زوم‌اپ: Adobe Premiere Rush CC؛ اپلیکیشن کارآمد ویرایش فیلم

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن پریمیر راش ادوبی اپلیکیشن حرفه‌ای ویرایش ویدئو برای سیستم‌عامل iOS است که نسخه‌ی دسکتاپ آن نیز وجود دارد.
تبلیغات

دستگاه‌های همراه هرروز سریع‌تر می‌شوند و این موضوع امکان انجام بسیاری از کارها را برایشان فراهم می‌کند که پیش‌از‌این، فقط در کامپیوترهای شخصی ممکن بودند. یکی از این کارها ویرایش ویدئو است. در سال‌های اخیر، پیشرفت اپ‌های ویرایش ویدئو در گوشی‌ها و تبلت‌ها را شاهد بوده‌ایم. یکی از این اپلیکیشن‌های قدرتمند اپلیکیشن iMovie است که چند هفته پیش معرفی کردیم.

اخیرا، ادوبی نیز اپلیکیشن ویرایش ویدئوِ خود به‌نام Adobe Premiere Rush CC را روانه‌ی بازار کرده که تاحدودی به اپلیکیشن معروف پریمیر، اپلیکیشن ویرایش ویدئو برای کامپیوترهای شخصی، این شرکت شباهت دارد. پریمیر راش امکانات فراوانی دارد و حتی شاید بتوان گفت از iMovie قوی‌تر است. همچنین، مانند iMovie نسخه‌ی دسکتاپ دارد و درحال‌حاضر، برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS و iOS دردسترس است و در ادامه‌ی سال جاری میلادی، برای اندروید نیز عرضه خواهد شد. درادامه، این برنامه را معرفی می‌کنیم.

اولین نکته‌ای که پس از اجرای اپلیکیشن با آن مواجه می‌شوید، صفحه‌ی ورود به حساب کاربری است که برای ایران دردسترس نیست و برای ورود به حساب ادوبی باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید. البته، یکی از مزیت‌های حساب کاربری این است که پروژه‌هایتان ازطریق فضای ابری از همه‌جا دردسترس خواهند بود.

پس از ورود، آموزشی تعاملی از امکانات این برنامه ارائه می‌شود که نسبتا کامل و مفید است. در صفحه‌ی اصلی، با انتخاب گزینه‌ی «+» و سپس فایل‌های مدنظر، می‌توانید پروژه‌ی جدیدی بسازید. در قسمت ویرایش، امکانات مختلف برنامه در نوار پایین قرار دارند و اگر همه‌ی آیکون‌ها را مشاهده نمی‌کنید، نوار را به چپ و راست بکشید. با دکمه‌ی «+» می‌توانید فایل‌های جدید را به پروژه‌ی خود اضافه کنید و با دکمه‌ی سمت چپ مشخص‌شده در عکس راست، می‌توانید به‌راحتی ابعاد ویدئوِ خود را تغییر دهید.

ادوبی پریمیر راش Adobe Premiere Rush CC
ادوبی پریمیر راش Adobe Premiere Rush CC

دکمه‌ی مشخص‌شده در عکس راست ویژگی متمایز و بسیار کاربردی این برنامه است و آن، چیزی نیست جز «لایه‌ها». لایه‌ها در ویرایش ویدئو بسیار مفید هستند. درحالی‌که اپلیکیشن‌هایی مانند iMovie به‌نوعی لایه‌بندی دارند، این ویژگی در آن‌ها به قابلیت‌هایی مانند نوشته‌ها محدود است. بااین‌حال در Premiere Rush، چهار لایه‌ی تصویری و سه لایه‌ی صوتی دارید و می‌توانید چندین صدا و تصویر مختلف را روی‌هم قرار دهید.

سایر آیکون‌های نوار پایین نیز عناوین، جابه‌جایی‌ها، افکت‌ها، کنترل صدا، ویرایش‌های تصویری و ابزارهای برش ویدئو را شامل می‌شود. این اپلیکیشن با این همه امکانات، طراحی ساده‌ای دارد و همه‌ی این بخش‌ها درعین دقیق و کامل بودن پیچیده نیستند.

ادوبی پریمیر راش Adobe Premiere Rush CC
ادوبی پریمیر راش Adobe Premiere Rush CC
ادوبی پریمیر راش Adobe Premiere Rush CC

در نوار بالای صفحه، دکمه‌های Undo و Redo (درصورت نگه‌داشتن Undo) و به‌اشتراک‌گذاری دیده می‌شوند که با دومی می‌توانید خروجی پروژه را با کیفیت دلخواه ذخیره کنید. یکی از ضعف‌های مهم Premiere Rush این است که بدون تهیه‌ی اشتراک فقط ۳ بار می‌توانید خروجی خود را ذخیره کنید که پس‌ازآن، عملا استفاده از آن را در حالت رایگان ناممکن می‌کند. هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی این برنامه ۹.۹۹ دلار است که با این اشتراک ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری نیز دراختیارتان قرار می‌گیرد.

درمجموع، این اپلیکیشن قابلیت‌های بسیار کاربردی دارد و امکان ویرایش‌ نسبتا حرفه‌ای را برای آیفون و آیپد فراهم می‌کند. در اپ استور، بیش از ۸،۰۰۰ کاربر به این اپلیکیشن امتیاز بسیارخوب ۴.۵ داده‌اند.

دیدگاه شما درباره‌ی Premiere Rush چیست؟ شما چه اپلیکیشنی را برای ویرایش ویدئو روی دستگاهتان ترجیح می‌دهید؟

نکات مثبت

  • امکانات کامل
  • لایه‌ها
  • رابط کاربری ساده
  • وجود نسخه‌ی دسکتاپ اپلیکیشن
  • فضای ابری برای همگام‌سازی و پشتیبان‌گیری

نکات منفی

  • نیاز به ورود به حساب کاربری در‌حالی‌که با آدرس ایران ممکن نیست
  • محدودبودن تعداد خروجی‌ها در حالت رایگان

دانلود اپلیکیشن

اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوبتان را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات