شرکت NEVS سوئد ۲۰ درصد سهام کونیگزگ را خرید

یک‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کونیگزگ و NEVS شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی برای توسعه‌ی فعالیت درزمینه‌ی تولید خودروِ برقی تأسیس کردند.
تبلیغات

شرکت خودروِ الکتریکی ملی سوئد (NEVS) و کونیگزگ (Koenigsegg) طی قراردادی شرکت سرمایه‌گذاری مشترکی با هدف گسترش در بازارهای جدید و کلاس‌های مختلف خودرو تأسیس کردند. در این همکاری، NEVS مبلغی حدود ۲۳۸،۰۰۰،۰۰۰ دلار برای سرمایه‌ی اولیه‌ی شرکت جدید تأمین می‌کند که ۶۵ درصد سهام آن را تشکیل می‌دهد. همچنین، NEVS به‌طور هم‌زمان ۲۰ درصد از سهام کونیگزگ را تصاحب می‌کند. طی این قرارداد کونیگزگ باقی‌مانده‌ی سهام شرکت مشترک را به‌همراه مالکیت معنوی و مجوز فناوری و طراحی محصول دراختیار خواهد داشت. 

NEVS Koenigsegg / کونیگزگ

یکی از مزیت‌های مهم‌ این قرارداد برای کونیگزگ، دسترسی به کارخانه‌ی NEVS در سوئد است. همچنین، این شرکت می‌تواند از مزیت‌ شبکه‌ی توزیع شریک جدید خود در چین بهره ببرد و در بزرگ‌ترین بازار خودرو فعالیت بیشتری کند. طبق گفته‌ی مسئولان کونیگزگ، همکاری با NEVS باعث سرعت‌بخشیدن به تولید مدل‌های مشابه در مقیاس بیشتر با تمرکز بر خودروهای برقی می‌شود. 

NEVS Koenigsegg / کونیگزگ

کریستین فون‌کونیگزگ، مدیرعامل این شرکت گفت:

این همکاری وضعیت بهتری برای کونیگزگ به‌منظور سرعت‌بخشیدن به رشد بازار ابرخودرو ایجاد می‌کند و همچنین، ما را قادر می‌سازد تا از ظرفیت NEVS برای حضور در سایر بخش‌های خودرو استفاده کنیم. ما بسیار منتظریم تا با NEVS برای تولید محصولاتی همکاری کنیم که آینده‌ی پایدار را تضمین می‌کنند. 
Evergrande Group / گروه املاک اورگرند

اورگرند گروپ (Evergrande Group) شرکتی چینی است که اخیرا ۵۱ درصد سهام NEVS را خریده است. طی سال‌های اخیر، اورگرند علاوه‌بر حوزه‌ی املاک با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری و فناوری و سلامت، به فعالیت‌های خود گسترش داده است. سال گذشته، این شرکت با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ سازنده‌ی خودروِ برقی فارادی فیوچر (Faraday Future) به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شد. 

NEVS Koenigsegg / کونیگزگ

کای یوهان جیانگ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی NEVS AB گفت:

توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی سوئد ازطریق شرکتی نام‌آشنا گام مهمی برایمان به‌شمار می‌رود. ما شایستگی و امکانات کافی برای پیشبرد کونیگزگ به‌سمت جلو را دراختیار داریم و کونیگزگ نیز در این مسیر به‌خوبی می‌تواند به ما کمک کند. 
NEVS Koenigsegg / کونیگزگ

در سال ۲۰۱۲، NEVS برای ادامه‌ی فعالیت‌های ساب (Saab) سوئد ازجمله کارخانه‌ی تروهالتان و بهره‌گیری از پلتفرم 9-3 تشکیل شد. این شرکت تا سال ۲۰۱۴، از این مجوز برای ساخت محصولات استفاده کرد؛ اما با ورشکستگی ساب، نتوانست مجوزی برای ادامه‌ی فعالیت با برند ساب به‌دست آورد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات