اپل استارتاپی در حوزه‌ اپلیکیشن‌های صوتی خریداری کرد

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل استارتاپی به‌نام Pullstring خریداری کرد که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های مبتنی بر فرمان‌های صوتی برای اسپیکرهای هوشمند بسازند.
تبلیغات

استارتاپ Pullstring پلتفرمی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی مخصوص سرویس‌هایی همچون الکسا و گوگل اسیستنت تولید کنند. طبق گزارش سرویس Axios، اپل این استارتاپ را خریداری کرد. این خرید، به‌احتمال زیاد برای بهبود دستیار هوشمند اپل یعنی سیری انجام شده است. دستیاری که در بحث امکانات و دستگاه‌های قابل اتصال، هنوز عقب‌تر از رقبایی همچون الکسا حرکت می‌کند.

آمازون در حوزه‌ی دستیارهای دیجیتالی به‌نوعی پیش‌گام بازار محسوب می‌شود. به‌علاوه، کاربردهای اختصاصی دستیارها، بخش دیگری هستند که برتری آمازون را از رقبا بیشتر می‌کنند. به‌عنوان مثال، غول تجارت الکترونیک حدود ۶۳ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را در آمریکا در اختیار دارد. در آن بازار، گوگل با ۱۷ درصد در مقام دوم جای می‌گیرد و اپل، تنها ۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

استارتاپ Pullstring در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و آخرین ارزش‌گذاری آن‌ها، ۱۶۳.۵۷ میلیون دلار بوده است. درباره‌ی فرایند خرید و قیمت پرداخت‌شده به این استارتاپ توسط اپل، هنوز جزئیاتی در دسترس نیست. استارتاپ مذکور علاوه‌بر همکاری با شرکت‌های متعدد در تولید اپلیکیشن‌های صوتی،‌ با شرکت تولید اسباب‌بازی Mattel نیز در ساخت عروسک سخنگوی باربی به‌نام Hello Barbie همکاری داشته است. البته، در آن زمان،‌ استارتاپ ToyTalk نام داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات