فعالیت در زمینه ارز دیجیتال گرام اخلال در نظام اقتصادی است

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور هرگونه فعالیت ارز دیجیتال تلگرام (گرام) از جمله خرید و فروش آن، اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود.
تبلیغات

جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از ارائه‌ی نسخه‌ی آزمایشی ارز دیجیتال تلگرام به نام گرام (Gram) خبر داد. به‌گفته‌ی وی قرار بود گرام در خرداد ماه ارائه شود و باتوجه‌به خطرات امنیتی که در این زمینه وجود دارد، این کار از اسفندماه شروع خواهد شد و حتی نسخه‌ی نمایشی آن ارائه شده است. وی گفت:

فعالان کانال‌های پرمخاطب تلگرامی را در دبی جمع کرده و مراسم‌هایی را در تهران برگزار کرده‌اند و وعده‌ی‌ درآمدهای آن‌چنانی داده‌اند. معتقدم این کار همچون هیزم زیر خاکستری است که غارت جدی را در پی خواهد داشت.

معاون دادستان کل کشور، تلگرام را پایه‌ی بسیاری از ناآرامی‌های کشور عنوان کرد و ارائه‌ی ارز دیجیتال آن را زمینه‌ساز خسارات اقتصادی دانست و گفت:

به محض اینکه این اتفاق بیفتد و افرادی که در تلگرام هستند و اطلاعی از رسانه‌های عمومی ندارند، به این امید که پول‌هایشان ۱۰ یا ۱۰۰ برابر شود، به سمت آن خواهند رفت و چه بسا از روستاها گرام بخرند و همان‌گونه که تلگرام پایه‌ی بسیاری از ناآرامی‌های کشور بوده، در این زمینه نیز ناآرامی‌هایی ایجاد خواهد کرد.
جواد جاویدنیا

جاویدنیا در پایان اضافه کرد این موضوع به مسئولان و مردم تذکر داده شده و به‌طور جدی با این قضیه برخورد خواهد شد. وی اضافه کرد:

هر زمان که بخواهیم با تلگرام برخورد قاطع کنیم به‌گونه‌ای که فیلترشکن‌ها نیز بسته شود، اتفاقی که می‌افتد این است که بخش عظیمی از مردم با خسارت اقتصادی رو‌به‌رو خواهند شد و باری بر دوش نظام ایجاد خواهد کرد. این مشکل را به مسئولان اعلام کردیم و به مردم نیز تذکر می‌دهیم. از طرف دیگر برخی مسئولان نیز در این زمینه اعتمادسازی می‌کنند و حتی درگاه‌های بانکی نیز ارائه می‌شود که ما به‌طور جدی با این قضیه برخورد می‌کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات