارتاپها، مهمانهای جدید اقتصاد ملی
تجارت الکترونیک، واژهای که این روزها زیاد درباره آن میشنویم. طبق تعریف سایت ویکی پدیا که یکی از بهترین تعریفها در این زمینه را دارد؛ تجارت الکترونیک به تجارتی گفته میشود که «فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات ازطریق شبکههای کامپیوتری و اینترنت است.»
تجارت الکترونیک در طول سالها با ظهور فناوریهای جدید رشد یافته و به تکامل رسیده است، چند وقتی است که تب این نوع تجارت در قالب استارتاپها بالا گرفته است.
کسب و کارهایی که برپایه ایدههای جدید و خلاقانه استوار هستند و براساس نیازهای مخاطبان طراحی شدهاند و با ارائه راهکار یا خدمات متفاوت با روندی متفاوت جای خود را در بازار تجارت الکترونیک باز کردهاند.
این استارتاپها همچنین فضای جدیدی را در اقتصاد کشورهای در حال توسعه به وجود آورده است که علاوهبر اشتغالزایی گسترده میتوانند درنهایت موجب افزایش ضریب رشد اقتصاد این کشورها هم شوند.
باتوجه به رشد فزاینده استارتاپ ها در کشور و استقبال مردم از آنها و شدت گرفتن تحریمها استارت آپهای جدید ایران راه بسیار خوبی برای تولید ملی و کاهش بیکاری به شمار میآیند.
یکی از استارتاپ های ایرانی که سهم زیادی در اقتصاد ملی و کمک به تولیدات داخلی دارد، فروشگاه کالای ایرانی این سو است.
این سو اولین و بزرگترین بانک جامع معرفی، عرضه و فروش محصولات ایرانی است که با روشهای نوآوارانه و خلاق برای رونق بخشیدن به کسب و کارهای تولیدکنندگان داخلی و تشویق مردم جهت استفاده از کالاهای ایرانی فعالیت میکند.
این سو با ۳۶ هزار عدد کالای ایرانی با بیش از ۲۰۰ فروشگاه موفقیت زیادی در فرهنگ سازی و جذب مصرفکنندگان به استفاده از کالای ایرانی کسب کرده است.
امکانات زیادی که این سو در اختیار تولیدکنندگان و مصرفکنندگان قرار میدهد نقش بسزایی در این موفقیت داشته است.
امکاناتی مثل دریافت پنل توسط تولیدکنندگان داخلی و نمایش و عرضه مستقیم کالاهایشان.
امکان جستجوی هوشمند در سایت و در میان ده سالن مجزا از محصولات ایرانی، مقایسه کیفیت و قیمتهای کالاها توسط خریدار و نمایش تمام تخفیف کالاهای جستوجوشده باعث شده تا نام این سو به نامی آشنا در میان استارتاپ های داخلی تبدیل شود.
نظرات