کاپادوکیا، مقصدی رویایی برای سفر نوروزی

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کاپادوکیا از بالا چشم‌اندازی از تپه‌ها و صخره‌های زیبا دارد که در امتداد هم کشیده شده‌اند. بالون‌ها تجارت بزرگی در این سرزمین عجایب شکل داده‌اند؛ اما این‌ها تنها جاذبه‌های این منطقه نیستند و تفریحات بسیار زیادی را می‌توانید در کاپادوکیا تجربه کنید که مختص این منطقه است.
تبلیغات

شرکت‌های بالون‌سواری شما را به تماشای دره‌های منسجم و درس تصویری از روند فرسایش کند زمین‌های اطراف این منطقه می‌برند. قدم زدن در شیار دره‌های کاپادوکیا مثل گشت و گذار در سرزمین قصه‌ها است. اشکال مخروطی شکل منطقه می‌تواند در تصورات کودکان جا گیرد و دنیایی از افسانه‌ها بسازد. این چشم‌انداز طبیعی، به اندازه تاریخ بشر شگفت‌انگیز است.

این مناظر رویایی هر علاقه‌مند به سفری را ترغیب می‌کند تا کاپادوکیا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کند. چیزی تا شروع تعطیلات نوروزی باقی نمانده و شاید اکنون که این مقاله را می‌خوانید، به‌دنبال مقصدی برای سفر نوروزی خود هستید. کاپادوکیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری کشور ترکیه است که می‌تواند مقصد تور نوروز شما باشد. بهترین تورها برای سفر در تعطیلات نوروزی را می‌توانید به کمک کجارو پیدا کنید. کمترین قیمت‌ها برای تور را می‌توانید با مقایسه فهرست کاملی از آژانس‌های معتبر ارائه‌دهنده‌ی تورهای نوروزی پیدا کنید.

کاپادوکیا نیز مثل کندوان ایران، پر از صخره‌های کله قندی است و معماری این خانه‌ها، اثری از میراث کشاورزی این منطقه است که بر جای مانده است. کمی بیشتر در دره‌های تنگ و پرمرز و راز کاپادوکیا کاوش کنید و کلیساهایی را که روی صخره‌های آتشفشانی ساخته شده‌اند ببینید که در دوران بیزانس توسط جوامع مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفت و آنجا را به خانه خود تبدیل کرده بودند. اگر این توصیف‌ها از کاپادوکیا شما را ترغیب کرد که به این منطقه در ترکیه سفر کنید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تور ترکیه در کجارو، انواع تور به این مقاصد را مشاهده کنید و با مقایسه قیمت‌ها و امکانات، تور مورد نظر خود را از آژانس مسافرتی ارائه‌دهنده آن، انتخاب کنید. 

شما می‌توانید با تورهای آژانس‌های معتبری که در منطقه فعال هستند، به کمک راهنمایان باتجربه‌ای که به اینجا آشنایی کامل دارند، به پیاده‌روی و گشت و گذار در کاپادوکیا بپردازید. البته مسیرهای پیاده‌روی زیادی وجود دارد که می‌توانید مستقل و بدون نیاز به راهنما طی کنید. 

چه با ماشین به منطقه آماده باشید چه با بالون‌ها، باید کفش‌های مناسب برای گشت و گذار در دره را به همراه داشته باشید. در ادامه یکی از دره‌های مهم کاپادوکیا را معرفی می‌کنیم که با بازدید از آن، هم با تاریخ فرهنگی و هم با تاریخ طبیعی منطقه آشنا می‌شوید. 

دره رز و قرمز (Rose and Red Valley)

کاپادوکیا
مقاله‌های مرتبط:

    بین روستاهای Goreme و Cavusin، دره‌های به هم پیوسته رز (Gulludere) و قرمز (Kizilcukur) قرار دارند که دو مورد از جذاب‌ترین دره‌ها و جاهای دیدنی کاپادوکیا محسوب می‌شوند و دسترسی به آن‌ها آسان است. مسیرهای پیاده‌روی این دو دره از بین تپه‌هایی به شکل‌های عجیب و غریب، تونل‌هایی که جریان‌های آب اشکال خاصی به آن‌ها بخشیده‌اند و آبگیرهای باریک که کلیساهایی در دل صخره دارند و توسط باغ‌ها و مزارع احاطه شده‌اند، می‌گذرد.

    تابلوها و علائم بسیار زیادی در مسیر نصب شده‌اند و به افراد این امکان را می‌دهند که به‌راحتی و بدون نیاز به راهنما، از یک ساعت الی یک روز تمام، در این مسیرها به گشت و گذار بپردازند. 

    برای درک بهتر تاریخ و دیدن چشم‌اندازی پانورمایی از صخره‌ها، ابتدا پیاده‌روی را از Kolonlu Kilise و راهروی مرکزی ستون‌دار مخفی کلیسا شروع کنید. سپس به تپه‌ای که Hacli Kilise در آن قرار دارد بروید؛ کلیسایی با محراب نقاشی‌شده و سقف بزرگ حکاکی‌شده. 

    سپس مسیر را به سمت تپه بلند دنبال کنید که چشم‌اندازی بر صخره‌ای موج‌وار دارد. پس از آن به Uc Hacli Kilise بروید که سقف کنده‌کاری بسیار زیبا و دیوارنگارهای جذابی دارد. 

    برای رسیدن به اینجا چند مسیر پیاده‌روی از نواحی شمالی Goreme به دره‌ها وجود دارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات