شمار موسیقی‌های آپلودشده در ساندکلاد مرز ۲۰۰ میلیون را رد کرد

پنج‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام شد که تعداد موسیقی‌های آپلودشده در سرویس ساندکلاد از ۲۰۰ میلیون عبور کرده است.
تبلیغات

ساندکلاد به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های استریم موسیقی، روز گذشته با انتشار پستی جدید در وبلاگ رسمی‌اش اعلام کرد که شمار موسیقی‌های این سرویس، مرز ۲۰۰ میلیون عدد را رد کرده است. گفتنی است که این رقم در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۲۵ میلیون موسیقی بود و چنین پیشرفتی در عرض چند سال، بسیار درخورتوجه به‌شمار می‌آید.

تعداد موسیقی‌های آپلودشده در ساندکلاد در مقایسه با دیگر سرویس‌های استریم نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک، رقمی خیره‌کننده به‌شمار می‌آید و توجه‌ها را به‌سمت این سرویس جلب می‌کند. براساس جدیدترین آمار، اسپاتیفای هم‌اکنون دارای بیش از ۳۵ میلیون موسیقی است؛ از طرفی ظاهرا اپل موزیک بیش از ۴۵ میلیون موسیقی در خود دارد.

در اکثر سرویس‌ها، غالبا تنها خود آهنگ معمولی منتشر می‌شود؛ اما در جایی مثل SoundCloud علاوه‌بر خود موسیقی معمولی، ریمیکس‌ها و نسخه‌های ویرایش‌شده‌ی آن نیز آپلود می‌شوند و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. بدون‌شک یکی از دلایل تعداد بالای موسیقی‌های موجود در ساندکلاد، همین موضوع است. ساندکلاد از همان زمان آغاز به‌کارش به بستری برای انتشار ریمیکس‌ها و مواردی این‌چنینی تبدیل شد؛ البته همین موضوع به‌نوبه‌ی خود مشکلاتی را در زمینه‌ی کپی‌رایت متوجه این سرویس کرده است.

تصاحب ساندکلاد توسط گوگل

تعداد موسیقی‌های ساندکلاد در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۲۵ میلیون عدد بود

ساندکلاد طی یک سال اخیر چندین به‌روزرسانی درخورتوجه به‌خود دیده تا از این طریق به محلی بهتر و کاربرپسندتر برای تولیدکنندگان موسیقی تبدیل شود؛ موضوعی که احتمالا به‌نوبه‌ی خود در افزایش شمار موسیقی‌های این سرویس، تاثیرِ به‌سزایی داشته است. 

گرچه عبور از ۲۰۰ میلیون موسیقی، رقمی عالی است و می‌تواند تا حد زیادی نشان دهد که ساندکلاد به بستری بسیار محبوب برای آپلود آهنگ تبدیل شده، اما آمار می‌گویند که ترافیک این سرویس در سال گذشته‌ی میلادی به‌شکل درخورتوجهی با کاهش رو‌به‌رو شده؛ این درحالی است که اسپاتیفای در همین بازه‌ی زمانی، توانسته آمار مثبتی ثبت کند. 

آمار می‌گویند که در سال ۲۰۱۸، اسپاتیفای توانسته به رقم عالی ۸۷ میلیون کاربر اشتراکی دست پیدا کند. همین رقم برای سرویس میوزیک آنلیمیتد شرکت آمازون، معادل «ده‌ها میلیون کاربر اشتراکی» بود. همه‌ی این‌ها درحالی است که تعداد کاربران اشتراکی ساندکلاد، در حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

اگر در مورد دویست‌میلیونمین آهنگ آپلودشده در ساندکلاد کنجکاو هستید، بهتر است بدانید که این آهنگ Eye Ring نام دارد و ازطریق این لینک قابل‌دسترسی است.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ آیا شما نیز از ساندکلاد استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات