Vandal One؛ خودروی مسابقه‌ای آمریکایی با پیشرانه هوندا سیویک

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وندال وان یک خودروی مسابقه‌ای تک‌سرنشینه از آمریکا است که از پیشرانه‌ی هوندا سیویک Type R با قدرت ۵۶۰ اسب بخار استفاده می‌کند.
تبلیغات

مشهورترین خودروهای کلاس فوق سبک محصولاتی همچون آریل اتک، KTM و رادیکال هستند اما یکی از خودروسازانی که در این بخش فعالیت دارد و چندان شناخته‌شده نیست، شرکتی آمریکایی به‌نام وندال (Vandal Cars) است. این شرکت جدیدترین محصول خود را با نام Vandal oNe معرفی کرده است.

Vandal One

این خودروی جدید مخصوص پیست با وزن ۵۵۵ کیلوگرم در دسته‌ی خودروهای فوق سبک قرار می‌گیرد. چنین وزن کمی در این خودرو به کمک استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن در ساخت شاسی به دست آمده است. به جز شاسی، کل بدنه‌ی وندال وان نیز از فیبر کربن ساخته شده است. سازنده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر بنزینی توربو متعلق به هوندا سیویک Type R استفاده کرده است که با ۲ لیتر حجم توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت را در حالت استاندارد دارد.

Vandal One

اما وندال به قدرت استاندارد این پیشرانه اکتفا نکرده چون نزدیک‌ترین رقیب این خودرو یعنی آریل اتم دارای ۳۲۰ اسب بخار قدرت است. به همین جهت وندال قدرت پیشرانه را به ۳۴۰ اسب بخار افزایش داده است. اما این پایان کار نیست چون برای کسانی که خودروی سریع‌تری بخواهند، وندال مدل R را نیز عرضه می‌کند که قدرت موتور آن به ۵۶۰ اسب بخار افزایش یافته و پیشرانه‌ی آن می‌تواند به ۹۰۰۰ دوربردقیقه هم دست پیدا کند.

Vandal One

برای انتقال نیرو به چرخ‌های محرک، در وندال وان از یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی سکوئنشال ساخت Sadev استفاده شده است. سیستم تعلیق نیز همانند خودروهای فرمول یک بوده و کمک‌فنرهای آن قابلیت تنظیم دارند. آنتی رول بار و فنرهای این خودرو کاملا سفارشی هستند و برای متوقف کردن آن نیز از سیستم ترمز ویژه‌ای که به کالیپرهای ۴ پیستونه‌ی آلومینیومی و پیسک‌های خنک‌شونده مجهز است تکیه کرده‌اند. ترمزهای وندال وان به‌حدی قوی هستند که در هنگام توقف می‌توانند بیش از ۲ جی نیرو به سرنشین وارد کنند.

Vandal One

از آنجایی که وندال وان یک خودروی مخصوص پیست است، به امکانات ویژه‌ای مانند سیستم ثبت رکورد آنلاین و سیستم ضبط اطلاعات پیشرانه و شاسی مجهز شده است. قیمت خودروی وندال وان بدون احتساب مالیات ۱۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار تعیین شده است و برای نام نویسی آن نیز باید یک پیش پرداخت ۱۰۰۰ دلاری پرداخت کرد. تحویل خودروهای به مشتریان نیز از اواخر سال میلادی جاری شروع خواهد شد.

Vandal One
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات