خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ترکیه که باید در سفر نوروزی امتحان کنید

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
استانبول جهان‌شهری است که گویی میراث گذشتگان برای انسان امروزی است. این شهر غذاهای ارزان محلی بسیار خوشمزه‌ای دارد که در اطراف بازار بزرگ می‌توانید نوش جان کنید.
تبلیغات

بسیاری از بازرگانان، صنعت‌گران، باربران و مغازه‌داران محلی که روز خود را در بخش قدیمی استانبول و بازار قدیمی مشهور این شهر سپری می‌کنند، انواع غذاهای محلی که در این قسمت از شهر به فروش می‌رسد را امتحان کرده‌اند. پرسیدن از چنین افرادی که تقریبا تمامی غذاها را امتحان کرده‌اند، بهترین راهنما برای پیدا کردن بهترین غذای تازه با قیمت مناسب و کیفیت خوب است.

تعداد رستوران‌ها و غذاهای خیابانی که در این منطقه وجود دارد، بسیار زیاد است و ممکن است شما در انتخاب رستوران و غذای خوب، سردرگم شوید. نوروز هم نزدیک است و بسیاری از هموطنان استانبول را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید نوروز را در استانبول سپری کنید و اهل شکم‌گردی نیز هستید، ادامه مقاله را دنبال کنید، چون می‌خواهیم غذاهای خوب و باکیفیت این بازار را که با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌شود، به شما معرفی کنیم تا اگر در تعطیلات نوروزی عازم استانبول شدید، در مورد غذا مشکلی پیدا نکنید.

برای برنامه‌ریزی سفر نوروزی خود می‌توانید از کجارو کمک بگیرید و تور نوروز خود را با کمترین قیمت از میان آژانس‌های معتبر انتخاب کنید. کجارو فهرست کاملی از انواع تورها به مقاصد مختلف را ارائه کرده است تا بتوانید در کمترین زمان، ارزان‌ترین تور به مقصد دلخواه‌تان را پیدا کنید.

بهترین دونر کباب

دونر کباب ترکیه

بازار بزرگ استانبول را شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و یکی از عوامل ترغیب گردشگران به رزرو تور استانبول دانست. دونر کباب هم جزو آن دسته غذاهای خیابانی است که در گوشه و کنار بازار بزرگ استانبول طبخ می‌شود و این، کار را برای انتخاب بهترین دونر کباب دشوار می‌کند. اگر از هر مغازه‌داری در بازار بزرگ استانبول بپرسید که بهترین دونر کباب‌های این منطقه را کجا می‌توان پیدا کرد، احتمالا جواب یکسانی دریافت خواهید کرد: «شاهین اوستا» (Sahin Usta). دونرچی شاهین اوستا تکه‌های نازم گوشت بره را درکنار پیاز و گوجه فرنگی در نان می‌گذارد و سماق روی آن می‌پاشد. دونرهای او یقینا بسیار خوشمزه است و یک ناهار ارزان و خوش‌طعم محسوب می‌شود. شما می‌توانید این غذای بیرون‌بر را در خیابان باریکی در سمت شرق بازار، پشت مسجد Nuruosmaniye نوش جان کنید. 

بهترین دلمه و کباب در محله‌های اطراف

پس از گذراندن ساعاتی در جمعیت انبوه گردشگران و چانه زدن با مغازه‌داران، برخی از بازدیدکنندگان حس می‌کنند باید از جمعیت فاصله بگیرند و بعدازظهر خود را در مکانی آرام سپری کنند. برای خوردن یک وعده غذای خوشمزه و بسیار باکیفیت، می‌توانید به اجاق‌باشی (رستورانی که مشتری‌ها می‌توانند روند پخت کباب و غذایشان را روی اجاق ببینند) Gazientep Burc Ocakbasi بروند. کباب آدانای این رستوران برای کسانی که می‌خواهند غذای سبک بخورند و عصر هم به خرید و گشت‌و‌گذار بپردازند، عالی است. طعم دلمه‌های بادمجان و فلفل دلمه‌ای (که با برنج و سبزیجات پر می‌شود) هم بسیار لذیذ است و گیاهخواران نیز می‌توانند از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرند. 

بهترین مرغ که ارزش در صف ایستادن دارد

غذاهای محلی ترکیه

اجاق‌باشی Aynen Durum در نزدیکی ورودی Kiliccilar بازار بزرگ استانبول قرار دارد و همیشه پر از مشتری است. این رستوران بسیار پرطرفدار فروشندگانی دارد که در محله با صدای بلند برای رستوران تبلیغ می‌کنند و مشتری جمع می‌کنند، به همین دلیل برای نشستن روی چند صندلی که در مغازه وجود دارد، باید صبر کنید، چون همیشه پر از مشتری است. در این مغازه دوروم کباب (durum kebap) که به گوشت گریل شده‌ای اطلاق می‌شود که در نان لواش سرو می‌کنند، سفارش دهید و بعد از آن می‌توانید هرچقدر که خواستید، سبزیجات معطر، خیارشور، ترشی و فلفل چیلی گریل‌شده را درکنار غذای خود سرو کنید. پیشنهاد ما به شما از منوی این رستوران کوچک، دوروم کباب مرغ است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات