راهنمای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با بهترین قیمت

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
دستگاه تصفیه آب خانگی به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام روش خود را برای تصفیه‌ی آب آشامیدنی دارند اما بهترین روش تصفیه آب خانگی چیست؟
تبلیغات

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم تا بهترین سختی آب آشامیدنی را در اختیار ما قرار دهد؟ این روزها با افزایش آلودگی آب آشامیدنی شهری و کاهش کیفیت آن، ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بیشتر و بیشتر شده اما اینکه چه مارکی انتخاب کنیم و از انواع روش‌های تصفیه اب اطلاعات کافی داشته باشیم امری مهم و ضروری‌ است.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

همان‌طور که گفتیم، روش‌های تصفیه آب آشامیدنی به چند روش متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. کشور تایوان مهد تولیدات انواع دستگاه تصفیه آب خانگی بوده و کیفیت این دستگاه‌ها از مدل‌های چینی، ایرانی و دیگر تولیدات کشورها بیشتر است. انواع آب شیرین کن خانگی که عبارت‌اند از:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی الترافیلتراسیون UF بدون پمپ و مخزن
  • دستگاه تصفیه آب خانگی اشعه ماورا بنفش لامپ UV
  • دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان
  • دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس  RO Reverse Osmosis System

برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان به بررسی عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی در هر روش می‌پردازیم.

دستگاه تصفیه آب خانگی الترافیلتراسیون UF بدون پمپ و مخزن

دستگاه تصفیه آب الترافیلتراسیون یو اف، شامل یک شاسی برای قرارگیری انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی و ۶ مرحله، ۷ مرحله یا ۸ مرحله فیلتر تصفیه آب است. این دستگاه‌ها بدون پمپ و مخزن بوده و تنها با فیلترهای پیش تصفیه آب آشامیدنی را تمیز می‌کند. توجه کنید که با استفاده از این دستگاه‌ها آب آشامیدنی تصفیه نمی‌شود و عملا سختی آب کاهش پیدا نخواهد کرد و تنها کمی کیفیت آب بهبود پیدا می‌کند و املاح درشت آن همچون شن و ماسه و گل و لای و رسوبات کتری حذف می‌گردند. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی الترافیلتراسیون معمولا زیر ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تومان است و این دستگاه‌ها با فشار آب ساختمان کار می‌کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی اشعه ماورا بنفش لامپ یو وی UV

هر چند این دستگاه‌ها زیر مجموعه انواع دستگاه تصفیه آب خانگی RO هستند اما خود این دستگاه‌ها به‌تنهایی می‌توانند در یک دسته‌بندی قرار بگیرند زیرا لامپ یو وی که درکنار یک دستگاه اسمز معکوس استفاده می‌شود بسیار کم مصرف بوده و کاربرد آن در داخل کلان‌شهرهایی همچون تهران زیاد نیست. دستگاه تصفیه آب یو وی دار اغلب برای آب چاه و ویلاها استفاده می‌شود زیرا عملکرد اشعه ماورا بنفش در آب تصفیه کن خانگی به این صورت است که آب آشامیدنی را انگل و میکروب زدایی می‌کند. آب آشامیدنی شهری باتوجه‌به اینکه در تصفیه‌خانه‌ها کلرزنی می‌شود نیاز به لامپ یو وی ندارند و اگر برای آب چاه قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دارید می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان

این دستگاه‌ها در ورودی آب کل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملا آب حمام و تمام ساختمان را تصفیه می‌کند. شیوه‌ی تصفیه‌ی این دستگاه تصفیه آب نیز به‌صورت یو اف و الترافیلتراسیون است و این دستگاه یک مرحله‌ای ورودی ساختمان تا سه مرحله‌ای ورودی ساختمان در بازار موجود هستند. دستگاه تصفیه آب سه مرحله‌ای ورودی ساختمان دارای یک فیلتر الیافی برای حذف و تصفیه‌ی املاح درشت آب آشامیدنی و دو فیلتر تصفیه آب کربن فعال و کربن بلاک برای حذف کلر و مواد جانبی کلر نظیر کلرامین از آب است. سایز ورودی و خروجی این دستگاه‌ها اغلب یک اینچ است تا لوله گالوانیزه یک اینچ ساختمان به آن توسط اتصالات گالوانیزه متصل شوند.

دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس  RO Reverse Osmosis System

می‌توان گفت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اسمز معکوس بهترین روش تصفیه‌ی آب آشامیدنی در دنیا و جهان است. تکنولوژی دستگاه تصفیه آب RO، جدیدترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران و جهان محسوب می‌شود که دارای پمپ برقی، مخزن دخیره تصفیه آب خانگی و ۶ الی ۸ مرحله فیلتر تصفیه آب نیز هستند. شرح قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی RO به‌صورت زیر است:

  • شاسی تصفیه آب
  • شیر ورودی و شیر بهداشتی تصفیه آب
  • ۶ الی هشت مرحله فیلتراسیون تصفیه آب
  • شیر برقی، شیر های‌پرشر، شیر لوپرشر و پمپ تصفیه آب
  • هوزینگ، مخزن ذخیره و گیج فشار تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی اسمز معکوس در مرحله اول توانایی حذف املاح درشت آب آشامیدنی را دارد. فیلتر دوم و سوم دستگاه اسمز معکوس کلر آب آشامیدنی را حذف و تصفیه می‌کند. مرحله چهارم این دستگاه‌ها ممبران اسمز معکوس هستند که توانایی حذف تمام املاح مضر آب آشامیدنی را تا ۰٫۰۰۰۱ میکرون دارد. ممبران خانگی، قلب اصلی دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود. فیلتر پنجم دستگاه اسمز معکوس بو، طعم و رنگ آب را شیرین می‌کند و مرحله ششم آن، فیلتر معدنی‌ساز است که املاح معدنی مفیدی که طی مراحل تصفیه حذف شده‌اند نظیر کلسیم، منیزیم، سدیم و بی‌کربنات را به آب آشامیدنی باز می‌گرداند. جهت مشاهده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اصل، اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه آب و مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی، قیمت و زمان تعویض

فیلترهای تصفیه آب نیز هرکدام عملکرد خاص خود را دارند و مکمل یکدیگر هستند. ترتیب قرار گرفتن مراحل فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی باید به‌صورت اصولی رعایت شود و عملا به این صورت است که تا جایی املاح را از آب آشامیدنی حذف و از یک فیلتر به بعد املاحی به آب اضافه می‌کند. انواع فیلتر تصفیه آب، زمان تعویض فیلتر تصفیه آب و عملکرد فیلتر آب شیرین کن خانگی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

فیلتر مرحله اول پلی پروپیلن PP تصفیه آب

فیلتر مرحله اول تصفیه آب، یک فیلتر الیافی است که املاح درشت آب آشامیدنی همانند شن و ماسه و گل و لای یعنی املاح بزرگتر از ۵ میکرون را از آب آشامیدنی حذف کرده و از بروز سنگ کلیه در بدن انسان جلوگیری می‌کند. زمان تعویض فیلتر تصفیه آب مرحله اول هر ۶ ماه به همراه فیلتر شماره ۲ و ۳ است و اغلب به‌صورت پک و با هم تعویض و سرویس می‌شوند.

فیلتر مرحله دوم کربن فعال گرانول GAC UDF تصفیه آب

فیلتر مرحله دوم کربن اکتیو دانه‌های کربن ساخته‌شده از پوسته‌ی نارگیل هستند که وظیفه حذف کلر آب آشامیدنی را با آزادسازی یون دارند. از مضرات کلر در آب آشامیدنی می‌توان به چروک شدن پوست و ریزش مو اشاره کرد به همین جهت وجود این فیلتر بسیار مهم و کاربردی است.

فیلتر مرحله سوم کربن بلاک CTO تصفیه آب

فیلتر کربن بلاک تصفیه آب خانگی مکمل مرحله دوم کربن اکتیو بوده و مواد جانبی کلر همچون کلرامین را از آب تصفیه‌شده حذف می‌کند. این فیلتر علاوه‌بر این، به محافظت از ممبران، فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب می‌پردازد و اجازه عبور املاح درشت و ورود به ممبران را نخواهد داد. دیر عوض کردن این فیلترها باعث می‌شود عمر مفید فیلتر اصلی دستگاه نیز کاهش پیدا کند و عوارض خاص خود نظیر کاهش کیفیت آب تصفیه‌شده را دارد.

فیلتر مرحله چهارم ممبران تصفیه آب

ممبران تصفیه آب خانگی MEMBRANE در مدل‌های تایوانی، آمریکایی و ژاپنی در بازار ایران یافت می‌شود. ممبران وظیفه حذف تمام املاح مضر آب آشامیدنی تا کوچک‌ترین ذراتی که حتی با چشم دیده نمی‌شوند را نیز تا ابعاد یک ده هزارم میکرون ۰٫۰۰۰۱ دارد. این فیلتر املاح مضر آب را به پساب فاضلاب هدایت می‌کند و آب تصفیه‌شده را نیز به مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب خانگی می‌رساند. زمان تعویض فیلتر ممبران نیز هر یک سال‌ونیم دو سال است و عمر مفید آن زیاد است.

فیلتر مرحله پنجم پست کربن خطی POST CARBON تصفیه آب

پس از مخزن ذخیره تحت فشار تصفیه آب، فیلتر پست کربن، بو، طعم، رنگ آب آشامیدنی را شیرین و مطلوب می‌سازد و خواص دستگاه شما را به دستگاه آب شیرین کن خانگی تبدیل می‌کند. پست کربن پس از یک سال نیاز به تعویض فیلتر دارد.

فیلتر مرحله ششم معدنی ساز مینرال MINERAL تصفیه آب

فیلتر معدنی ساز مینرال تصفیه آب خانگی املاح مفیدی که طی مراحل تصفیه حذف شده بودند را به آب بازمی‌گرداند. به همین علت خرید دستگاه تصفیه آب ۵ مرحله ای زیاد توصیه نمی‌شود و خرید دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله‌ای زیر سینکی بهترین گزینه محسوب می‌شود. زمان تعویض فیلتر تصفیه آب شش مرحله‌ای مینرال نیز هر یک سال است.

فیلتر مرحله هفتم قلیایی کننده آب آشامیدنی آلکالاین ALKALINE ORP تصفیه آب

بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی یک دستگاه هفت مرحله‌ای است که در فیلتر مرحله هفتم آن، فیلتر آلکالاین قلیایی کننده آب آشامیدنی قرار گرفته است. فیلتر آلکالاین با افزایش سطح PH آب آشامیدنی آن را یونیزه قلیایی کرده و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می‌شود. از خواص آب آشامیدنی قلیایی می‌توان به افزایش سیستم ایمنی بدن انسان اشاره کرد. فیلتر قلیایی دستگاه تصفیه آب هم هر یک سال به همراه پست کربن و مینرال تعویض می‌شود .

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

تا اینجا انواع دستگاه تصفیه آب و فیلتر تصفیه آب را به شما عزیزان معرفی نمودیم اما بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی کدام است؟ پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه در این زمینه به این سایت مراجعه کنید یا با مشاورین شرکت تصفیه آسا، بزرگ‌ترین مرکز فروش دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران و کرج، شماره های ۰۲۱۷۷۱۶۷۷۱۷ و ۰۲۱۷۷۴۷۴۳۰۶ تماس حاصل فرمایید.

خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی و فیلتر تصفیه آب

شرکت تصفیه آسا، با دارا بودن سابقه طولانی در واردات و عرضه انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل، بهترین برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی و مارک های معروف تصفیه آب را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. شما عزیزان برای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب منزل خود می‌توانید به سایت تصفیه آسا مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۷۷۱۶۷۷۱۷ تماس حاصل فرمایید تا با کارشناسان و مشاورین فروش شرکت مشورت کرده و بهترین گزینه را خریداری کنید. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در جشنواره های فروش ویژه دستگاه تصفیه آب تصفیه آسا زیر قیمت بازار بوده و خدمات پس از فروش تصفیه آب همچون نصب و ارسال رایگان و گارانتی بدون قید و شرط قطعات و اطلاع‌رسانی زمان تعویض فیلتر از دیگر خدمات این شرکت محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات