لغو محدودیت سرعت در جاده‌های کالیفرنیا

پنج‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی لایحه‌ای به مجلس قانونگذاری ایالت کالیفرنیا ارائه شده است که مسیرهایی را برای برداشتن محدودیت سرعت معرفی می‌کند.
تبلیغات

سناتور جان مورلاخ از ایالت کالیفرنیا لایحه‌ای را به مجلس قانونگذاری این ایالت ارائه کرده است که خطوطی را به جاده بین ایالتی شمال به جنوب و برعکس ۵ و مسیر ایالتی بزرگراه ۹۹ که محدودیت سرعت ندارند، اضافه می‌کند. 

درحالی‌که برخی گزارش‌ها اعلام کرده‌اند این خطوط مواصلاتی بدون محدودیت سرعت هستند، این لایحه محدودیت عملکردی را با سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت پیاده‌سازی می‌کند. اولین‌بار نقض قانون برای رانندگی با بیش از این سرعت جریمه ۵۰۰ دلاری به همراه خواهد داشت. دومین مورد نقض قانون طی مدت ۳ سال باعث جریمه ۷۵۰ دلاری می‌شود، درحالی‌که سومین مورد نقض محدودیت سرعت در مدت پنج سال با جریمه ۱۰۰۰ دلاری و تعلیق گواهینامه رانندگی راننده همراه خواهد بود. 

SPEED LIMIT / محدودیت سرعت

باتوجه‌به این لایحه، هزینه ساخت خطوط جدید از صندوق کاهش گازهای گلخانه‌ای کالیفرنیا تأمین خواهد شد. مورلاخ هزینه تخمینی برای این پروژه را ارائه نداده است، اما می‌گوید که ایالت کالیفرنیا به ساخت چنین مسیرهایی نیاز دارد. این لایحه به‌عنوان راهی برای کاهش تدریجی ترافیک و در نتیجه کاهش گازهای گلخانه‌ای پیشنهاد شده و همچنین روشی سریع و آسان برای کاهش ترافیک محورهای شبکه حمل‌ونقل به‌جای خطوط راه‌آهن سریع‌السیر است که تا سال ۲۰۳۳ تکمیل می‌شود.

مورلاک می‌گوید:

اگر به آنچه که در آلمان اتفاق می‌افتد نگاه کنید، می‌بینید حوادث جاده‌ای در آزادراه‌ها یا اتوبان‌های این کشور بسیار کمتر از مقداری است که در جاده‌های ما اتفاق می‌افتد.

البته نه این لایحه و نه مورلاخ هیچ‌کدام تاکنون به آموزش راننده اشاره نکرده‌اند؛ زیرا رانندگی برای افرادی که به حرکت با چنین سرعت‌هایی در جاده‌ آشنایی ندارند، بسیار سخت به نظر می‌رسد. سیستم آموزش رانندگی دقیق آلمان، گرفتن گواهینامه رانندگی خودرو را بسیار سخت‌تر و پرهزینه‌تر از میزان معمول در ایالات متحده کرده است. هنوز مشخص نیست که حداقل محدودیت سرعت در این خطوط چه میزان خواهد بود و آیا این محدودیت حدود ۱۰۵ کیلومتربرساعت باقی می‌ماند یا خیر. البته لایحه SB319 بندی دارد که از رانندگان می‌خواهد که هنگام رانندگی در این خطوط از سمت راست برانند، مگر اینکه بخواهند سبقت بگیرند.

سرعت اتوبان آلمان

بالاترین حد مجاز سرعت در ایالات متحده هم‌اکنون ۱۳۵ کیلومتربرساعت است که در بخشی ۶۵ کیلومتری از بزرگراه ایالتی ۱۳۰ در تگزاس اعمال می‌شود. ایالت مونتانا تا سال ۱۹۷۴ هیچ محدودیت سرعتی در روز نداشت و دولت فدرال در آن سال محدودیت سرعت ۹۰ کیلومتربرساعت را در جاده‌های این ایالت تصویب کرد. این قانون در سال ۱۹۹۵ لغو شد، اما دوباره در سال ۱۹۹۹ محدودیت سرعت روز به ۱۲۰ کیلومتربرساعت افزایش یافت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات