ردیت پس از افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری به ارزش ۳ میلیارد دلار رسید

سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی ردیت در جدیدترین مرحله از جذب سرمایه‌ی خود با دریافت ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه، ارزش خود را به ۳ میلیارد دلار رساند.
تبلیغات

Reddit یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که ساختاری شبیه به انجمن‌های گفت‌وگو دارد. این شبکه که پایگاه کاربران بسیار عظیمی دارد، در جدیدترین دور جذب سرمایه‌ی خود، موفق به افزایش مجموع ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه شد و ارزش خود را به ۳ میلیارد دلار رساند. دور آخر جذب سرمایه‌ی این شرکت، با مدیریت هولدینگ Tencent انجام شد.

دور چهارم جذب سرمایه‌ی Reddit (دور D)، با ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید از تنسنت و دیگر سرمایه‌گذارهای قبلی آن‌ها یعنی Sequoia، Fidelity، Tacit و Snoop Dog همراه بود. نکته‌ی جالب توجه آنکه سرمایه‌گذار اصلی ردیت، یک شرکت چینی است و همین سرمایه‌گذاری، نگرانی‌ها را از افزایش سانسور در آن شبکه‌ی اجتماعی افزایش می‌دهد. به‌هرحال، دسترسی به ردیت که خود را «صفحه‌ی اول اینترنت» معرفی می‌کند، در چین ممنوع است.

شرکت سن‌فرانسیسکویی ردیت، به‌جز دور جدید، در ۳ دور گذشته‌ی قبل، حدود ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. آخرین جذب سرمایه، در ماه اوت گذشته انجام شد و ارزش شرکت را به ۱.۸ میلیارد دلار رساند. این شرکت بیش از ۲۰ سرمایه‌گذار دارد که Advance Publications یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این سرمایه‌گذار، Conde Nast را نیز تحت مالکیت دارد که زمانی، شرکت مادر ردیت بود.

Reddit اخیرا با بحرانی در ارتباط با درز اطلاعات شخصی کاربران روبه‌رو شد. در آن رخداد، هکرها به سیستم ردیت دست پیدا کردند و آدرس ایمیل کاربران کنونی، به‌همراه دیتابیس سال ۲۰۰۷، شامل رمزهای ورود رمزنگاری‌شده‌ی کاربران را استخراج کردند. البته، ردیت به‌سرعت به خبر نفوذ واکنش نشان داد و ادعا کرد که هکرها، دسترسی «فقط-خواندن» به برخی سیستم‌ها پیدا کرده‌اند که فایل‌های پشتیبان در آن‌ها نگه‌داری می‌شده است.

ردیت به‌صورت میانگین، ماهانه ۳۳۰ میلیون کاربر فعال دارد و آمار ماهانه‌ی بازدید آن به ۱۴ میلیارد می‌رسد. البته، این آمار مربوط‌به سال ۲۰۱۷ میلادی است و قطعا امروز، کاربران بیشتری از Reddit بازدید می‌کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات