تخت‌خواب هوشمند فورد با الهام از فناوری رانندگی بین خطوط

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد با استفاده از تجربیاتش در توسعه‌ی سیستم‌های ایمنی خودرو، تخت‌خوابی هوشمند معرفی کرده است.
تبلیغات

خواب راحت مقوله‌ای مهم برای انسان‌ها است؛ ولی بسیاری از افراد از تجربه‌ی خواب راحت بی‌بهره هستند و افرادی که از تخت‌های دونفره استفاده می‌کنند، مشکلات بیشتری دارند. شاید هیچ‌گاه به ذهن کسی خطور نکند راه‌حل این مشکل سر از صنعت خودروسازی درآورد؛ ولی فورد ایده‌ی جدید معرفی کرده است.

Ford lane keeping bed

فورد برای اینکه افراد فضای خواب یکدیگر را اشغال نکنند، از فناوری سیستم رانندگی بین خطوط الهام گرفته است و این فناوری جدید را «تخت‌خواب بین خطوط» نام‌‌گذاری کرده است. امروزه، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط در بسیاری از محصولات فورد موجود هستند. این سیستم مبتنی بر دوربینی است که می‌تواند موقعیت خودرو بین خطوط جاده را به‌درستی تشخیص دهد و سپس، خودرو را در بین خطوط حفظ کند.

Ford lane keeping bed

در این تخت‌خواب دونفره نیز حسگرهایی تعبیه شده‌اند که موقعیت افراد را درمقابل مرکز تخت‌خواب اندازه‌گیری می‌کنند و اگر فردی وارد فضای خواب نفر دیگر شود، تخت‌خواب می‌تواند وی را به‌جای خود برگرداند. در این تخت‌خواب، برای حرکت‌دادن افراد از موتور برقی و تسمه‌هایی استفاده شده که می‌توانند کاملا آرام و بی‌صدا جای خواب آن‌ها را درست کند.

Ford lane keeping bed

به‌گفته‌ی مدیر بخش مارکتینگ فورد، همان‌طورکه سیستم رادار بین خطوط فورد می‌تواند به افزایش راحتی سرنشینان منجر شود، با این اختراع جدید خواب راحت هم ممکن می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات