سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری در شرکت مبارزه با جرایم مالی

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Chainalysis که درزمینه‌ی شناسایی جرایم مالی به بانک‌های بزرگ کمک می‌کند، در دور دوم سرمایه‌گذاری‌اش، ۳۰ میلیون دلار دریافت کرد.
تبلیغات

بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه اخیر افت شدیدی کرده؛ اما سرمایه‌گذاری روی شرکت بلاک‌چین فعال در مبارزه با جرایم مالی نشان می‌دهد این بازار هنوز نمرده است. شرکت Chainalysis، ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزار پیگیری تراکنش‌های ارز دیجیتال، اعلام کرده است در مرحله‌ی دوم سرمایه‌گذاری، ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار از شرکت Accel دریافت کرده است. علاوه‌براین، شرکای شرکت Accel قرار است به اعضای هیئت‌مدیره‌ی این شرکت ملحق شوند. جاناتان لوین، بنیان‌گذار و رئیس عملیات اجرایی Chainalysis می‌گوید:

مدیران جدید شرکت به تحقیق و توسعه‌ی این شرکت و گسترش آن در بازار اروپا کمک خواهند کرد. در بلندمدت، آن‌ها به طرز فکر استراتژیک و تحقیق و توسعه‌ی شرکت کمک می‌کنند و با اطمینان از عملکرد عالی شرکت، در حضور و گسترش آن در بازار اروپا ما را یاری می‌دهند.
Bitcoin

Chainalysis در سال ۲۰۱۴ بنیان‌گذاری شد و کارش را با پیگیری تراکنش‌های بیت‌کوین و شناسایی صاحبان کیفِ‌پول‌های دیجیتال آغاز کرد. سپس، فعالیت‌های خود را با پیگیری تراکنش‌های سایر رمزارزها، مانند اتر و لایت‌کوین و بیت‌کوین‌کش و نیز استیبل‌کوین‌هایی، مانند پاکسوس گسترش داد.

این شرکت نیویورکی به‌دلیل تحقیق و بررسی‌هایش درباره‌ی شرکت‌های بدنام و کلاه‌بردار و شناسایی چند فقره فرار مالیاتی و پول‌شویی معروف شده است. ابزارهای تحقیق و بررسی این شرکت به مؤسسات مالی و رگولاتورها و صرافی‌های ارز دیجیتال کمک می‌کند جرایم مالی، مانند پول‌شویی و تقلب آنلاین را شناسایی کنند.  

Chainalysis سال گذشته بیش از ۱۰۰ مشتری جدید داشته و درآمدش ۴ برابر شده است. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان نیز، از خدمات و ابزارهای این شرکت استفاده می‌کند تا تراکنش‌ها و فعالیت کاربران را خودکار و درلحظه کنترل کند. افزون‌براین، این شرکت ۱،۶۰۰،۰۰۰ دلار در مرحله‌ی ایده‌پردازی و ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ دلار در مرحله‌ی اول سرمایه‌گذاری دریافت کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات