رکوردشکنی ال جی در سال مالی ۲۰۱۸ با وجود زیان‌دهی بخش موبایل

جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هرچند ال‌جی در مجموع عملکرد مالی بسیار خوبی در سال ۲۰۱۸ داشته است؛ اما بخش موبایل این شرکت همچنان به ضرردهی ادامه می‌دهد.
تبلیغات

ال‌جی از نظر مالی روزهای خوشی را سپری می‌کند. براساس اعلام این شرکت، در سال مالی ۲۰۱۸، درآمد ۵۴.۴ میلیارد دلاری نصیب کره‌ای‌ها شده و حاصل این درآمد دستیابی به سود ۲.۴ میلیارد دلاری بوده است. هرچند سود به‌دست‌آمده در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۰ درصد بیشتر از سود کسب شده در سال ۲۰۱۷ به‌حساب می‌آید؛ اما بخش موبایل LG همچنان به ضرردهی ادامه می‌دهد.

بخش موبایل ال‌جی با درآمد ۷.۰۸ میلیارد دلاری خود، ضرر ۷۰۰ میلیون دلاری را رقم زده است. در عین حال، کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که به‌لطف کنترل هزینه‌ها و حذف موارد ناکارآمد، شاهد نشانه‌هایی از بهبود در این بخش بوده‌اند.

ال جی وی 30 / LG V30

ال‌جی مصمم است تا در سال جاری روی بازارهای متکی بر اپراتورها (همچون آمریکای شمالی و کره) تمرکز کند. هدف آن‌ها از این اقدام دستیابی به فروش منظم و تلاش برای عرضه‌ی گوشی‌ها و ابزارهای مبتنی بر فناوری 5G در این بازارها است. کره‌ای‌ها امیدوارند تا این استراتژی موجب بهبود اوضاع مالی بخش موبایل شود.

در مقابل، بخش لوازم خانگی ال‌جی با رکوردشکنی به سود ۱.۳۵ میلیارد دلاری دست پیدا کرده و در میان دیگر بخش‌های ال‌جی بهترین عملکرد را دارد. بخش لوازم خانگی عملکرد فوق‌العاده‌ی خود را مدیون فروش تلویزیون‌های OLED رده‌بالا و تلویزیون‌های 4K بزرگ است که سود زیادی را به حساب‌های این مجموعه سرازیر می‌کنند.

درکنار بخش لوازم خانگی، کسب‌وکار قطعات خودروی ال‌جی هم وضعیت مالی مناسبی دارد و سود ۱.۲۴ میلیارد دلاری را نصیب مجموعه‌ی ال‌جی کرده است. این رقم بالاترین میزان سود در تاریخ بخش قطعات خودرو به‌شمار می‌آید. کره‌ای‌ها موفقیت این مجموعه را مدیون دو عامل هستند. نخستین عامل به افزایش تقاضا برای ابزارهای سرگرمی در اتومبیل‌ها و عامل دیگر نیز به عملکرد فوق‌العاده‌ی ZKW بازمی‌گردد. ZKW شرکتی فعال در زمینه‌ی قطعات الکترونیکی اتومبیل محسوب می‌شود و کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۷ با پرداخت مبلغ ۱.۱ میلیارد یورو ۷۰ درصد از سهام آن را به دست آورد؛ تصاحب این شرکت با قراردادی ۱.۱ میلیارد یورویی، بزرگ‌ترین خرید تاریخ ال‌جی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات