چرا زمستان فصل رؤیایی عکاسی در ونیز است؟

سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
ونیز شهری بسیار زیباست؛ اما زمستان آن زیباتر است و در کوچه‌ها و کانال‌های خالی از جمعیت آن می‌توان مناظر زیبایی مشاهده و تصاویر بی‌نظیری ثبت کرد.
تبلیغات

ونیز شهر بسیار زیبا، اما شلوغی است؛ مخصوصا در تابستان. در این فصل، به‌سختی می‌توان در کوچه‌های شهر راه رفت؛ ولی اگر تصمیم بگیرید در زمستان به این شهر سفر کنید، ماجرا قدری متفاوت خواهد بود. در ابتدا ممکن است به شما بگویند: «الآن که زمان سفر به ونیز نیست»؛ اما نکته‌ی مثبت دقیقا همین‌جا است. در زمستان، از آن جمعیت انبوه خبری نیست و به‌راحتی می‌توان شهر را تماشا کرد.

زمستان ونیز آب‌وهوای بسیار متنوعی دارد؛ از آسمان آبی گرفته تا بسیار بارانی و مه‌آلود. این وضعیت مختلف موقعیت‌های نابی برای عکاسی فراهم می‌کند و درنتیجه، همه‌چیز جذاب می‌شود. همچنین، همان‌طورکه انتظار می‌رود، شهر ونیز بسیار خلوت است. در این مقاله، چند دلیل برای سفر زمستانی به ونیز بیان می‌کنیم؛ به‌ویژه برای عکاسان.

تقریبا هیچ‌کس

در این فصل، تقریبا هیچ‌کسی را در خیابان‌ها نخواهید دید؛ مخصوصا در زمان طلوع و غروب آفتاب. حتی ممکن است در پل آکادمیا (The Accademia bridge)، مشهورترین مکان‌ برای عکاسی از طلوع آفتاب، تنها باشید. در طول روز نیز، در میدان‌های معروف شهر تعداد کمی از مردم حضور دارند؛ اما در کوچه‌ها هیچ‌کس نیست و می‌توانید آزادانه در کوچه‌ها قدم بزنید.

تنوع آب‌و‌هوایی

عکاسی از شهری مانند ونیز، در روز بارانی بسیار لذت‌بخش است. بازتاب‌های نور در این آب‌و‌هوا، جلوه‌ی رؤیایی به شهر می‌بخشد. درواقع، ظاهری عاشقانه که برای عکاسان بسیار جذاب است. افزون‌براین، برخی روزها آب‌و‌هوایی مه‌آلود را در شهر تجربه می‌کنید که باعث می‌شود بتوانید عکس‌هایی بگیرید که حالتی بسیار متفاوت دارد. بااین‌حال، این دو عامل باعث نمی‌شود نتوانید روز کاملا آفتابی و درخشان را در زمستان ونیز ببینید. برای عکاسی از کوچه‌های باریک، وجود نوری نه‌چندان شفاف و روشن بسیار مناسب است؛ چون باعث می‌شود سایه‌های بسیار مشخص در عکس نداشته باشید و درنتیجه، جزئیات بیشتری در عکستان مشاهده خواهد شد. در زمستان، قیمت اتاق در هتل‌ها بسیار ارزان‌تر از تابستان است؛ درنتیجه، می‌توانید با بهایی بسیار ارزان در اتاقی در هتل مرکز شهر اقامت کنید.

مشاهده‌ی زندگی روزمره‌ی مردم در شهر

در زمستان، می‌توانید مردم ساکن ونیز را ببینید که به کارهای روزمره‌‌شان مشغول‌اند. درنتیجه، این امکان را دارید کافه‌های کوچکی را که مردم محلی به آنجا می‌روند و رستوران‌های معتبر شهر را بشناسید. در زمستان، می‌توانید بچه‌هایی را ببینید که در مرکز ونیز به مدرسه می‌روند و فروشندگانی که در خیابان اجناسشان را می‌فروشند. در تابستان که شهر مملو از گردشگر است، امکان مشاهده‌ی زندگی روزمره‌ی مردم وجود ندارد. بنابراین، به‌نظر می‌رسد اگر می‌خواهید واقعیت رمانتیک ونیز را بببنید، باید در فصلی غیر از تابستان به آنجا سفر کنید و زمستان بهترین فصل برای این کار است. در این فصل، مطمئنا ونیز سرد، اما بسیار جذاب است. درادامه، تعدادی از عکس‌هایی را مشاهده می‌کنید که در آلبرت دروس، عکاس آلمانی، آخر هفته از ونیز گرفته است. در پایین هر عکس، یادداشت‌های عکاس را می‌توانید بخوانید.

بسیار به عکاسی از کوچه‌های ونیز علاقه‌مندم. در این کوچه‌ها و خیابان‌ها و کانال‌های کوچک می‌توانید در هر گوشه‌ای زیبایی را ببینید. این عکس در نزدیکی غروب آفتاب در یکی از این کوچه‌ها گرفته شده است.

2

دختری ایستاده در باران. بازتاب نور و آب باران حالتی رؤیایی به عکس می‌دهد.

3

در روزی بسیار مه‌آلود، موقعیتی استثنائی برای عکاسی فراهم می‌شود. در زمستان، کانال بزرگ ونیز کاملا خلوت است.

4

باران واقعا این کوچه‌های کوچک را زنده می‌کند؛ فقط نمی‌دانم چرا در این هوای بارانی، مردم لباس‌های شسته‌شده‌شان را آویزان می‌کنند تا خشک شود.

5

عکاسان دقیقا بعد از غروب آفتاب و قبل از تاریکی هوا در ونیز را «ساعت آبی شهر» می‌نامند. ساعت آبی بسیار شگفت‌انگیز است. فقط کافی است کوچه یا کانالی را انتخاب کنید و عکس بگیرید. حقیقت جالب این عکس آن است که برجی که در عکس می‌بینید، صاف نیست.

6

بعضی از کانال‌های کوچک صاف به‌نظر می‌رسند.

8

هوای مه‌آلود موقعیت مناسبی برای عکاسی فراهم می‌کند. برای گرفتن این عکس مدت زیادی منتظر ماندم تا بتوانم تصویر تمیز و جذاب ثبت کنم.

8

این تصویر را از پل معروف آکادمیا گرفتم. طلوع آفتاب در سمت راست کلیسای معروف سانتاماریا دیده می‌شود. نتوانستم طلوع آفتاب بسیار خوبی شکار کنم؛ اما اشعه‌های نور موجود در سمت راست تصویر بسیار زیبا است.

9

جزیره‌ی بورانو، جزیره‌ای است که می‌توانید با یک ساعت قایق‌سواری از ونیز به آنجا برسید. اگر به دیدن خانه‌های رنگارنگ علاقه‌مندید، حتما از این جزیره دیدن کنید. بعد از غروب آفتاب، تقریبا همه مردمی که در جزیره بودند، به خانه‌های خود رفتند؛ درنتیجه، در این منطقه تنها بودم و توانستم این عکس را بگیرم.

10

نمونه‌ای جذاب از حالت زیبایی که باران می‌تواند در عکس ایجاد کند. تصویر آن چراغ تنهایی را بسیار دوست دارم که در انتهای کوچه روشن است و چنان می‌نماید که گویی قرار است وارد آنجا شوید.

12

در روز آفتابی، سوار قایق‌های تفرجی کانال‌های ونیز شدم. البته، هزینه‌ی این قایق‌سواری گران بود؛ اما در روزی بسیار خلوت که هیچ‌کس در کانال نبود، تجربه‌ی بسیار خوبی بود. این وضعیتی است که در آن می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی برای اینستاگرام بگیرید یا اینکه فقط از این وضعیت  رمانتیک لذت ببرید.

نتوانستم به‌اندازه‌ی کافی از این پل‌های کوچک روی کانال‌ها عکس بگیرم.

13

آسمانی زیبا در بالای جزیره‌ی زیبای بورانو با خانه‌های رنگارنگش. بارانی که قبل از گرفتن این عکس باریده بود، باعث ایجاد گودالی پر از آب شده بود که از آن برای تصویربرداری از بازتاب نور استفاده کردم.

14

در بورانو هر کسی می‌تواند رنگ دلخواهش را پیدا کند و از آن عکس بگیرد؛ فقط کافی است آن را بیابید.

15

بورانو در ساعت آبی. دقت کنید برجی هم که در این تصویر دیده می‌شود، صاف نیست. گویا صاف‌نبودن برج‌ها در ایتالیا بسیار معمول است.

16

در ونیز می‌توانید کوچه‌های باریک زیادی با این سقف‌های منحنی ببینید که به کانا‌ل‌ها منتهی می‌شوند.

17

یکی از شب‌های ستاره‌باران در ونیز. وقتی شب‌هنگام داشتم روی پل معروف آکادمیا قدم می‌زدم، ناباورانه تعداد زیادی ستاره بالای سرم دیدم. تعدادی عکس از این منظره گرفتم تا به این عکس رسیدم و برایم جای تعجب بود که در حضور نورهای مصنوعی چراغ‌ها، دیدن این تعداد ستاره ممکن بود.

18

وجود مه باعث شده حالت نور در این کوچه‌های باریک و کانال‌ها حالت زیبایی پیدا کند.

19

عکسی ساده و خلاصه از دیواری رنگی در بورانو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات