ولوو XC90 مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
ولوو مدل فیس‌لیفت ۲۰۲۰ شاسی‌بلند XC90 را رونمایی کرد. مدل جدید این خودرو به سیستم KERS نیز مجهز شده است.
تبلیغات

ولوو XC90 نسل جدید از زمان ورود به بازار به‌لطف طراحی زیبا و مشخصات درخورتوجه توانست جایگاه مناسبی پیدا کند؛ اما با گذشت چند سال، به‌نظر می‌رسد وقت اعمال تغییرات در این خودرو نیز فرارسیده باشد. ولوو برای تداوم موفقیت‌های این مدل نسخه‌ی فیس‌لیفت ۲۰۲۰ آن را رونمایی کرده است. تغییرات مدل فیس‌لیفت XC90 فقط به ظاهر و امکانات خودرو محدود نیست و ولوو با استفاده از تکنولوژی KERS، مصرف سوخت این مدل را نیز کمتر آورده است. فناوری KERS نوعی سیستم بازیابی انرژی ترمز است که به‌طور موازی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی عمل می‌کند و پیش‌تر در خودروهای فرمول یک و مک لارن P1 نیز استفاده شده بود.

2020 Volvo XC90

در نسخه‌ی هیبرید XC90، ولوو از پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی بنزینی درکنار موتور برقی بهره‌مند است. حالا با مجهزشدن این مجموعه‌ی هیبریدی به سیستم KERS، ولوو این مدل‌ها را با کد B به‌بازار عرضه خواهد کرد. به‌گفته‌ی سازنده‌ی سوئدی‌، این سیستم هیبریدی جدید درمقایسه‌با قبل می‌تواند ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتری داشته باشد. ولوو XC90 با کد B قرار است جایگزین مدل T8 هیبرید شود و هم مصرف سوخت و هم آلایندگی کمتری دارد.

 ازآنجاکه تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۲۰ بسیار محدود هستند، ولوو رینگ‌های جدیدی برای XC90 در نظر گرفته و چند رنگ جدید دیگر نیز برای سفارش‌ آماده هستند. البته، تغییرات کم در ظاهر XC90 خیلی هم بد نیست؛ چون این خودرو طراحی بسیار محبوب و موفقی دارد و حتی جوایز زیادی نیز ازآنِ خود کرده است. به‌همین‌دلایل، شاید ولوو صلاح ندانسته تغییرات آن‌چنانی در بدنه ایجاد کند.

برای مدل ۲۰۲۰ چیدمان صندلی‌های جدیدی نیز سفارش‌دادنی است. ولوو XC90 فقط با دو چیدمان ۵ و ۷ نفره به بازار عرضه می‌شد؛ اما حالا مدلی جدید با چیدمان صندلی ۶ نفره نیز انتخاب‌کردنی است. همچنین، انتخاب طرح چوب جدیدی نیز برای کابین XC90 میسر شده که قبلا وجود نداشت.

جهش فناوری

2020 Volvo XC90

ولوو XC90 فعلی از انبوهی از امکانات ایمنی برخوردار است؛ اما در مدل ۲۰۲۰، سیستم کمکی فرمان نیز اضافه شده که می‌تواند به خودرو فرمان دهد. این سیستم به‌صورت یکپارچه با سیستم هشدار نقطه‌ی کور و سیستم پیشگیری از تصادف City Safety عمل می‌کند. بنابر ادعای ولوو، سیستم City Safety این شرکت به‌همراه سیستم ترمز اضطراری خودکار تنها سیستم ایمنی فعلی در بازار خودرو است که هم‌زمان می‌تواند هم عابران پیاده و دوچرخه سواران و موتورسواران و هم حیوانات بزرگ‌جثه را شناسایی کند.

2020 Volvo XC90

افزون‌براین، ولوو فناوری جدید رانندگی بین خطوط خود با نام Oncoming Lane Mitigation را به مدل XC90 نیز آورده که در مدل جدید XC60 به بازار معرفی شده بود. سیستم هشدار وجود خودرو در پشت نیز، در مدل ۲۰۲۰ ارتقا پیدا کرده و می‌تواند به‌صورت اضطراری ترمز کند.

2020 Volvo XC90

ولوو XC90 فعلی فقط از اپل کارپلی بهره‌ می‌برد؛ اما در مدل جدید، ولوو با به‌روزرسانی سیستم اطلاعات‌وسرگرمی Sensus، اندروید اتو را نیز به‌همراه نرم‌افزار یکپارچه‌ی Spotify به امکانات آن اضافه کرده است. تولید مدل فیس‌لیفت ولوو XC90 از دو ماه دیگر در کارخانه‌ی ولوو در سوئد آغاز خواهد شد. شایان ذکر است در‌حال‌حاضر، پیش‌فروش این مدل آغاز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات