زیباترین شهرهای دنیا که کریسمس را جشن می‌گیرند

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
کریسمس زمانی است که بسیاری از مردم جهان منتظر آن هستند و آن را جشن می‌گیرند. برخی شهرها چنان حال‌وهوای فرح‌بخشی در این ایام دارند که کاش می‌شد همه آن را تجربه کنند.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

با سفر به شادترین شهرهای روی زمین، خود را در هیجان این فصل غرق کنید. از زیباترین مقاصد اروپا گرفته تا تابستان دوم در استرالیا با آن جشن‌های مخصوص خودشان، این‌ مکان‌ها بهترین شهرها برای بازدید با تور در کریسمس هستند. کجارو بهترین جشن‌های کریسمس را در ۱۰ شهر دنیا به شما نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید در‌باره‌ کریسمس و سال نو میلادی بیشتر بدانید؛ مقاله‌ خواندنی و جالب «تفاوت کریسمس و سال نو میلادی چیست؟» را مطالعه کنید.

۱. کراکوف، لهستان

کراکوف لهستان

کراکوف، پایتخت سلطنتی پیشین لهستان به‌عنوان یکی از خوش‌منظره‌ترین شهرهای اروپا، شاهکارهای معماری بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که برگرفته از سبک‌های رومی، گوتیک، رنسانس، باروک و هنر نو هستند. این معماری‌ها گویای تاریخ ۱۰۰۰ ساله‌ی کراکوف هستند و پیش‌زمینه‌ای عالی برای قدم‌زدن‌های زمستانی یا خریدهای کریسمس در بازارهای قدیمی شهر مهیا می‌کنند.

هتل زیبای Puro Hotel درست در قلب شهر قدیمی (Old Town) قرار دارد و ساختما‌ن‌های Cloth Hall و Sukiennice شما را به قرن ۱۶ می‌برد. میدان اصلی یا Rynek Glowny بزرگ‌ترین میدان قرون وسطی‌ای اروپا است و نزدیک کریسمس، بازار کریسمس محصولات غرب اروپا را به حاشیه می‌راند. برای داشتن یک غذای عالی به رستوران سنتی پاد ویولم بروید، سپس در خیابان‌های Kazimierz قدم بزنید و به کافه‌های قدیمی سرک بکشید. پیش از فرا رسیدن شب، حتما در ساحل رودخانه ویستولا با آن منظره قلعه واول پیاده‌روی کنید.

۲. نیویورک، آمریکا

نیویورک

هزاران کمدی عاشقانه، حقیقت را می‌گویند؛ بیگ اپل (نام دیگر نیویورک) هنگام فرارسیدن کریسمس به رمانتیک‌ترین شکل ممکن تبدیل می‌شود. با ماندن در هتل «د نیویورک ادیشن» می‌توانید در مرکز همه چیز باشید. این هتل ساخته‌ی جدید Ian Schrager در خیابان مدیسون (Madison) قرار دارد. این اولین کریسمس هتل خواهد بود و پیش‌بینی شده است که با آن دکوراسیون زیبایش مسافرانش از هتل پلازا نیز بیشتر خواهند بود.

ویترین‌های کریسمسی خیابان مدیسون شور و شادی به پا می‌کنند. هر سال دم ویترین مغازه بارنی و هرمس (Barneys and Hermes) غلغله می‌شود. جواهرفروشی‌های تیفانی، کارتیه و هری وینستون در خیابان پنجم در نوع خود بسیار برجسته هستند و درختی که نزدیک مجتمع تجاری راکفلر سنتر (Rockefeller Center) است، توجه همه را، به‌خصوص کسانی که در آن محل، اسکی روی یخ بازی می‌کنند، به خود جلب می‌کند. حالا این محوطه پر از شور و هیجان کریسمس است. حتی برای زرق‌و‌برق بیشتر می‌توانید بلیط باله‌ی فندق‌شکن (The Nutcracker) در مرکز هنرهای نمایشی لینکن را رزرو کنید یا برای کلاس بیشتر، شب سال نو به فیلارمونیک آخر سال نیویورک بروید.

۳. بروخه، بلژیک

بروخه

تصور این سخت نیست که بروخه تمام ۱۱ ماه سال را منتظر کریسمس است؛ زمانی از سال که این شهر بلژیکی بسیار زیبا ناگهان از برندهای مختلف منفجر می‌شود و از لحاظ شادی، داستان‌های عاشقانه زمستانی و تمام خوشی‌های مربوط به این فصل با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست. بروخه غرق در خوشی هر ساله‌ی کریسمس، به یک سرزمین عجایب با بزرگ‌ترین بازار کریسمس تبدیل می‌شود. تمام ویترین‌ها پر می‌شود از چراغ‌های کریسمسی و ریسه و کوچه‌های قرون‌وسطی‌ای سنگ‌فرش‌شده و نماهای شیروانی‌دار، همگی می‌درخشند. دو طرف گرت مارکت (Grote Market) و مارکت اسکور (Market Square) را غرفه‌های اجناس بلٰژیکی، وافل‌ها داغ، شکلات و غیره تشکیل می‌دهند. برای خوردن غذای moules frites و یک خورشت گوشت گاو داغ به رستوران‌های فرانسوی سر بزنید. هتل سابلن برخلاف ظاهر قرن شانزدهمی‌اش، با اتاق‌های امروزی و حال‌وهوای جسورانه و بوهمینی‌اش، مسافرانش را از تشریفات و هیاهو دور می‌کند.

۴. سیدنی، استرالیا

سیدنی

چیزی دوست‌داشتنی در سفر به استرالیا در ماه دسامبر وجود دارد؛ یک سفر تابستانی دوم با کلی رسم و رسومات کریسمسی. شاید در ایام کریسمس خورشید درخشان‌تر باشد؛ اما سیدنی شور و هیجانات فرهنگی، غذاها و نوشیدنی‌های بسیاری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. به‌خاطر آب‌وهوای خوب، همه فعالیت‌ها در فضای باز انجام می‌شود؛ مانند کنسرت‌ها، کروزهایی که رودخانه را نورانی می‌کنند و موسیقی‌های جازی که خریداران را در مجتمع تجاری پیت استریت مال سرگرم می‌کنند. اما برای آن‌ها که ۲۵ سال است در سیدنی زندگی می‌کنند، جاذبه اصلی ساحل‌ها هستند. در این ساحل‌ها خانواده‌ها و دوستان دور هم جمع می‌شوند تا همبرگر و فیله ماهی کباب کنند و مانند سایر دنیا خانه نماندن و پای تلویزیون ننشستن را جشن بگیرند. هتل پنج ستاره Ovolo Woolloomooloo اتاق‌های رو به دریا، حال‌وهوایی ساحلی، تازه و خوش ـ دقیقا همان چیزی که مسافران به‌خاطرش می‌آیند ـ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

۵. بلفاست، ایرلند

بلفاست

پایتخت ایرلند شمالی بازدیدکنندگان را کاملا به وجد می‌آورد. مسافران آخر هفته‌ای ایرلند از دوبلین و کورک، آسوده‌تر، صمیمی‌تر و پولدارتر هستند. این شهر با احیای فرهنگ و غذاهایش دست‌وپنجه نرم می‌کند و با حال‌وهوای صمیمی و مکالمات ایرلندی، مجموعه‌ای از هنرمندان، موسیقیدان‌ها، آشپزها و نویسنده‌های خلاق بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. بازار سن جورج که قدمتش به سال ۱۸۹۰ بازمی‌گردد، با موسیقی‌های زنده جاز یا محلی و غرفه‌دارانی که بهترین محصولات صنعتگران را به نمایش می‌گذارند، حال‌وهوای فوق‌العاده کریسمسی را ایجاد می‌کنند. بلفاست شهری پر از پارک‌ها و پیاده‌روهای کنار رودخانه است. قدم زدن در پیاده‌روی کنار رودخانه لاگان هنگامی که جنگل اطراف یخ می‌زند بسیار زیبا است. اما اگر هوا برای هایکینگ کمی سرد باشد، بهتر است سری به مکان‌های بسته بزنید. تایتانیک بلفاست، موزه خیره‌کننده‌ی شهر که مختص میراث کشتی‌سازی ایرلند و کشتی‌های معروف است، منزلگاه کارخانه نوسازی کشتی‌ها، به‌نام تایتانیک کوارتر است. دنج‌ترین جای شهر همچنان هتل مرچنت واقع در Cathedral Quarter است. برای تجربه یک گاز از غذاهای شهر نهار را در Root & Branch در خیابان اورمو تجربه کنید.

۶. سنگاپور

سنگاپور

در این شهر جنوب‌شرقی آسیایی، جشن گرفتن شاخه‌ای از هنر است. مخلوطی از تأثیرات فرهنگی - چینی، مالایی، هندی و انگلیسی - یعنی سنت‌های بیشتر. برای یک فرد سنگاپوری هر جشنی مستلزم غذاها، فرهنگ و نمایش‌های درجه یک است. چراغانی‌های خیابان Orchard از بهترین چراغانی‌های کریسمسی در دنیا است. مغازه‌های خیابان جو چیات را با ریسه‌ها و فانوس‌های قرمز تزئین می‌کنند و لابی تمام هتل‌های بزرگ به شهرهای عجایب زمستانی تبدیل می‌شوند. دست‌فروشان و غرفه‌های غذافروشی شهر همیشه پر از دود و هیجان و تفاوت هستند؛ اما طی هفته‌های پیش از کریسمس منظره گردهمایی‌های خانواده‌ها و دوستان به جذابیت تمام این موارد می‌افزاید. بهترین مکان در شهر همچنان هتل نئوکلاسیک فولرتون بی است؛ اما برای تجربه بهتر سنگاپور باید چند شب را در بطن فعالیت‌ها باشید. یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها Capella Singapore است؛ تلفیقی عالی از سبک معاصر و جذابیت استعماری که در چمنزار قدیمی جزیره سنتوزا به مساحت ۱۲۱٬۴۰۵ مترمربع همراه‌ با طاووس‌های پرسه‌زن و درختان گره‌دار، مقابل جنوب دریای چین قرار دارند.

۷. ادینبرو، اسکاتلند

ادینبرا

ادینبرو با معماری نئوگوتیک، قلعه واقع در لبه صخره و مسیرهای قرون‌وسطی‌ای پیچ‌پیچی، در تمام سال حال‌وهوای عاشقانه خود را حفظ می‌کند. اما پایتخت اسکاتلند هنگام کریسمس و سال نو در بالاترین درجه جذابیت خود قرار می‌گیرد. برای خوردن غذای مخصوص گیاهخواران، با خیال راحت به رستوران Paradise Palms، سپس برای دیدن نمایش عصرگاهی به سالن نمایش The Cameo و برای یک استراحت کامل به هتل و رستوران The Witchery بروید.

۸. کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون

شاید برف راهش را در آفریقای جنوبیِ همیشه آفتابی و شلوغ پیدا نکند؛ اما کریسمس همیشه در این مقصد مملو از غذا و نوشیدنی، جدی گرفته می‌شود. شهرک استلنبوش دارای مغازه‌های زیبایی است که برای قدم زدن حرف ندارد. برای خریداران اروپایی که از بازارهای نزدیک خانه خسته شده‌اند، کیپ تاون پر از صنعتگران و فروشندگان روستایی آفریقای جنوبی و نامیبیا است که حتما در بساط خود پارچه، چرم و وسایل چوبی دارند. زیباترین بازار کریسمس را می‌توانید در باغ‌های گیاه‌شناسی Kristenbosch در نیولندز ببینید. با رزرو تور آفریقای جنوبی به‌طور حتم سفر بهتر و بی‌دردسرتری خواهید داشت؛ اما در غیر این صورت رزرو اتاق در هتل پنج ستاره Kensington Palace سفر شما را کامل‌تر می‌کند.

۹. بیرمنگام، انگلیس

بیرمنگام

بیرمنگام که خیلی سریع در حال رشد و بازسازی است، با هتل‌های ارزان، پاتوق‌های غذاخوری، موزه‌هایی با کلاس جهانی و معماری‌های امروزی، مسافران آخر هفته بسیاری به خود جذب می‌کند. زمستان به شکوه ویکتوریایی گالری‌ها و موزه‌ها، کارخانه‌های بازسازی‌شده و انبارها و خلاصه تمام شهر فضای رمانتیکی می‌بخشد. کریسمس امسال، میدان سنتناری یک بار دیگر دارای زمین اسکی روی یخ است و بازار برومز فرانکفورت – بزرگ‌ترین بازار آلمانی خارج از آلمان یا اتریش ـ دارای بیش از ۸۰ غرفه در اطراف خیابان است که هر ساله بیش از ۵٫۵ میلیون بازدیدکننده را به سوی خود می‌کشاند. رستوران سیتی سوشال حال‌وهوای شیک‌تری دارد. هتل ۲۰ اتاقه‌ی Art Deco Edgbaston نیز بهترین کافه شهر را پس از یک پیاده‌روی شبانه دارد.

۱۰. وین، اتریش

وین

بدون شک اینجا با قصرهای سلطنتی، کلیساهای سبک باروک، قهوه‌خانه‌های فراوان و موزه‌ها و جایگاه‌های برگزاری موسیقی که بر میراث فرهنگی وین تأکید دارند، یکی از باشکوه‌ترین شهرهای اروپا است. پایتخت اتریش جایی است که فرهنگ کافه متولد شد و فضاهای اتاق‌مانند به پناهگاهی گرم و نرم پس پیاده‌روی در خیابان‌های سرد تبدیل شدند. در زمستان محلی‌ها و مسافران جمع می‌شوند تا اجناس مغازه‌های Naschmarkt را ببینند و بخرند. همان‌طور که شایسته این شهر است، میراث موسیقایی شامل آثار موتسارت، هایدن، بهتوون، شوبرت، اشتراوس، برامس و مالر را در کنسرت‌ها و اجراهای رایگان در سراسر شهر می‌شنوید. ماندن در اقامتگاه‌هایی که ترنس کانران آن‌ها را طراحی کرده است یعنی نزدیک بودن به موزه آلبرتینا، اپرا استیت و هتل افسانه‌ای ساچر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات