پخش تبلیغات سیاسی در اسپاتیفای از اوایل سال ۲۰۲۰ متوقف می‌شود

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای تصمیم گرفته است از سال ۲۰۲۰ تبلیغات سیاسی را به‌دلیل ناتوانی در نظارت بر آن‌ها متوقف کند.
تبلیغات

اسپاتیفای، یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های موسیقی جهان، جمعه‌ی گذشته اعلام کرد قصد دارد اوایل سال ۲۰۲۰ پخش تبلیغات سیاسی را در اپلیکیشن خود متوقف کند. به‌گفته‌ی این سرویس استریم موسیقی، دلیل حذف تبلیغات سیاسی ناتوانی در نظارت بر این سبک از تبلیغات است.

اسپاتیفای در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

در‌حال‌حاضر، در اسپاتیفای توانایی لازم برای اعتبارسنجی و نظارت بر محتوای تبلیغات سیاسی را نداریم؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم گرفته‌ایم انتشار و نمایش تبلیغات سیاسی در اپلیکیشن‌ خود را متوقف کنیم تا بتوانیم روی تکمیل قابلیت‌هایمان بیشتر کار کنیم.

پیش‌ازاین، تبلیغات سیاسی در اسپاتیفای فقط در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا ممکن بود و برای کاربران این کشور به‌نمایش درمی‌آمد. نکته‌ی جالب این است که اسپاتیفای هیچ‌گاه درآمد حاصل از پخش تبلیغات سیاسی را شفاف اعلام نکرد. ازجمله سیاست‌مدارانی که از قابلیت تبلیغات سیاسی اسپاتیفای بهره گرفته بود، می‌توان به سناتور برنی سندرز، از حزب دموکرات آمریکا، اشاره کرد. این سیاست‌مدار کهنه‌کار برای اطلاع‌رسانی اهداف حزب جمهوری‌خواه و تبلیغ این حزب در اسپاتیفای تبلیغ کرده بود.

با اعلام تصمیم جدید اسپاتیفای مبنی‌بر حذف تبلیغات سیاسی، اکنون می‌توان این شرکت را درکنار سایر شرکت‌هایی قرار داد که تصمیم گرفته‌اند تبلیغات سیاسی را حذف کنند؛ تصمیمی که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات‌ متحده‌ی آمریکا می‌تواند تأثیر بسیاری بر شیوه‌ی تبلیغات این انتخابات بگذارد.

spotify

شایان ذکر است قبلا توییتر نیز قانون منع تبلیغات سیاسی را در اپلیکیشن خود اعمال کرده بود و همچنین گوگل قرار است از ۶ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ تغییراتی برای منع تبلیغات سیاسی اعمال کند که به‌موجب آن شخص یا سازمان تبلیغ‌کننده از هدف قراردادن افراد و بررسی وابستگی‌های سیاسی و سوابق رأی‌دهندگان منع شود. این تصمیم گوگل احتمالا تأثیر زیادی بر درآمدهایش در تبلیغات خواهد گذاشت. گوگل از ۳۱ مه ۲۰۱۸ افزون‌بر ۱۵۵ میلیون دلار از انتشار تبلیغات سیاسی به جیب زده بود و با تغییر قوانین انتشار تبلیغات سیاسی، درآمد هنگفتی را از دست خواهد داد.

برخلاف اسپاتیفای و توییتر و گوگل، فیسبوک راهکاری متفاوت برای انتشار تبلیغات سیاسی پیش‌ گرفته و اعلام کرده است تبلیغات سیاسی را در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود ممنوع نمی‌کند.

دیدگاه شما درباره‌ی تبلیغات سیاست‌مداران در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پرطرفدار چیست؟ آیا موافق انتشار تبلیغات سیاسی در این پلتفرم‌های پرطرفدار هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات