دانستنی‌های سفر به مشهد

سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه هدف اکثریت مسافران شهر مشهد، زیارت حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام است، اما سالانه گردشگران بسیار زیادی از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر بزرگ دیدن می‌کنند.
تبلیغات

مشهد شهری با مساحت ۳۷۵ کیلومترمربع، در سرشماری سال ۱۳۹۵ با حدود ۳ میلیون جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران شناخته شد. این شهر که مابین کوه‌های هزارمسجد و بینالود قرار گرفته، جاذبه‌های متنوع و زیادی را در دل خود جای داده است. وجود بازارهای مدرن و متعدد درکنار جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی، سبب شده مشهد یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری جهان باشد.

در تاریخ ۸ آبان ۱۳۸۸ هم‌زمان با تولد امام هشتم شیعیان، شهر مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران معرفی گردید. این امر سبب شد مشهد به‌عنوان شهری تمام و کمال از لحاظ جاذبه‌های گردشگری، بیشتر مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

 دیدنی‌های  مشهد

درکنار حرم امام رضا علیه‌السلام که برترین جاذبه مذهبی مشهد و البته ایران است، می‌توان به ییلاقات شاندیز، طرقبه، پارک کوه‌سنگی، موزه آستان قدس، روستا و غار مغان، آرامگاه شیخ بهایی، مدرسه علمیه عباس‌قلی خان شاملو، گنبد سبز، آرامگاه پیر پالاندوز، چالیدره، مقبره فردوسی، مسجد ۷۲ تن، مسجد گوهرشاد، آرامگاه نادرشاه افشار، کلیسای مسروپ قدس، حمام مهدی‌قلی بیک، خانه تاریخی ملک، باغ گیاه‌شناسی، باغ ملی، موزه نان، پارک وکیل‌آباد، پارک علمی پروفسور بازیما، آرامگاه فردوسی، کلات نادری، طرقبه، دره هفت حوض و بسیاری جاذبه‌های دیگر اشاره کرد.

اقامت در مشهد

سالانه حدود سی میلیون گردشگر داخلی و خارجی به قصد زیارت و سیاحت، به این شهر سفر می‌کنند. اگر قصد دارید تمام جاذبه‌های مشهد را مشاهده کنید، باتوجه‌به ازدیاد اماکن گردشگری، باید یک بازه زمانی نسبتاً طولانی مدت را در این شهر بمانید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال سوئیت ارزان در مشهد باشید تا هزینه‌های اقامت خود را به حداقل برسانید.

اقامتگاه‌هایی که به‌صورت روزانه به مسافران اجاره داده می‌شوند در مشهد بسیار زیاد است. اجاره روزانه آپارتمان در مشهد به دو روش امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به شکل حضوری در شهر به‌دنبال سوئیت و آپارتمان بگردید. در این صورت بازدید از گزینه‌های متنوع و انتخاب یکی از آن‌ها برای‌ شما به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. همچنین اطلاعات شما از قیمت صحیح بازار اجاره اقامتگاه بسیار کم خواهد بود.

راه دیگر اجاره سوئیت در مشهد این است که از سامانه رزرواسیون میزبون بخواهید اطلاعات کامل سوئیت‌ها، آپارتمان‌ها و هتل‌آپارتمان در مشهد را به همراه عکس در اختیار شما قرار دهد. از مزایای این روش این است که می‌توانید همزمان تعداد زیادی از اقامتگاه‌ها را بررسی کنید و اطلاعات کامل را ازطریق سایت و پیشتیبانی ۲۴ ساعته میزبون، درباره آن‌ها کسب کنید. سپس در فرصتی مناسب و با آرامش خاطر محل مورد نظر خود را رزرو کنید. همچنین در صورت استفاده از سامانه رزرواسیون میزبون، شما قبل از سفر محل اسکان خود را رزرو کرده‌اید و هنگامی که به مشهد می‌رسید دغدغه پیدا کردن اقامتگاه مناسب را نخواهید داشت. در این صورت سفر خود را با خیالی آسوده و آرام آغاز خواهید کرد به این امید که سفری سراسر تجربه و خوشی را در خاطرات خویش ثبت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات