سفر به گوا؛ مقصد زمستانی به سمت هند

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گوا از ببن شهرهای هند، بهترین مقصد کنونی برای سفر است. از جاهای دیدنی بی‌نظیر گوا گرفته تا سواحلی تمیز، همگی از دلایل سفر به این شهر هستند.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

دلتان هوای آفتاب زمستانی کرده است؟ اکنون بهترین زمان برای رفتن به گوا است. هتل‌های بسیاری که اخیرا افتتاح شده‌اند و پروازهای فراوان به این مقصد از دیگر دلایل اهمیت سفر به گوا هستند. البته ۱۰ دلیل اصلی سفر به گوا را در ادامه با کجارو می‌خوانیم.

برای سفر به گوا برنامه‌ریزی می‌کنید؟ دنبال ارزان‌ترین تور گوا هستید؟ کجارو در انتخاب بهترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی شما را کمک می‌کند. شما می‌توانید قیمت پکیج مورد نظر خود را با بررسی کامل آن از آژانس‌های معتبر همکار کجارو مقایسه کرده و درنهایت ارزان‌ترین آن را با اطمینان از فروشنده مربوطه خریداری کنید.

۱. هتل‌های بی‌نظیر جدیدی افتتاح شده‌اند

هتل های گوا

اقامتگاه هیلتون گوا (Hilton Goa Resort)، که در دسامبر ۲۰۱۹ بالای رودخانه نرول (Nerul) افتتاح شد، بهترین جا برای کشف سواحل گوا است. از طرف دیگر حسابی شیفته‌ی اقامتگاه Postcard Resort می‌شوید؛ هتلی که به‌تازگی افتتاح شده است. در نزدیکی این هتل مکان سه میراث ملی (روستای Moira، و شهرهای Velha و Cuelim) قرار دارد.

اگر توانایی مالی‌اش را دارید به هتل Taj Fort Aguada Resort & Spa بروید. این هتل در نزدیکی یک دژ نظامی قرن شانزدهمی قرار دارد. مسافران هتل Cabo Serai که در اواسط سال ۲۰۱۹ ساخته شد می‌توانند در چادرها و کلبه‌های زیبا و لوکس مستقر شوند. افرادی هم که دوست دارند خودشان غذا بپزند می‌توانند به ویلاهای Ama Stays & Trail در منطقه Candolim بروند.

۲. دنیای دیگری ورای ساحل وجود دارد

کلیسای bom Jesus

مسافرانی که روزبه‌روز به تعدادشان افزوده می‌شود متوجه می‌شوند که گوا خیلی فراتر از سواحل طلایی‌اش است؛ جاذبه‌های چون کلیساها و صومعه‌هایی که جزو میراث جهانی یونسکو (کلیسای Bom Jesus مربوط‌به اواخر دوره رنسانس و منزلگاه مقبره سنت فرانسیس خاویر) هستند یا شلوغی رنگارنگ شهر پانجی. به کمک تورهایی چون B:live می‌توانید جنبه‌ی دیگر گوا را کشف کنید. این تور متخصص تورهای دوچرخه‌های الکتریکی است که به مقاصد کمتر شناخته‌شده می‌روند؛ مانند جزیره دیوار (Divar Island).

۳. کم‌کم دارد به پایتخت ماجراجویی هند تبدیل می‌شود

هند در اوت ۲۰۱۸ از دومین محل بانجی جامپینگش رونمایی کرد. ارتفاع این بانجی جامپینگ ۵۵ متر بالاتر از سطح رودخانه‌ی درخشان مایم (Mayem) در شمال گوا است. افرادی که دوست دارند نهایت هیجان و آدرنالین را تجربه کنند، اینجا مناسب‌ترین جا برای آن‌ها است. آیا به پاراسیلینگ (آب‌چتر‌سواری) علاقه دارید؟ بهترین جا برای این ورزش مناطق Bogmalo، Calangute، Colva ، Majorda و Anjuna هستند. در ساحل Baina نیز می‌توانید فلای‌بوردینگ را امتحان کنید. Majorda و Candolim نیز بهترین مقاصد برای بادسواری و کایت‌سرفینگ هستند. زمانی‌ که به Upper Sauri می‌روید و دره‌نوردی را تجربه می‌کنید، متوجه می‌شوید که نکته‌ی مثبت و منحصربه‌فرد گوا تنها ساحل‌هایش نیستند.

۴. دوچرخه‌سواری، تفریح جدید

می‌خواهید بریانی را که خوردید بسوزانید؟ ساده‌ترین راه برای کشف گوا استفاده از دوچرخه است. اکثر هتل‌های مختلف با تورهایی قرارداد می‌بندند که از دوچرخه استفاده می‌کنند. یک نمونه می‌تواند هتل Hilton Goa Resort باشد که با تور دوچرخه‌سواری b:live همکاری می‌کند و مهمانان را به روستاهای زیبایی چون Saipem می‌برد.

۵. حالا دسترسی به اینجا آسان‌تر است

پروازهای بسیاری به گوا انجام می‌شود که برای یافتن بلیط هواپیما با قیمت مناسب می‌توانید از موتور جستجوی پرواز کجارو کمک بگیرید.

۶. ساحل‌ها زیباتر از همیشه هستند

ساحل گوا

در گذشته مدام مشکل آشغال ریختن در ساحل گزارش می‌شد؛ اما امروزه با برنامه‌های جدید و سازمان‌یافته مربوط‌به تمیز کردن مانند برنامه‌های Drishti Marine، یک آژانس مدیریت ساحل خصوصی، این مشکل رو به بهبودی است. این سازمان یک کافه ضایعات راه انداخته است که در آن افراد به‌ازای برداشتن ۱۰ در بطری و ۲۰ ته سیگار یا ۵ نی پلاستیکی، نوشیدنی‌های مجانی می‌گیرند. آب‌های بسیار بسیار پاکیزه این منطقه، هند را به بهترین مقصد غواصی تبدیل کرده است. نقاط محبوب عبارت‌اند از ساحل Baga با زندگی‌های دریایی خاص و آب‌های جزیره Grande که در آن لاشه کشتی SS Rita، یک کشتی باربری بریتانیایی وجود دارد.

۷. اکنون مهم‌ترین زمان برای نشان دادن حمایت شما است

با منحل شدن تور Thomas Cook، ضربه‌ی بزرگی به برخی مقاصد محبوب وارد شد. از طرف دیگر اکنون بهترین زمان نشان دادن حمایتتان از منطقه است؛ زیرا منحل شدن یک آژانس تفریحی محبوب یعنی فصل اوج مسافران (از نوامبر تا فوریه) با رکود و کاهش جمعیت مواجه می‌شود.

۸. هرگز احساس گرسنگی نمی‌کنید

رستوران های گوا

اقامتگاه Kingfidher با آن کالاماری‌های خوشمزه (نوعی غذای دریایی) تازه‌اش، روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. برای صرف یک وعده غذای سنتی گوایی و فرانسوی به رستوران Ashvem Beach’s La Plage بروید. اگر هم مایل به چشیدن غذاهای برمه‌ای بودید، به رستوران Bomra در شهر Candolim بروید. رستوران Royal Enfield Garage Café Goa در روستای آرپورا (Arpora) دارای موسیقی زنده، کرایه موتورسیکلت و تعمیرگاه است. در اینجا هر نوع غذایی که بخواهید، از برگرهای خوشمزه گرفته تا غذاهای دریایی پیدا می‌شود.

۹. آفتاب زمستانی

اگر از آسمان ابری خسته شده‌اید، گوا بهترین نقطه مقابل آسمان‌های ابری است. گوا را در فصل‌های اوج سفر (بین نوامبر و فوریه) بببینید. به‌راحتی ۱۱ ساعت از روز آفتابی، باران اندک و دمای هوا حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. فصل بادهای موسمی در گوا از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد، بااین‌حال اجازه ندهید تا این مسئله شما را از سفر بازدارد. با اینکه این فصل سردتر و خشن‌تر از فصل‌های دیگر است، اما بارش اندک و گوا در این فصل سرسبزتر از همیشه است که باعث می‌شود بهترین زمان برای دیدن مکان‌هایی چون پارک ملی مولم (Mollem National Park) در مرز شرقی باشد.

۱۰. هند بهترین دوست کیف پول شما است

شما می‌توانید به گوا بیایید و در یک هتل پنج ستاره بالیوودی با شبی هزاران پوند مستقر شوید یا می‌توانید یک مسافرخانه یا یک کلبه در یک ساحل تنها با شبی چند پوند اجاره کنید. برای مثال کلبه‌های Om Sai در ساحل Agonda از شبی ۱۸ پوند آغاز می‌شوند. غذا و نوشیدنی نیز بسیار ارزان هستند. حتما در فهرست خود Panjim’s Bay 15 را قرار دهید؛ یک رستوران رو به دریا که به‌خاطر Xacuti جوجه‌اش (نوعی خورش معروف در گوا) معروف است. یک پرس غذای دو نفره همراه‌با نوشیدنی ۱۵ پوند می‌شود.

به یاد داشته باشید کجارو به مسافرانی که قصد سفر با تور لحظه آخری گوا را دارند، این امکان را می‌دهد که از میان تورهای ده‌ها آژانس گردشگری معتبر و سرشناس، آفر مورد نظر را از لحاظ قیمت مقایسه کرده و ارزان‌تر از هر جای دیگر بسته خود را تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات