گلکسی فولد احتمالا نام نهایی گوشی تاشدنی سامسونگ خواهد بود

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ادعای یکی از معتبرترین منابع افشاکننده‌ی اخبار سامسونگ، از انتخاب نام گلکسی فولد (Galaxy Fold) برای گوشی تاشدنی این شرکت کره‌ای خبر می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ همان‌طور که از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود، قصد دارد امشب ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت تهران با برگزاری کنفرانس گلکسی آن‌پکد ۲۰۱۹، به‌صورت رسمی به‌پرده‌برداری از جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت گوشی‌های هوشمند بپردازد. یکی از محصولاتی که گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور آن در مراسم امشب زیاد به‌گوش می‌خورد، همان گوشی تاشدنی است که ماه‌ها پیش نمونه‌ی اولیه‌ی آن را دیدیم

گرچه کره‌ای‌ها ماه‌ها پیش در دقایق پایانی رویداد اختصاصی خود، این گوشی را تا‌حدی به‌نمایش گذاشتند، اما تاکنون اطلاعات بسیار کمی از این دستگاه داریم و حتی نام نهایی آن را نیز نمی‌دانیم. تاکنون در شایعاتی به نام این گوشی دامن زده شده و مواردی همچون گلکسی فولد، گلکسی اف و حتی گلکسی فلکس برای آن مطرح شده است.

نمایشگر اینفینیتی فلکس سامسونگ / Samsung Infinity Flex Display

با این‌حال روز گذشته از سوی منبعی قابل‌اتکا، بالاخره نام نهایی گوشی تاشدنی سامسونگ مشخص شد. ایوان بلس که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی افشای اطلاعات داخلی سامسونگ دارد، در صفحه‌ی توییترش تایید کرده است که محصول موردبحث، Samsung Galaxy Fold نام خواهد داشت.

گلکسی فولد سامسونگ دستگاهی رده‌بالا با دو نمایشگر خواهد بود، یکی از این نمایشگرها دارای اندازه‌ی ۴.۵۸ اینچ و دیگری دارا‌ی اندازه‌ی ۷.۳ اینچ است. نمایشگر کوچک‌تر از نسبت تصویر ۲۱:۹ با وضوح ۱۹۶۰x۸۴۰ پیکسل بهره خواهد گرفت. این نمایشگر روی بخش بیرونی دستگاه جای گرفته است. از طرفی، نمایشگر بزرگ‌تر گلکسی Fold در حقیقت یک نمایشگر تاشدنی است و از نسبت تصویر ۴.۲:۳ و وضوح ۲۱۵۲x۱۵۳۶ پیکسل بهره‌مند خواهد بود.

در زمینه‌ی سخت‌افزار داخلی، احتمال می‌رود که گلکسی فولد به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شود. مورد دیگر این است که دستگاه جدید سامسونگ طبق گزارش‌های اخیر دارای دو باتری مجزا - هر کدام با ظرفیت ۲٬۱۹۰ میلی‌آمپرساعت - خواهد بود.

نمایشگر اینفینیتی فلکس سامسونگ / Samsung Infinity Flex Display

استفاده‌ی سامسونگ گلسی فولد از اندروید ۹ پای با رابط کاربری وان UI امری قطعی به‌نظر می‌رسد و جای بحث در آن وجود ندارد. این دستگاه طبق پیش‌بینی تحلیلگران، حدود ۲٬۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و این یعنی تهیه‌ی آن برای شمار زیادی از طرفداران سامسونگ، امری سخت به‌حساب می‌آید. 

زومیت طبق سنت هرساله‌ی خود، امسال نیز پوشش جامعی را از مراسم گلکسی آن‌پکد ارائه خواهد داد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد تازه‌ترین محصولات سامسونگ ازجمله قیمت گوشی‌های جدید و مشخصات فنی آن‌ها، امشب ساعت ۲۲:۳۰ زومیت را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات