کاهش شدید درآمدهای المپوس طی سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی فصل چهارم سال ۲۰۱۸ المپوس، کاهش درآمد محسوس شرکت در کسب‌وکار تصویربرداری را نشان می‌دهد.
تبلیغات

شرکت المپوس، گزارش مالی فصل چهارم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که برابر با گزارش فصل سوم از سال مالی ۲۰۱۹ این شرکت است. باوجودی که المپوس در کل، عملکرد خوبی داشته ولی گزارش مالی شرکت در بخش کسب‌وکار تصویربرداری خبر از کاهش سود فوق‌العاده زیادی می‌دهد.  پیش‌تر در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۷، پیش‌بینی سال ملی ۲۰۱۹ منتشر شده بود که ظاهرا المپوس برآوردهای مالی خود را نیز تغییر داده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، المپوس در جریان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ موفق شده تا درآمدی ۱۱۵ میلیون دلاری کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از کاهشی ۴۰ میلیون دلاری دارد. المپوس در جریان پاییز ۲۰۱۸ متحمل ضرر عملیاتی ۳۵ میلیون دلاری شده است.

المپیوس

در جدول ذیل درآمد و سود عملیاتی شرکت در تاریخ ۶ نوامبر پیش‌بینی شده است. در برآوردهای جدید کسب‌وکار تصویربرداری شاهد کاهش سود عملیاتی المپوس هستیم.

المپیوس

بخشی از کاهش سود کسب‌وکار تصویربرداری به مشکلات تجاری چین و توقف تولید المپوس در این کشور بازمی‌گردد. ولی یکی دیگر از دلایل مهم کاهش سود، رقابت شدید بازار است. باید در نظر داشته باشیم که المپوس در سال‌های اخیر برای رویداد فتوکینا محصولات جدیدی برای معرفی نداشته و همین مسئله تاثیر شدیدی بر سود مالی شرکت داشته است. امید است با معرفی E-M1X و عرضه‌ی محصولات جدید، المپوس بتواند این روند را تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات